beantwoord

Overstappen naar KPN wegens snelheid WiFi

• 26 februari 2020
  • 11 reacties
  • 329 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Zit nu nog bij Telfort volgens de KPN winkel wordt je als klant van Telfort afgeknepen wat snelheid betreft de wifi.

als straks de overstap van telfort naar KPN ingaat blijf ik zitten met de modem wifi van Telfort

Je ziet nu steeds de reclame van kpn wifi snelheid op tv .

kan ik niet beter me zelf aanmelden bij kpn met die extra wifi bereikt nu,dus aanmelden als nieuwe klant van kpn.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 29 februari 2020, 14:38

Dag @Monday. Van harte welkom hier. Ik lees dat je een overstap naar KPN overweegt, wegens je huidige WiFi-snelheid. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie dat je op dit moment een glasvezelabonnement met 50/50Mb/s snelheid hebt en een Experia Box V10 in huis hebt. Dit modem levert KPN ook. Zoals @Franzki al aangeeft wordt WiFi-snelheid niet geknepen. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zou je om en nabij 50 Mb/s downloadsnelheid moeten meten. Bij WiFi treedt er altijd snelheidsverlies op, omdat het signaal wordt beïnvloed door allerlei omgevingsfactoren. Je kunt eens een speedtest doen via WiFi om de snelheid te checken. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Je wordt als klant van Telfort niet afgeknepen met de WiFi-snelheid, KPN en Telfort gebruiken volgens mij ook dezelfde modems dus het verschil zit ook niet in de hardware. Het is dus een verkooppraatje.

Wel levert KPN sinds kort apparatuur om je WiFi-bereik (en dus snelheid) te vergroten. Als je overstapt naar KPN, kun je daarvoor kiezen (in plaats van een korting).

Als je niets doet, word je met het huidige modem en de Telfort voorwaarden overgezet naar KPN.

Wat een vreemde opmerking van die winkelmedewerker.

Laat je niet misleiden door die foute Super Wifi commercial. Wifi is wifi punt daar is niks super aan. 

Het bereik wordt dan wel beter verdeeld de snelheid gaat zeker niet in die mate omhoog dat je afgenomen snelheid ineens hoger wordt. Dat mesh systeem is er al ruim een half jaar. Het voordeel is een toestel sluit je bedraad aan een volgende kan draadloos verbinden, er zal wel een goed bron signaal nodig zijn.

De snelheid kan op een grotere afstand iets beter worden, dat kan met alle huidige acces punten waar mee je het signaal beter verdeeld.

De hardware kado krijgen is leuk maar bedenk wel dat je minder voordelen krijgt met KPN Hussel. Zeker ten opzichte van Telfort Combivoordeel.

Als ik uitreken met mijn huidige pakket bij Telfort en de Hussel van KPN,
dan scheelt dat bijna €10,00 per maand.
Of wel, uiteindelijk betaal je die 'Super Wifi’ bijna zelf.
Dit plus hetgeen wat Galdor68 aangeeft, de voordelen verdwijnen dus ook.

Reputatie 8
Badge +8

Als ik uitreken met mijn huidige pakket bij Telfort en de Hussel van KPN,
dan scheelt dat bijna €10,00 per maand.
Of wel, uiteindelijk betaal je die 'Super Wifi’ bijna zelf.
Dit plus hetgeen wat Galdor68 aangeeft, de voordelen verdwijnen dus ook.

Overstappen naar het ‘echte’ KPN is (nog) niet zinvol.

Het is wat prijs ook niet zinvol om naar het ‘echte’ KPN  te gaan, veel te duur.
Daarom de opmerking, je betaald in verhouding dan die 'Super Wifi’ bijna zelf.

Enige wat bij Telfort word afgeknepen is de internet snelheid, op DSL geen bounded beschikbaar, dus halve snelheid en op glas maximaal 200 ipv 500 en 1000 wat ze bij KPN (gaan) leveren.

Super wifi is een lachertje, klinkt leuk maar je zit nog steeds vast aan wat KPN vind wat je er mee mag doen, 2 simpele asus routertjes van 60 euro achter je modem doen het beter en uitgebreider, heb je er in een half jaar uit met de hogere KPN prijzen

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Monday. Van harte welkom hier. Ik lees dat je een overstap naar KPN overweegt, wegens je huidige WiFi-snelheid. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie dat je op dit moment een glasvezelabonnement met 50/50Mb/s snelheid hebt en een Experia Box V10 in huis hebt. Dit modem levert KPN ook. Zoals @Franzki al aangeeft wordt WiFi-snelheid niet geknepen. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zou je om en nabij 50 Mb/s downloadsnelheid moeten meten. Bij WiFi treedt er altijd snelheidsverlies op, omdat het signaal wordt beïnvloed door allerlei omgevingsfactoren. Je kunt eens een speedtest doen via WiFi om de snelheid te checken. 

Reputatie 8
Badge +16

Nog als aanvulling op het verhaal van @Natasja - Telfort :

Zelf heb ik een Telfort VDSL abonnement met een maximale snelheid van 50 Mbps / 5 Mbps volgens Telfort. Ik maak gebruik van een ExperiaBox V10 via WiFi. En daarmee behaal ik de volgende speedtest op een antieke laptop:

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor jullie antwoorden ,ik houd het  op wat ik nu heb \groetjes

Uit interesse hoe is je wifi ervaring en wat was je verwachting van die wifi punten?

Reputatie 8
Badge +9

Helder, @Monday. :slight_smile:  Mooi dat het met de uitleg en adviezen in dit topic duidelijker is geworden. Als je toch nog ergens vragen over hebt, dan lees ik dat graag.

Reageer