beantwoord

Oude netwerknaam nog zichtbaar en actief

Reputatie 1
Ik heb mijn WiFi netwerk die bij de modem hoort (VGV75.......) i.v.m. security aangepast naar een andere naam + wachtwoord. Ik kan verbinden met mijn nieuwe netwerknaam, alleen zie ik dat mijn oude netwerknaam ook nog beschikbaar is terwijl ik de naam gewijzigd heb. Het lijkt alsof een nieuw netwerk is aangemaakt in plaats dat de oude is gewijzigd. Ik heb mijn netwerk volgens het stappenplan gewijzigd: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v8-instellen.html

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 11 januari 2019, 16:44

Dag @Liannewvh. Welkom hier op het Forum. Ik begrijp dat je nog verbinding kunt maken met je oude modem na het aansluiten van je nieuwe modem. Dat is niet de bedoeling. Zoals @Wieger DB bovenstaand uitlegt, kunnen hier meerdere redenen voor zijn. Ik raad je aan om je modem te resetten en de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord aan te passen. Pas ook de netwerknaam van je access points aan. Bij stap 1 op deze pagina leggen we uit hoe je dat doet. Ik lees graag of het is gelukt.

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Als je een rechermuis klik op je oude netwerknaam doet kan je kiezen voor vergeten. Dan moet ie uit de lijst beschikbare netwerken verdwenen zijn.
Reputatie 1
Bedank voor je reactie. Het gaat er meer om dat buitenstaanders het netwerk niet meer kunnen zien, als ik kies voor vergeten betreft het alleen het apparaat waarop ik het netwerk zie.
Reputatie 8
Zijn dat buitenstaanders die ooit bij jou ingelogd hebben?
En als zij of jij proberen verbinding te maken met dat netwerk?
Reputatie 1
Klopt, bijvoorbeeld een buurman die tijdelijk gebruik heeft gemaakt van onze WiFi. Die kan nog gewoon verbinden met de oude netwerknaam. Waarom wordt deze niet disabled?
Reputatie 8
En jij kan verbinden met je nieuwe naam en nieuwe ww?
En ook met je oude naam en oude ww?

En na het wijzigen je modem een keer uit en na 30 seconden weer aan gezet?
Reputatie 1
Correct.
Reputatie 8
Dan zou ik je modem resetten en nog een keer een nieuwe naam en ww invoeren.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Je hebt toch niet nog ergens een access punt of 2e router, of zoiets staan? Waar de oude naam + ww nog in staat?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Pas1234, welkom op het forum. Ik begrijp dat je na het wijzigen van je wachtwoord en netwerknaam nog steeds je oude netwerknaam ziet staan en er mee kan verbinden. Dat is niet de bedoeling. Er kunnen hier meerdere redenen voor zijn. Om te beginnen wil ik je vragen om eens in te loggen in je modem en te kijken of de wijziging goed doorgevoerd is. Ook ben ik benieuwd of je na een fabrieksreset nog tegen hetzelfde aanloopt. Maak je gebruik van een wifi versterker of repeater, dan kan het zijn dat je buurman met dat apparaat verbindt. Daarin zal je dan de naam ook moeten aanpassen.

Als laatste ben ik benieuwd wat er gebeurt als hij probeert te verbinden, Ik zou namelijk een verificatiefout of authenticatieprobleem verwachten. Gebeurt dit nu niet?
Het lijkt er sterk op dat er een extra ssid en wachtwoord is gecreëerd. Met een wifi analyzer en elke willekeurige apparaat met wifi zouden dan beide zichtbaar zijn en heeft het vergeten alleen zin voor één specifiek toestel.
Reputatie 1
Na het resetten van de modem en het opnieuw aanpassen van de naam + wachtwoord is het probleem verholpen. Bedankt.
Hoi,

Ik heb hetzelfde maar dan na een overstap van KPN naar Telfort. De router was precies hetzelfde (V10) en tot mijn verbazing werkt alles nog gewoon op het oude netwerk van de vorige router... terwijl ik de nieuwe router al heb aangesloten en er dus ook een nieuw netwerk bij is gekomen! Op zich wel handig want ik heb 3 access points en een hoop apparatuur op het wifi netwerk aangesloten, maar is dit nu een permanente en veilige oplossing zo?

Vriendelijke groet,

Lianne
Reputatie 4
Badge +8
Dag @Liannewvh. Welkom hier op het Forum. Ik begrijp dat je nog verbinding kunt maken met je oude modem na het aansluiten van je nieuwe modem. Dat is niet de bedoeling. Zoals @Wieger DB bovenstaand uitlegt, kunnen hier meerdere redenen voor zijn. Ik raad je aan om je modem te resetten en de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord aan te passen. Pas ook de netwerknaam van je access points aan. Bij stap 1 op deze pagina leggen we uit hoe je dat doet. Ik lees graag of het is gelukt.
Reputatie 4
Badge +8
Dag @Liannewvh. Ik zie dat ik geen reactie van je heb gekregen. Mag ik daaruit opmaken dat het probleem is opgelost? 🙂

Reageer