beantwoord

Oude modem vervangen

• 28 maart 2018
  • 4 reacties
  • 1299 keer bekeken

Beste
Ik heb sinds jaren last van WiFi verbinding in huis. Wij hebben nog de oude modem Zyxel modem van 5jaar geleden, wij hebben gebeld om te vragen of wij kunnen een nieuwe modem als vervanging krijgen maar volgens de klantenservice kunnen wij alleen met een nieuwe contract dat doen, dat betekend 6euro per maand duurder uit. Wij hebben al de tv ontvanger gratis kunnen vervangen van wegen problemen met tv streamen, maar dat heeft het niet opgelost. Verder kunnen wij 5Ghz niet gebruik van maken bij de oude modem ontbreekt. Ik vind het raar dat wij opeens een nieuwe contract moeten afschaffen ivm een nieuwe modem, dat hebben wij nooit bij andere aanbieders problemen gehad. Zelfs bellen met WhatsApp is slecht met de modem (over 4G is het prima).

Is het eerlijk van Telfort om mijn aanvraag te weigeren zelfs als de modem 5Ghz ontbreekt, tv streamen is slecht, en WiFi slecht bereikbaar is?
icon

Beste antwoord door Stephen 29 maart 2018, 10:42

Hallo Mdewaal, je hebt gewoon recht op een nieuw modem als de oude niet meer goed functioneert. Dat zal wel een Experiabox V8 modem worden die geen 5GHz functie heeft.
Het nieuwe modem ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe deze functioneert.
Bekijk reactie

4 reacties

Hier op het forum zal webcare je modem vervangen voor een V8 als je modem zijn langste tijd gehad heeft.
Ze zullen wel je lijn bekijken, en mogelijk nog wat aanvullende vragen stellen.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Hier op het forum zal webcare je modem vervangen voor een V8 als je modem zijn langste tijd gehad heeft.
Ze zullen wel je lijn bekijken, en mogelijk nog wat aanvullende vragen stellen.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?

Ja. Wij hebben de Zyxel modem sinds juni 2011 trouwens. Heeft de V8 5Ghz netwerk?
Nee helaas die is beperkt tot 2,4 ghz. Voor 5 ghz zal je de wifi versterker erbij moeten aanschaffen.
Het antwoord dat je een nieuw contract zou moeten afsluiten om de modem te laten vervangen vind ik persoonlijk niet acceptabel.
Dat het vervangen van de tv ontvanger niet heeft geholpen kan aan de haalbare snelheid liggen.
Dat is iets waar webcare antwoord op kan geven.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Mdewaal, je hebt gewoon recht op een nieuw modem als de oude niet meer goed functioneert. Dat zal wel een Experiabox V8 modem worden die geen 5GHz functie heeft.
Het nieuwe modem ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe deze functioneert.

Reageer