beantwoord

Opeens zeer slecht internet via WiFi op router P-2812HNU-F1

• 16 mei 2015
  • 7 reacties
  • 1669 keer bekeken

Hoi,

Ik heb nu sinds een paar dagen bijna tot geen internet via de wifi. Ik heb al van alles geprobeerd. Modem gereset, kanaal veranderd naar lege kanalen mbv Wifi analyzer. Geen van de aangeraden kanalen lieten een verbetering zien. Zelfs als ik naast de router sta met een apparaat, zeer slecht internet. Ene moment werkt het, volgende moment kan er niet eens een webpagina geladen worden. Het gebeurt ook echt pas sinds de afgelopen 3 dagen. Daarvoor heeft het allemaal prima gewerkt.

Netwerk is beveiligd met WPA2-PSK en ik zie ook geen nieuwe apparaten bij Connection Status. Wired internet werkt ook gewoon goed.
icon

Beste antwoord door Stephen 18 mei 2015, 12:59

@TH2003,

Welkom op het forum!

Ik denk dat de WiFi functie van het modem het heeft begeven. Ik heb daarom besloten om je een nieuw modem toe te sturen. Deze arriveert binnen enkele werkdagen. Laat je mij na ontvangst weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt aangesloten? Alvast bedankt!

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Aangezien webcare Telfort beperkt aanwezig is op het forum tijdens de weekenden raad ik je aan om de klantenservice te bellen, want ik denk dat je wifi van het modem defect is
Reputatie 8
Badge +10
Het gebeurt ook echt pas sinds de afgelopen 3 dagen. Daarvoor heeft het allemaal prima gewerkt.

Is er voor zover je weet ergens in de buurt een babyfoon neergezet..?
Of heb je sinds kort een draadloos moederbord en muis..?

Als wifi wisselend wel en dan weer niet goed werkt is de kans groot dat er ergens een storingsbron actief is.
Reputatie 8
Badge +16
@TH2003,

Welkom op het forum!

Ik denk dat de WiFi functie van het modem het heeft begeven. Ik heb daarom besloten om je een nieuw modem toe te sturen. Deze arriveert binnen enkele werkdagen. Laat je mij na ontvangst weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt aangesloten? Alvast bedankt!

Stephen
Hoi allemaal,

Bedankt voor de snelle reacties!

@Stephen: Ik laat het weten, bedankt alvast iig.
Reputatie 8
Badge +17
@TH2003 graag gedaan
Reputatie 8
Badge +16
@TH2003,

Ik zie dat het modem morgen (20 mei 2015) arriveert tussen 11.30 en 13.30 uur. Laat je mij weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt aangesloten?

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@TH2003,

Aangezien een reactie is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat het nieuwe modem naar volle tevredenheid functioneert en dat je probleemloos gebruik kunt maken van WiFi. Mocht dit niet het geval zijn dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.

Stephen