Nog steeds wifi (en ook bekabelde) internetproblemen nadat een monteur is geweest.

• 20 maart 2017
  • 2 reacties
  • 588 keer bekeken

Hallo,
Ongeveer 6 maanden geleden is er een monteur langs geweest omdat mijn bekabelde en wifi verbindingen geregeld wegvielen en de internetsnelheid vaak enorm traag was. De monteur heeft mijn router (die direct naast het ISRA punt in de meterkast staat) voorzien van een nieuw aansluitkabeltje naar het ISRA punt en is vervolgens op drie locatie's (centrales?/verdeelkasten?) buitenshuis geweest om alles goed na te lopen waarbij hij slechte contacten tegenkwam en die verholpen heeft. Volgens de monteur moest er nog meer aan de hand zijn maar dat deel zou onder het netwerk van Telfort zelf vallen waar hij als monteur niet bij mag komen.

Een tijd heb ik minder last gehad van wegvallende verbindingen met mijn computer en internetradio die bedraad aangesloten zijn maar de verbindingen met wifi zijn slecht gebleven op al mijn apparaten (smartphones, chromecast en laptops). Vrijwel iedere dag valt wifi een paar keer weg op al mijn draadloze apparaten. Draadloos streamen van films en muziek stopt dan geheel en het bufferen duurt vaak minuten lang. Uiterst irritant. Daarnaast is de wifi snelheid geregeld ook enorm langzaam zoals gisteranavond: minder dan 1.5 Mb/ sec. Ik heb dat gemeten met de android app die op de website van Telfort staat. Dit was 1 van de resultaten:

DOWNLOAD 1.36Mb/ UPLOAD 3.34Mb/s PING 19 ms.

Ik heb alle punten nogmaals nagelopen die in deze forum rubriek staan maar dat heeft geen positief resultaat. Tevens heb ik een wifi versterker gekocht maar dat verhelpt de wifi klachten ook niet. Daarnaast valt de laatste tijd bedraad internet weer af en toe geheel weg zoals vandaag waardoor ik niet kan werken op mijn computer en mijn internetradio stil valt.

Ik wil graag een oplossing voor deze klachten want dit is niet leuk meer zo.

Vriendelijke groet,
Robbert

2 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Robbert,

Welkom op het forum van Telfort!

Dank voor je uitvoerige bericht met belangrijke details die aangeven dat je er inderdaad al veel aan hebt gedaan (en laten doen) om het te verbeteren. Uiteraard kan ik me indenken dat je niet vrolijk wordt van een constant bufferende verbinding. Dat kan en moet beter. Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht zodat ik de alternatieven voor je kan bekijken. Want, dat er iets moet veranderen, dat is wel duidelijk. :)

Hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Robbert,

Bedankt voor je bericht.

Het nieuwe modem is inmiddels bij jou afgeleverd. Kun je er wat mee?

Wat betreft je vraag over een vast nummer, wat bedoel je daar precies mee? Je mag het nummer dat je nu hebt behouden. Ook kun je ervoor kiezen om een ander telefoonnummer naar ons over te zetten. Beantwoordt dit je vraag? :)

Zie uit naar je reactie.

Reageer