Nieuwe modem met geel DSL lampje...

• 15 juli 2012
  • 7 reacties
  • 3404 keer bekeken

Badge +1
Gisteren een nieuwe router binnengekregen nadat de vorige was overleden. De ZyXel P-2812HNU-F1.
Na voorspoedige installatie was de router, ook draadloos in de lucht...Helaas van korte duur. De helpdesk bood uitkomst en na reset van het modemrouter.

Helaas brand het DSL lampje geel en is de downloadsnelheid niet verhoogd, zoals is gezegd maar met de helft afgenomen.

De huidige firmware versie is V3.10 (TUE.3) op de ZyXel een recentere gevonden. V3.11 (TUJ.0)C0. Is deze upgrade aan te bevelen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als het DSL-lampje geel (oranje)  brandt, heb je ADSL.

Wat geeft de postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres?
Badge +1
Als het DSL-lampje geel (oranje)  brandt, heb je ADSL.

Wat geeft de postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres?

De postcodecheck geeft als DL 5,3 MB en UL 0,8 MB.
Wat is de relatie tot de internetsnelheid tot de preformance van het draadloosnetwerk? Het rest van de lampjes zijn groen..
Reputatie 8
Badge +16
Ik bedoelde de Telfort postcodecheck op de Telfort website... daar kun je zien welke snelheid er op jouw adres haalbaar is.
Badge +1
Ik bedoelde de Telfort postcodecheck op de Telfort website... daar kun je zien welke snelheid er op jouw adres haalbaar is.

Oke, op mijn adres is alleen het instapabonnement beschikbaar... (Allemachtig! Woon midden in de Randstad, in een woonwijk....het is toch 2012??..
Reputatie 4
Badge +3
@Casey,

Uw verbinding staat ingesteld op een ADSL-profiel met een maximum haalbare snelheid van 6,8Mb. Helaas is er op dit moment niet meer mogelijk.

U geeft in de startpost aan dat er problemen zijn met het draadloze signaal, is dat inmiddels opgelost door de klantenservice?

Henk
Badge +1
@iedereen,

Bedankt voor de reacties (hulp) Waarom het gele lampje brandt i.p.v. groen. Is mij nu duidelijk (Thxs helpdesk) Voor iedereen met dezelfde vraag.

Het modem is een VDSL modem. Mijn internetverbinding is ingesteld op een ADSL profiel. Het VDSL modem ondersteunt ADSL, te zien aan het gele DSL lampje.

Helaas is mijn maximale downloadsnelheid op mijn adres niet hoger dan 6 mb/s (internet instap) en zijn andere abonnementsvormen op mijn adres niet beschikbaar. Ik wacht de toegezegde verhoging van de internetsnelheid af en ga ondertussen kijken welke andere mogelijkheden er zijn bij andere providers.

Nogmaals hartelijk dank! Ik zal zeker vaker mijn licht opsteken op dit forum!:)
Reputatie 4
Badge +3
@Casey,

Geen dank, fijn om te lezen dat u door middel van het forum correct bent geholpen! :)

Henk