beantwoord

Nieuw wachtwoord voor WiFi via WiFi-versterker

• 29 november 2018
  • 5 reacties
  • 244 keer bekeken

Sinds een tijdje heb ik een telfort bekabelde wifi versterker bij het zyxel modum om een 5G verbinding te krijgen voor m'n nieuwe Wacom tablet (die doet het heel slecht op 2.4). Nou heeft die verbinding een extreem lang wachtwoord dat ik wil veranderen. Ik bedoel NIET het beheerders wachtwoord van de wifi versterker, maar het wachtwoord waarmee je via je pc in moet loggen voor deze 5G wifi verbinding. Op zolder werkt deze 5G namelijk niet en dan moet ik over naar de 2.4, als ik dan weer beneden kom moet ik het vele regels lange wachtwoord steeds weer opnieuw invullen voor de 5G.

Hoe doe ik dit, via inloggen op de wifi versterker zie ik alleen een mogelijkheid voor het wijzigen van het beheerders wachtwoord, niet die voor wijzigen van het verbindings wachtwoord.
vriendelijke groet,
Jan
icon

Beste antwoord door jimny 29 november 2018, 17:38

Haal de stroom even van de wifi versterker en als je hem weer aanzet druk dan de wps knop in op je wifi versterker als daarna beide lampjes blauw zijn dan pakt je device het sterkste wifi signaal op zonder dat je steeds moet inloggen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-instellen.htm
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de terugmelding
Reputatie 6
Badge +9
Dag @janvanbriemen. Van harte welkom hier op het Forum. Lastig dat je steeds dat wachtwoord opnieuw moet invoeren als je wilt schakelen tussen 2.4GHz en 5GHz. Heb je al eens gekeken naar stap 1 van deze pagina? Daar vind je de instructies voor het wijzigen van de netwerknamen (SSID) en kan je ook je wachtwoord (sleutel) wijzigen. Kun je met deze tip en met het advies van @jimny uit de voeten? Ik lees graag of het is gelukt.
Reputatie 6
Badge +9
OK, beide oplossingen werken prima. Veel dank.

Geen enkel probleem, Jan. Mooi om te lezen dat het is gelukt. Toch nog ergens vragen over? Start dan gerust een nieuw topic.
OK, beide oplossingen werken prima. Veel dank.
Reputatie 8
Badge +17
Haal de stroom even van de wifi versterker en als je hem weer aanzet druk dan de wps knop in op je wifi versterker als daarna beide lampjes blauw zijn dan pakt je device het sterkste wifi signaal op zonder dat je steeds moet inloggen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-instellen.htm

Reageer