niet tevreden met wifi met nieuwe Experia V8

• 28 december 2016
  • 22 reacties
  • 803 keer bekeken

Badge
Hallo Telfort Webmail,
ik wil even mijn ongenoegen uiten over de nieuwe modem die ik heb ontvangen.
De vorige was een Arcadyan als ik het goed heb maar daar werkte de wifi snelheid op een gegeven moment niet goed meer.
(zie bijlage)

Ik kreeg toen op 1 December een nieuw modem toegestuurd en dat bleek de Experia V8 te zijn terwijl ik nu lees dat de V10 wordt aangeleverd. Dan wel met een nieuw abonnement maar ook als de modem moet worden omgeruild door problemen.
Het gaat mij hierom dat ik met de Experia V8 meer problemen heb met mijn draadloze wifi aparaten.
De snelheid van mijn computer die naast de modem staat is sneller geworden maar 'verderop' zijn ze veel trager ondanks de wifiversterker die ik ook al met mijn vorige modem had en het toen wel goed deed totdat deze modem 'het begaf'.
Ik ben hier dus niet echt blij mee en zeker niet nu ik lees dat ik op 1 december nog met een oud modem werd opgescheept. Waarom doet Telfort dat toch? Is het niet beter om gewoon goed en nieuw materiaal te sturen zodat we niet steeds hoeven te klagen?

22 reacties

Badge
Michael, Inmiddels alles geïnstalleerd en werkt naar volle tevredenheid (voorlopig...).
De wifi extender heb ik voor mijn mobiele apparaten niet meer nodig maar wel voor mijn apple tv waarmee hij weer 100% signaal heeft. Hoe dat kan begrijp ik ook niet maar ik doe het ermee...
Badge
Hoi j.andringa,

Excuses voor de late reactie.

Jouw verhaal is me duidelijk en helder: dank daarvoor. Ik heb mijn verhaal echter niet helemaal duidelijk opgeschreven, zie ik. de V10 wordt geleverd bij nieuwe abonnementen en wordt in uitzonderlijke gevallen ook geleverd aan bestaande klanten. Aangezien je al zo lang problemen ervaart en de geboden oplossingen (inclusief WiFi-extender), niet werken. Heb ik dit modem ook naar jou gestuurd. Je zult hem vermoedelijk begin volgende week ontvangen. Laat je het weten als je hem binnen hebt?

Wat betreft je klacht over de verlenging en de einddatum van het mobiele abonnement: hier duik ik graag in als je je 06-nummer naar mij stuurt in een los berichtje. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug.

@qtje,

Helaas kunnen wij de V8 niet vervangen voor een V10 bij dergelijke problemen. Ik adviseer je het kanaal te veranderen waarop het signaal wordt uitgezonden zoals ik aangaf in mijn eerste bericht.

@Snotaapje,

Da's bijzonder. Vanaf begin november worden de V10's uitgeleverd. Wanneer heb je de bestelling precies gedaan?

Dank je Michael, zit er ook een 'track en trace code' aan vast zodat ik het pakket kan volgen?

Michael, ik heb de nieuwe modem binnen en inmiddels aangesloten. Wat een verschil met mijn mobiele apparaten. Zonder wifiversterker zijn ze al een heel stuk sneller. Gelukkig maar want die wifiversterker krijg ik niet 'verbonden', heel vervelend. Alles weer opnieuw gelezen, gedaan etc. maar tevergeefs.
Het is ook vreemd dat mijn apple TV die op het zelfde wifi netwerk zit van 100% signaal naar 40% is terug gegaan en dat begrijp ik eigenlijk niet omdat mijn iphone en ipad het nu prima doen met de nieuwe modem.
Reputatie 8
Badge +17
Ik denk dat het puur toeval is dat je de mail hebt ontvangen terwijl je een pakketje verwachtte.
misschien toeval, maar als "men" hier "meeleest" dan zou het zomaar eens minder toeval kunnen zijn 😉
Reputatie 8
Badge +16
Kon hem sowieso niet openen op mijn apple want het was een exe bestand.
Dan heb je vermoedelijk erg veel geluk gehad... als je deze exe op een Windows computer had geopend, dan had je nu misschien een groot probleem gehad.

Ik denk dat het puur toeval is dat je de mail hebt ontvangen terwijl je een pakketje verwachtte.
Badge
Je hebt toch niet toevallig een SPAM-mailtje gehad met een ZIP-bestand in de bijlage?

Voor zover ik weet wordt een Track & Trace code meestal niet verstuurd als ZIP-bestand. Vage mailtjes met een ZIP-bestand als bijlage gaan bij mij automatisch de prullenbak in omdat veel internetcriminelen op deze manier malware en ransomware verspreiden.

Ik dacht daar ook aan maar omdat ik juist mijn modem gisteren of vandaag verwachtte met PostNL zou het wel toevallig zijn.
Kon hem sowieso niet openen op mijn apple want het was een exe bestand.
Reputatie 8
Badge +16
Je hebt toch niet toevallig een SPAM-mailtje gehad met een ZIP-bestand in de bijlage?

Voor zover ik weet, wordt een Track & Trace code nooit verstuurd als ZIP-bestand. Vage mailtjes met een ZIP-bestand als bijlage gaan bij mij automatisch de prullenbak in omdat veel internetcriminelen op deze manier malware en ransomware verspreiden.
Badge
zit er ook een 'track en trace code' aan vast zodat ik het pakket kan volgen?
Ja, die zit eraan gekoppeld. Deze is nu alleen nog niet beschikbaar. Je kunt hem wel volgen via de PostNL app, zodra hij door hen in behandeling is genomen.

Hallo Michael,

ik kreeg vanochtend 'n email van PostNL met als onderwerp 'uw pakket wordt vandaag bezorgd' en als bijlage een zipbestand

.
Zoiets vreemds heb ik nog niet eerder gehad van postnl. Ik heb dus geen track en trace maar kon aan de hand van mijn postcode en huisnummer zien hoelaat de postbode zou komen en dat zou tussen 18.30/20.30 uur zijn. Hij is niet geweest.
Er is dus iets vreemds aan de hand zeker ivm met dat zip/exe bestand.
goedemiddag
heb sinds december 2016 telfort alles in 1 en heb ook de v8 ontvangen.
daarvoor had ik kpn en daar had ik wel de v10, dus als nieuwe klanten een v10 krijgen waarom ik dan niet?
heb wel het idee dat de v10 beter werkt, omdat ik nu al een paar keer heb moeten resetten omdat geen verbinding was tussen de modem en de tv-ontvanger.
de bestelling is wel eind oktober gedaan, maar is wel in november geleverd,
Reputatie 8
Badge +2
zit er ook een 'track en trace code' aan vast zodat ik het pakket kan volgen?
Ja, die zit eraan gekoppeld. Deze is nu alleen nog niet beschikbaar. Je kunt hem wel volgen via de PostNL app, zodra hij door hen in behandeling is genomen.
Badge
Hoi j.andringa,

Jouw verhaal is me duidelijk en helder: dank daarvoor. Ik heb mijn verhaal echter niet helemaal duidelijk opgeschreven, zie ik. de V10 wordt geleverd bij nieuwe abonnementen en wordt in uitzonderlijke gevallen ook geleverd aan bestaande klanten. Aangezien je al zo lang problemen ervaart en de geboden oplossingen (inclusief WiFi-extender), niet werken. Heb ik dit modem ook naar jou gestuurd. Je zult hem vermoedelijk begin volgende week ontvangen. Laat je het weten als je hem binnen hebt?

Wat betreft je klacht over de verlenging en de einddatum van het mobiele abonnement: hier duik ik graag in als je je 06-nummer naar mij stuurt in een los berichtje. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug.

@qtje,

Helaas kunnen wij de V8 niet vervangen voor een V10 bij dergelijke problemen. Ik adviseer je het kanaal te veranderen waarop het signaal wordt uitgezonden zoals ik aangaf in mijn eerste bericht.

@Snotaapje,

Da's bijzonder. Vanaf begin november worden de V10's uitgeleverd. Wanneer heb je de bestelling precies gedaan?

Dank je Michael, zit er ook een 'track en trace code' aan vast zodat ik het pakket kan volgen?
Reputatie 8
Badge +16
Hierdoor kán een WiFi-verbinding sneller en beter werken. Het is echter geen gegeven dat dit zo is.

Ik heb het zojuist maar even gemeten... Als ik de V8 aansluit haal ik met Wifi maar 60% van de snelheid van de V10. De V10 was ook het eerste modem waarmee ik met Wifi de volledige snelheid haalde toen ik nog een 100 Mbps lijntje had.

Ik vermoed dat voor de meeste klanten het V10-modem een betere Wifi ervaring geeft. Dat Telfort niet alle klanten meteen een V10 modem geeft is begrijpelijk. Maar ik hoop wel dat Telfort duidelijke criteria gaat hanteren voor vervanging... want ondanks de goede bedoelingen van Telfort zie ik nu verschillende antwoorden bij verschillende klanten.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Franzki,

Jammer dat het overkomt alsof er wordt gemeten met twee maten, want dat is zeker niet het geval, noch mijn bedoeling.

Als je in een enorm drukke omgeving woont waarbij het WiFi-signaal constant wordt verstoord door andere modems/factoren/et cetera, dan is het zeker mogelijk dat de snelheid en de stabiliteit van de verbinding achteruit gaan. Het is in dat geval belangrijk dat het kanaal wordt gekozen dat het minst interfereert met andere WiFi-netwerken in de buurt.

Uiteraard ben ik met je eens dat het V10 modem 5 Ghz ondersteunt en dat deze frequentieband minder verzadigd is dan 2.4 Ghz. Hierdoor kán een WiFi-verbinding sneller en beter werken. Het is echter geen gegeven dat dit zo is. Daarom zien wij graag eerst een grondige 'troubleshoot' voordat we overgaan op alternatieven als het vervangen van een modem (al dan niet voor een V10).

Ik vertrouw op je begrip.
Reputatie 8
Badge +16
Eerst was het kopiëren van 15GB bestanden over het WiFi netwerk in een 6-7minuten gedaan, Nu doet die er er bijna 5x zo lang over... zucht....

Was het maar zo simpel. Maar met een ander kanaal wordt de V8 ècht niet 5x zo snel. Daar heb je toch een 5GHz modem voor nodig zoals de V10.

Los daarvan lijkt het niet bepaald duidelijk wanneer iemand in aanmerking komt voor een V10. Want nu lijkt het of klanten met soortgelijke problemen verschillend worden behandeld. De een krijgt een V10.... de ander moet maar een ander kanaal proberen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi j.andringa,

@qtje,

@Snotaapje,

Badge
Hallo Telfort 'webcare', is er iemand die antwoord heeft op mijn bericht van 5 dagen geleden:?
Reputatie 1
Badge
Ik ben een nieuwe klant sinds 25 november en kreeg de V10 niet eens 😠.
Bij mij een zelfde probleem met de WiFi. alleen ik heb al mijn Apple devices op 5ghz en zelfs mijn NAS zit op 5ghz WiFi. Nu ik bij iemand anders woon zit mijn nas en devices op 2.4ghz en is het netwerk niet vooruit te branden. Ook het wijzigen van kanalen wil niet helpen, heb alles geprobeerd maar de response tijden duren echt een stuk langer vergeleken met het 5ghz netwerk. Eerst was het kopiëren van 15GB bestanden over het WiFi netwerk in een 6-7minuten gedaan, Nu doet die er er bijna 5x zo lang over... zucht....
Badge
????:?
Badge
Hi j.andringa,

Jammer dat het vervangende modem nu ineens kuren vertoont. Ik kan me indenken dat je dit graag anders ziet.

Laat ik voorop stellen dat de Arcadyan en de Experia Box V8 hetzelfde zijn. Je hebt toentertijd dus een nieuw exemplaar gekregen, van hetzelfde type modem dat je al had. Dit modem kan prima werken, ook wat WiFi betreft. Kun je aangeven hoe druk jouw WiFi omgeving is? Ook ben ik benieuwd of je al eens getracht hebt om het kanaal te veranderen na een harde reset van het moden. Tips hiervoor vind je hier.

Wat je vraag over de V10 betreft: deze leveren we momenteel alleen aan nieuwe klanten en in zeer uitzonderlijke gevallen. Waarom zouden we immers goed werkende modems (V8, bijvoorbeeld), op grote schaal vervangen door dit nieuwere exemplaar? Dit heeft nogal wat voeten in de aarde. Zeker gezien de V10 niet per definitie de problemen oplost die de V8 zou kunnen hebben (WiFi is namelijk een van de locatie afhankelijke dienst).

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Sorry Michael, ik ben in de war met de TV ontvanger.

Mijn vorige modem was een Zyxel 2812 die moest worden vervangen omdat deze niet meer goed werkte.
Op 2 december heb ik dus de V8 ontvangen en het is niet zo dat 'deze nu ineens:@ kuren vertoont'. Dat heb ik ook niet geschreven.
Ik heb hem nog maar net 3 1/2 week waarvan ik 3 weken ziek geweest ben vandaar mijn later reactie.
Vanaf het begin was de wifi ontvangst duidelijk minder dan de Zyxel toen hij nog goed werkte vandaar mijn vraag ook omdat ik las dat als er een vervangende nieuwe modem moet worden gestuurd er een V10 werd verstuurd en dus vraag ik mij af waarom ik dan zo kort geleden nog een V8 heb gekregen waarvan bekend staat dat de ontvangst van wifi (met wifiversterker...) bij veel mensen niet goed werkt.
Het was dus geen kwestie van het omruilen van een goedwerkende modem voor een andere modem.
Waarom moeten de oude klanten wel genoegen nemen met een V8 als de oude modem niet meer goed werkt en krijg je als nieuwe klant wel een nieuwer type? Dat begrijp ik niet. En niet in uitzonderlijke gevallen zoals u schrijft maar het staat op de site als je je aanmeldt voor een abonnement internet etc dat je daar een Experia V10 bij toegestuurd krijgt.
Wat betreft de opmerking 'hoe druk jouw WiFi omgeving is', dat traject heb ik allemaal al doorlopen zowel met de Zyxel toen hij niet meer goed werkte als met de nieuwe V8.
U kunt dat terug vinden in mijn emails bij Telfort klantenservice die mij uiteindelijk, al alle bekende vragen, opmerkingen, handelingen etc., de nieuwe modem hebben toegestuurd.

Ik heb ook gelezen dat mensen die hun abonnement verlengden ook zonder te vragen een nieuw modem V10 toegestuurd kregen dus misschien moet ik daar dan op wachten. Alhoewel er ook wat dat betreft iets vreemds is gebeurd waar ik het niet mee eens ben maar daar moet ik waarschijnlijk weer een ander 'topic' voor aanmaken. Maar ik wil het toch even kwijt nu ik toch aan het schrijven ben.
Ik ben al heel lang klant bij Telfort vanaf het wolmail tijdperk maar dat zegt u waarschijnlijk niets.
Op 14 Januari 2016 heb ik mijn abonnement verlengd voor 1 jaar, opleveringsdatum 5/2. Dus normaal gesproken zou ik hem volgende maand weer kunnen verlengen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik in 'mijn telfort' bij mijn abonnement keek? Daar stond abonnement loopt af 7 juli 2017 in plaats van 5 Februari 2017:@
Op 6 juli is er een nieuw mobiel abonnement afgesloten (1e mobiele abonnement) en dan wordt meteen het abonnement van Internet, interactieve tv en vast bellen ook maar verschoven naar die datum. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
Ik weet dat Telfort in de maand Juli iets van een remigratie heeft gedaan en daar veel ellende door is ontstaan maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat als je een mobiel abonnement gaat afsluiten bij Telfort dat je internet abonnement ook maar meteen op die datum vast gezet wordt.
Misschien kan hier toch even naar gekeken worden want dan hoef ik niet weer een 0900 nr te bellen voor € 0,50 per gesprek en voor dat je dan weer bij de juiste persoon bent...
Reputatie 8
Badge +2
Hi j.andringa,

Jammer dat het vervangende modem nu ineens kuren vertoont. Ik kan me indenken dat je dit graag anders ziet.

Laat ik voorop stellen dat de Arcadyan en de Experia Box V8 hetzelfde zijn. Je hebt toentertijd dus een nieuw exemplaar gekregen, van hetzelfde type modem dat je al had. Dit modem kan prima werken, ook wat WiFi betreft. Kun je aangeven hoe druk jouw WiFi omgeving is? Ook ben ik benieuwd of je al eens getracht hebt om het kanaal te veranderen na een harde reset van het moden. Tips hiervoor vind je hier.

Wat je vraag over de V10 betreft: deze leveren we momenteel alleen aan nieuwe klanten en in zeer uitzonderlijke gevallen. Waarom zouden we immers goed werkende modems (V8, bijvoorbeeld), op grote schaal vervangen door dit nieuwere exemplaar? Dit heeft nogal wat voeten in de aarde. Zeker gezien de V10 niet per definitie de problemen oplost die de V8 zou kunnen hebben (WiFi is namelijk een van de locatie afhankelijke dienst).

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Badge
Hallo Telfort webmail, heeft u antwoord op mijn vraag?

Reageer