Niet alle apparaten verkrijgen een IP Adres

• 6 juni 2017
  • 17 reacties
  • 786 keer bekeken

Eén van de 4 apparaten die gebruikmaakt van het wifi netwerk thuis, ontvangt geen IP adres. Ik heb inmiddels alles geprobeerd (modem een paar keer opnieuw opstarten / resetten, kabels vervangen, netwerknaam en wachtwoord veranderd, het apparaat zelf gecontroleerd op fouten en software etc.) maar niets helpt.

Ik heb een Experia V8 modem en heb hier 2 weken terug over gebeld met de klantenservice, maar die zeiden doodleuk niets voor mij te kunnen doen. Het zou aan het apparaat liggen en dat er niets mis is met het wifi netwerk. Dit terwijl ik het apparaat op andere wifi netwerken heb geprobeerd en daar lukt het wel, dus aan het apparaat ligt het niet.

Tot op heden is het nog steeds niet gelukt en ik zou graag willen weten wat hier aan gedaan kan worden.

17 reacties

Reputatie 8
In de Experia Box V8. Wissel eens van WiFi-kanaal (onder de 13), en maak eens gebruik van een andere beveiligingsmethode / codec.

Wat levert dat op?
Reputatie 6
Badge +4
Kun je ook eens proberen om het statisch (vast ip) in te stellen, werkt dat wel?
Wat voor apparaat gaat het eigenlijk om?
Dank jullie voor de suggesties. Ik heb het eerder geprobeerd, werkte toen niet. Maar ik probeer het nog eens.

@knordehet gaat om een mediabox
Reputatie 7
Badge +7
Hoi fouad_e, wat leuk dat je op het Forum bent gekomen! Welkom. Hebben de adviezen van knorde en Babylonia nog een verschil voor je weten te maken? Op de andere wifi netwerken, heb je daar ook verbinding weten te krijgen met een andere Experiabox V8? Merk je nog een verschil als je de mediabox dichter bij het modem zet? Ik hoor het graag van je.

@knorde en Babylonia, thanks voor het reageren!
Beste allen,

Allereerst bedankt voor de tips / reacties.

In de tussentijd heb ik van alles geprobeerd, netwerknaam en wachtwoord veranderd, de box gereset, op een ander wifi kanaal gaan zitten. Uiteindelijk heb ik de mediabox met een andere V8 box van een familielid uitgeprobeerd, dit werkte ook niet. Ik heb nooit wat gewijzigd aan de instellingen van de v8 box, dus aan de instellingen ligt het ook niet. Van de één op de andere dag lukt het gewoon niet meer om de mediabox te gebruiken. Dit kost mij geld. Uiteindelijk heb ik gisteravond de mediabox meegenomen naar mijn ouderlijk huis, waar zij internet hebben van Ziggo en daar deed de mediabox het ineens wel. Ik vind dit heel vreemd. Het ligt dus niet aan de mediabox maar aan de modem, ik heb de mediabox aangesloten op een andere v8 box en ook dit werkte niet, dus vraag ik mij nu af of hier iets aan gedaan kan worden, anders ben ik genoodzaakt om het abonnement stop te zetten bij Telfort, want dit kost mij geld op dit moment, want het levert mij niets op als consument.

MvG,
Reputatie 8
Badge +10
Hoe kan het niet kunnen gebruiken van een mediabox je geld kosten..?
En apparatuur van derden die je zelf aansluit vallen niet onder de verantwoordlijkheid van een provider...
Als het om een mediabox gaat van het type wat ik denk (kodi) dan is het gebruik meestal grijs gebied. Het kan aan instellingen van de software op je mediabox liggen, of de software updaten. En als het gebruik ervan je geld kost heb je de verkeerde mediabox gekozen.
@Enterprise, eigenlijk wil ik hier niet eens op reageren, maar ik doe het voor nu wel. Op het moment dat je een mediabox, een telefoon of welk apparaat dan ook aanschaft en deze werkt niet, omdat het apparaat geen IP adres meer verkrijgt (of noem een reden), dan kost het geld, want het apparaat werkt niet meer. Dit kost je als consument / gebruiker dus, heel simpel, geld. En verder heeft niemand het over de verantwoordelijkheid van een provider. Feit is dat het apparaat geen IP adres verkrijgt vanwege de V8 box en niet vanwege verkeerd gebruik, verkeerde instellingen en of foute software op een apparaat. Met het apparaat is niets mis, alle mogelijke controles zijn uitgevoerd. Hiermee hoop ik ook meteen antwoord te geven op de reactie van @Galdor68

Als één van de medewerkers van Telfort of een gebruiker met hetzelfde probleem en eventueel ene oplossing wil reageren, graag. Dit duurt namelijk al een hele tijd (het probleem, niet het wachten op een reactie).

MvG,
Dat geeft inderdaad een beter beeld van het 'geld kosten".
Je hebt niet iemand in je kennisen/vrienden kring die bij Telfort of kpn zit en een v10 heeft of een andere willekeurige router?
Je zou inderdaad denken dat het aan de communicatie ligt tussen de v8 en het apparaat.

Ps wil je van een gebruiker hulp kunnen en willen krijgen dan is een 'mediabox' te algemeen er zijn er vandaag de dag zovele in de handel.
Reputatie 8
Feit is dat het apparaat geen IP adres verkrijgt vanwege de V8 box en niet vanwege verkeerd gebruik, verkeerde instellingen en of foute software op een apparaat. Met het apparaat is niets mis, alle mogelijke controles zijn uitgevoerd.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het het met de V8 nu niet werkt, wat net zo goed aan de instellingen, drivers, WiFi adapter van die media box kan liggen?

Juist omdat je geen problemen hebt met andere apparaten, en het eerst met die mediabox wel werkte, zou ik het juist expliciet zoeken in die mediabox. Temeer daar je met een andere V8 aan hetzelfde probleem komt.
Feit is dat het apparaat geen IP adres verkrijgt vanwege de V8 box en niet vanwege verkeerd gebruik, verkeerde instellingen en of foute software op een apparaat. Met het apparaat is niets mis, alle mogelijke controles zijn uitgevoerd.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het het met de V8 nu niet werkt, wat net zo goed aan de instellingen, drivers, WiFi adapter van die media box kan liggen?

Juist omdat je geen problemen hebt met andere apparaten, en het eerst met die mediabox wel werkte, zou ik het juist expliciet zoeken in die mediabox. Temeer daar je met een andere V8 aan hetzelfde probleem komt.

In een eerdere reactie heb ik aangegeven dat ik de mediabox heb uitgeprobeerd op verschillende andere netwerken / modems. Dezelfde V8 Experiabox als die ik thuis heb, heeft een familielid ook, maar ook daar geen IP adres. In mijn ouderlijk huis staat een modem van Ziggo, daarvan ontvangt mijn mediabox wel een IP adres en werkt het apparaat uitstekend. het apparaat is ook geüpdatet en getest door een deskundige uit de speciaalzaak waar ik de mediabox vandaan heb. In zijn zaak doet de mediabox het ook gewoon.

Zonde rmijn medeweten heeft mijn vrouw nu contact gehad met Telfort en die sturen nu een nieuwe V8 box, wat waarschijnlijk niet heel veel zal uitmaken, dus wordt vervolgd. Vanuit de klantenservice geeft men aan niets te kunnen doen, dus dan houdt het voor mij op een gegeven moment op.

Toch bedankt voor de reacties allen!

MvG,
Heeft de maker van die mediabox zelf geen faq of forum of facebook pagina mischien dat je daar eerder personen met een soortgelijk probleem vind.
Heeft de maker van die mediabox zelf geen faq of forum of facebook pagina mischien dat je daar eerder personen met een soortgelijk probleem vind.

Beste Galdor, ook op die fora heb ik gekeken en daar ligt het probleem niet. U legt het probleem nog steeds bij de mediabox, maar daar is niets mis mee. Het probleem zit in de V8 experiabox. Dit kan ik zeggen na alles geprobeerd en uitgezocht te hebben.

Beste Galdor, ook op die fora heb ik gekeken en daar ligt het probleem niet. U legt het probleem nog steeds bij de mediabox, maar daar is niets mis mee. Het probleem zit in de V8 experiabox. Dit kan ik zeggen na alles geprobeerd en uitgezocht te hebben.

Dan heb je zeker over deze regel heen gelezen in 1 van mijn andere reacties
"Je zou inderdaad denken dat het aan de communicatie ligt tussen de v8 en het apparaat."
Het gaat er niet om waar het probleem ligt maar dat het opgelost word en dan maak je bij een groep gebruikers van hetzelfde apparaat meer kans. En als je zoals ik ook al schreef de naam en model van de mediabox noemt is er hier mischien iemand die je wel kan en wil helpen

Ps. Ik lees net in je eerste post van de een op de andere dag, je weet zeker dat in die tijd de v8 geen firmware update heeft gehad?
Kan je hem ook bedraad aansluiten of alleen via wifi?
Reputatie 8
het apparaat is ook geüpdate....
en getest door een deskundige uit de speciaalzaak waar ik de mediabox vandaan heb.

In die update zou nu juist het probleem kunnen zitten, door net wat afwijkende mogelijkheden, protocollen of wat er nog meer afwijkend kan zijn, waardoor het niet meer correspondeert met de settings die in een Experia Box gelden.

Je moet het dus met elkaar kunnen verglijken, dan weet je wat er mogelijk aan schort.
Naar die mogelijke verschillen zal die deskundige uit die specialzaak beslist niet hebben gekeken.
(Die heeft naar ik vermoed niet jou Experia Box V8 bij de hand).

Kun je wel naar een andere provider gaan (moet je helemaal zelf weten). Het is geen enkele garantie dat bij een volgende update je mogelijk ook daar weer een ander probleem tegenkomt. Het is beter de daadwerkelijke oorzaken van problemen weg te nemen, dan symptomen te bestrijden.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi fouad_e, het is inderdaad niet fijn als je mediabox niet werkt. Uitgaande van jouw uitleg lijkt het er sterk op dat de communicatie tussen de Experiabox en je mediabox niet meer goed verloopt. Wel ben ik toch nog benieuwd of de vervangende Experiabox een verschil heeft gemaakt. Uit jouw tests vermoed ik vermoed ik van niet, maar het is het proberen waard.

Wat heel misschien een verklaring is, is dat het gebruikte wifi kanaal de bron van verstoring is. Uit ervaring weet ik dat diverse apparaten bijvoorbeeld niet goed op kanaal 13 reageren. Om dit uit te sluiten kan je inloggen op je modem via http://192.168.2.254. Ben je daar ingelogd dan kan je via WLAN nog handmatig een kanaal kiezen. Dit advies geef ik meer om uit te sluiten dat beide V8's in je test op hetzelfde kanaal stonden ingesteld. Dit is niet waarschijnlijk, maar wel mogelijk. Ik hoor graag verder van je.

@Galdor58, Babylonia en Enterprise bedankt voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +10
De meest voor de hand liggende, en best werkende oplossing blijft natuurlijk om de mediabox op de modem aan te sluiten met een ethernetkabel...

Reageer