Netwerkprobleem met LG Smart TV

• 6 augustus 2012
  • 6 reacties
  • 16891 keer bekeken

Badge
Het lukt mij niet om mijn LG smart tv via Wifi verbinding te laten maken met internet. TV herkent het wifinetwerk, maar kan geen verbinding maken met DNS server. Wifi werkt probleemloos met laptop en smartphones, alleen niet met TV. Hoe kan ik dit oplossen?

6 reacties

Ik heb hetzelfde probleem met mijn LG tv en Apple tv en humax ontvanger....
Reputatie 4
Badge +3
@Suzanna,

Vervelend om te lezen dat je geen verbinding hebt op bovenstaande apparaten. Heb je deze apparaten aangesloten via een draadloze verbinding of met een kabel? Indien je een bekabelde verbinding gebruikt, welk poortje gebruik je dan op het modem?

Henk
Gelukkig is het probleem verholpen door door humax ontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna de verbinding opnieuw tot stand te brengen. Bedankt voor de reactie,
Ik heb Experia box V8 en een LG smart tv. Als ik probeer programma gemist op te roepen van NPO, lijkt de tv heel lang te laten en na lange tijd probeert het programma te starten, het begint dan met stilstaand beeld en vervolgens krijg ik 30 seconden bewegend beeld en dan is de tv weer opnieuw aan het zoeken, er draait dan een rondje aan de rechterkant.
De KPN winkel zegt dat het Telfort modem onvoldoende is.

Als ik de klantenservice van Telfort bel, wordt mij wijs gemaakt dat ik een hogere snelheid nodig heb. Terwijl mijn broer ook Telfort klant is en een lagere snelheid binnenkrijgt. Hij heeft geen enkel probleem met gebruik Smart tv. In de winkel werd bevestigd dat de snelheid die bij mij binnenkomt ruim voldoende is.
Ik schiet hier dus geen steek mee op. Toen ik Telfort 3 in 1 aanschafte, heb ik speciaal een smart tv gekocht. Wat heb ik daar nu aan, nu het Telfort produkt niet functioneert? En men mij niet lijkt te willen helpen?
Reputatie 8
Niet helemaal duidelijk waarmee je "programma gemist" bekijkt.
- Via de functies van de TV set-up box?
- Of via de functie van smart-functies op je TV en verbinding met internet?

Ik vermoed via het laatste, en dan ook nog via WiFi.
WiFi zit vaak zodanig vol, dat een snelle connectie moeilijk te realiseren is.
Heb je al gekeken of je een beter WiFi-kanaal kunt instellen? Zie aanwijzingen:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/druk-jouw-wifi-omgeving-44762

De beste optie is gewoon met een bekabelde internet-verbinding (UTP-kabel)
Jullie boffen nog... ik kan er helemaal niks mee, met die LG Smart TV...
https://forum.telfort.nl/wifi-269/netwerkprobleem-lg-smart-tv-27539# Nou , zo smart is-die niet en ik mis elke avond mijn favoriete programma's. Nee, overdag herhalingen kijken kan niet want dan ben ik er niet

Reageer