beantwoord

NAT-Type

• 16 augustus 2012
  • 24 reacties
  • 5222 keer bekeken

Hallo,

ik heb een playstation 3, en ik speel hoofdzakelijk "Call of Duty", in dit spel gebruiken ze "NAT-Types", ik heb Nat type moderate waardoor ik met heel veel van mijn vrienden niet kan spelen. Dit kan alleen wanneer je Nat type "OPEN" hebt.

Dus nu is mijn vraag, weten jullie hoe ik dit kan veranderen naar Open?
Als jullie me kunnen helpen zou ik heel dankbaar zijn, omdat ik al heel lang naar een oplossing zoek.

Ik heb een   ZyXel  P-2602HW-D1A  router 

Met vriendelijke groet,
Gamertje
icon

Beste antwoord door Henk 17 augustus 2012, 11:17

@Gamertje,

Nee, uw ouders gaan geen nieuw jaarcontract aan.

Ik heb u hierbij een vervangend modem verstuurd. :)

Henk
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Gamertje,

Welkom op het forum!

Het veranderen van de NAT-type is op uw huidige modem te doen, alleen vergt wat inspanning. Ik kan u hierbij, omdat u al een geruime tijd klant bent, ook een vervangend exemplaar sturen, waar u geen extra handelingen hoeft te doen.

Ik hoor graag van u, of u daar interesse in heeft. :)

Henk
@Henk,

Hallo, bedankt!

Mijn ouders willen ook wel graag een nieuw modem hebben, maar moet er dan weer een nieuw abonnement afgesloten worden, en zitten mijn ouders er dan weer één jaar aan vast?

Mvg,
Gamertje
Reputatie 4
Badge +3
@Gamertje,

Nee, uw ouders gaan geen nieuw jaarcontract aan.

Ik heb u hierbij een vervangend modem verstuurd. :)

Henk
Hallo!

Wauw wat een prachtige service! Echt heel erg bedankt! Dan is mijn probleem eindelijk opgelost!

Met vriendelijke groet,
Gamertje
Reputatie 4
Badge +3
@Gamertje,

Geen dank, wilt u nog een bericht plaatsen zodra u het modem in huis heeft en of alles werkzaam is? :)

Henk
@Henk,

ja zal ik zeker doen!
Hallo,

het modem is binnen!
Alleen moet ik tot vanavond wachtten want dan is me vader pas thuis om hem in te stellen, maar alvast heel erg bedankt :)

Mvg,
Gamertje
Reputatie 4
Badge +3
@Gamertje,

Fijn om te lezen, ik hoor graag of het u gelukt is. :)

Henk
Hallo!

Ik heb alle kabels aangesloten, telefoon doet het, internet doet het, alleen mijn "Nat-type" is nog steeds "Moderate" op mijn Playstation 3.

( Moet ik nog iets veranderen in de router waardoor ik wel "open" heb? )

Waar kan ik de inlog codes vinden om in te loggen in mijn modem?

Mvg,
Gamertje
Hallo,

jullie mogen het modem terug hebben, ten eerste deed het niet wat ik wilde ( mijn nat type naar "open" ), plus dat we gisteravond + vanochtend al heel de tijd het internet het niet deed.

Dus we hebben het oude modem weer ingesteld..
Reputatie 4
Badge +3
@Gamertje,

Om in te loggen op het modem, gaat u naar http://192.168.1.254.

De standaard code om in te loggen is 1234.

Wilt u het nieuwe modem aangesloten laten? Dan kan er een nieuwere firmware gepusht worden.

Henk
Hallo,

dat wil ik wel doen, maar alleen als mijn nat type daardoor wel naar "open" gaat, gebeurt dat wanneer er nieuwe firmware is?
Badge +2
U geeft het modem wel heel weinig kans! Het modem heeft een reset nodig, de firmwareupdate van vannacht is niet gelukt en die is wel nodig.

Hugo
Het nieuwe modem is weer ingesteld
Hallo!

Ik heb het probleem ontdekt! Ik zit boven met mijn playstation 3, op een andere router, en daar heb ik dus geen OPEN, maar wanneer ik met mijn PS3 naar het modem beneden ga, de nieuwe, heb ik dus wel OPEN, maar dan is me connectie heel slecht.. ( Ik ben dus dom geweest, en heb al die tijd op het verkeerde netwerk gezeten )

Mvg,
Gamertje
Hallo,

ik weet nu duidelijk waardoor het komt, het zit zo :

Beneden heb ik nu jullie nieuwe MODEM ( met OPEN nat type ), maar ik zit zelf boven, en daar heb ik een ROUTER ( met MODERATE nat type ), als ik vanaf boven draadloos connectie maak met beneden, valt het vaak uit, en een draad naar boven maken is geen mogelijkheid.

Dus ik heb nu geprobeerd met mijn ROUTER open te krijgen ( een Sitecom 300N ), en heb porten geforward, en nog wat dingen veranderd ( hetzelfde als een vriend, en die heeft wel open ) en heb nu nog steeds Moderate, terwijl ik dus juist boven open wil hebben..

Dus weten jullie een oplossing waardoor ik boven op mijn MODEM open kan krijgen, zodat ik het toch kan gebruiken?

Ik zou heel erg dankbaar zijn!

Met vriendelijke groet,
Gamertje
Reputatie 8
Badge +16
De router boven vervangen door een goedkope switch?
Ik heb boven een dure router,  en het gaat erom dat we boven ook een goede connectie hebben, en is er geen mogelijkheid dat ik boven iets in de instellingen verander waardoor ik boven EN beneden OPEN nat type heb?
Reputatie 8
Badge +16
Ik neem aan dat er een kabel van boven naar beneden loopt tussen het modem en de router?

Dan zou je de router boven als switch of draadloos accesspoint kunnen instellen.
Er is een gaatje in het plafond geboort, maar daar past net 1 kabel door heen, van modem<->router en het is geen mogelijkheid om een groter gat te boren :S
Reputatie 8
Badge +16
Je hoeft ook geen tweede kabel te leggen... je kunt de router boven als switch configureren en van daaruit verder gaan.
Oké, zouden jullie mij dan een switch kunnen adviseren, die zeker weten werkt, en dat ik dan vanaf BOVEN internet van mijn modem BENEDEN kan krijgen, en dat dan nog steeds de router boven kan functioneerd voor de andere op zolder/1e verdieping?
Badge +4
in principe kan je gewoon op de router DHCP uitschakelen en dan de kabel die vanuit het modem naar je router gaat in een LAN-poort van de router stoppen ipv de WAN-poort. Vanaf dat moment werkt je router eigenlijk alleen nog als een switch en zullen al je pc's boven via deze switch aangesloten zijn op het modem.
Reputatie 8
Badge +16
En voor de zekerheid het LAN-ip adres van de router aanpassen... het is handig als dit in hetzelfde subnet zit als de Zyxel.

Bijvoorbeeld 192.168.1.1

Reageer