NAS erg traag in het netwerk van P-2812HNU-F1

• 12 maart 2013
  • 5 reacties
  • 4031 keer bekeken

Hallo allemaal, 

onlangs heb ik een Nas synology ds211j aangeschaft en aangesloten. 

Wanneer ik bestanden van mijn laptop op de nas probeer te zetten (laptop is wireless N aangesloten op router) dan zie ik snelheden tussen de 2 en 3 MB, volgens de specificaties van mijn nas moet sneller kunnen. Hiervoor had ik een HD op de usb aangesloten van mijn router, toen haalde ik ongeveer de zelfde snelheden. 

kan iemand mij vertellen waar ik wat moet instellen om om hogere netwerksnelheden te krijgen?

Alvast bedankt

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Begin eens te testen met een bekabelde laptop.
Met een 2812-modem kunnen de LAN-poorten Gigabit-snelheden aan.

De snelheid van een draadloze verbinding kan erg variëren.... volgens mij haal ik hier ook maar circa 3Mbps draadloos. Daarom sluit ik als ik veel moet kopiëren alles bedraad aan.
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Een andere Synology NAS (DS213), maar vanaf mijn laptop dezelfde belachelijk lage snelheden.
Bekabeld gaat het al niet veel beter. Daar blijf ik op 12 MB/s hangen.

Erg teleurstellend. Maar het ligt waarschijnlijk aan het feit dat de P-2812HNU-F1 niet ondersteund wordt door Synology.
Alle tips zijn welkom.
Reputatie 8
Badge +16
12MBps lijkt me niet eens zo heel slecht. Ter indicatie... dat haal ik zelf ongeveer met mijn externe USB-harddisk rechtstreeks aan mijn notebook.

Is er een mogelijkheid om je laptop rechtstreeks aan de NAS te hangen, eventueel met een Gigabit switch ertussen? Dan weet je in elk geval wat er maximaal mogelijk is.
Badge
Weet je zeker dat de laptop via de N-snelheidstandaard is aangesloten? Want G is 54mbit, de feitelijk haalbare data-doorvoersnelheid daarvan is 27mbit, en dat is 3,3mbyte per seconde.

Los daarvan, laptopschijfjes zijn vaak 5400 of 5900 rpm schijfjes, die zijn niet bedoeld voor de poweruser die de veel data wil beheren en versturen. 12mbyte is inderdaad niet slecht, dat zal tegen de max van de schijf in je laptop aanzitten (en de standaard filetransfer software van win xp en vista is best langzaam, win7 zou daar iets beter in moeten zijn).
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Een andere Synology NAS (DS213), maar vanaf mijn laptop dezelfde belachelijk lage snelheden.
Bekabeld gaat het al niet veel beter. Daar blijf ik op 12 MB/s hangen.

Als er in je laptop een 100 Mbps LAN netwerkkaart zit dan zal dit ook niet sneller kunnen,
100 Mbs/8 = 12,5 MBs.
Dit heeft niets te maken met de ondersteuning van de ZyXEL voor de Synology, deze kunnen  beiden Gigabit snelheden aan.

Reageer