Modem (Zyxell) blijft maar resetten.

• 25 mei 2014
  • 8 reacties
  • 184 keer bekeken

Sinds afgelopen dinsdag heb ik een laptop met windows 8 en sinds die avond lijkt het modem contstant in de stress te schieten.
\blijft zich maar resetten. Laptop uit andere apparaten werkt perfect. dan die weer uit laptop aan en hoppa gaat modem weer uit.

Op aanraden van de winkel waar laptop gekocht is een router ernaast gezet en dat lijk aardig te werken . Blijkbaar dat het oude modem niet met het moderne gerei overweg kan.
Kan dit kloppen of hebben ze me weer geld uit de zak geklopt.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@Leetje65,

Vervelend dat je problemen ervaart met je draadloze verbinding. Je gaf aan dat je een modem hebt uit 2008, dus is het inderdaad tijd voor een nieuwe modem zoals Franzki terecht opmerkte. Het nieuwe modem ontvang je binnen 2-3 werkdagen. Laat je me weten hoe deze functioneert zodra je het hebt ontvangen?

Stephen
Reputatie 4
Badge +3
@Leetje65,

Fijn dat het modem werkt.

Mijn excuus voor de verwarring, het oude modem had niet terug gestuurd te hoeven worden.

Henk
Reputatie 8
Badge +16
Zonder aanvullende informatie valt daar weinig over te zeggen. Mijn Zyxel modem werkt gewoon in combinatie met W8.

Welk type Zyxel heb je precies?
Is de ZyXEL P-2602HW
heb die in 2008 gekregen bij afsluiten abonnement
Reputatie 8
Badge +16
Als je modem al 6 jaar oud is, dan zou het inderdaad handig zijn om een nieuw modem te regelen.

Heb je al contact gehad met Telfort of ze een nieuw modem in bruikleen willen geven?
Heb daar nog geen contact mee gehad. had vorig jaar al wel wat problemen met het modem maar hij deed het nog goed volgens hun dus was niet nodig om te vervangen.
Reputatie 8
Badge +19
Volgens mij is de ZyXEL P-2602HW zowel in bruikleen en als koopmodem aangeboden, maar ik weet het niet zeker.
Misschien wil Telfort je wel een nieuwe bruikleenmodem sturen omdat je al zo lang klant bent.
En anders je abonnement verlengen met maximaal een jaar, dan zou je er ook een moeten krijgen.

De zojuist gekochte router hoeft geen weggegooid geld te zijn, je kan deze gebruiken om de wifi-ontvangst in je woning een stuk te verbeteren.
Als je deze (wel bekabeld) aansluit op een LAN-poort van de modem en in de router de DHCP-functie uitzet dan maak je er een accesspoint van.
Zet hem op een 'strategische' plek in je woning, dat kan je zelf bepalen.
Stel op de router dezelfde SSID en WPA2-key in als van de modem en je hebt door je hele huis prima internet via wifi zonder dat je van netwerk hoeft te wisselen.
Inmiddels nieuwe modem aangesloten.Had echter wel de Arcadyan verwacht krijg weer een Zyxel maar ja eerste avond viel regelmatig internet zowel bij mijn laptop als de pc van mijn zoon constant weg. Iedere keer weer opnieuw verbinding maken maar nu loopt het vrij aardig heb geen gekke dingen meer bemerkt dus houden zo.
Aan de telefoon was gezegd dat ik het oude modem niet hoefde op te sturen in de doos stond in de brief van wel dus wacht nog paar dagen en dan stuur ik het oude modem gewoon terug.

Reageer