modem Zyxel P-2601HN-F1 met router Linksys E2500

• 10 juli 2012
  • 2 reacties
  • 2499 keer bekeken

Badge
Hoi,
Wij hebben een router aangeschaft om een thuisnetwerk in te stellen. Helaas blijkt nu dat de router niet communiceerd met het modem. Wij kunnen dus alleen internetten door rechtstreeks verbonden te zijn met het modem, maar zodra de router er tussen komt kan er geen verbinding meer worden gemaakt. Alle instellingen gecontroleerd. Volgens mij ligt dit aan het modem. Kan het zijn dat ik een poort open moet zetten? zo ja, hoe kom ik er dan achter welke poort? Of weet iemand anders waar het probleem zit......
Groeten, D

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Met een Zyxel 2601 heb je geen extra router nodig voor een thuisnetwerk... in de 2601 zit al een router ingebouwd.
Badge
Met een Zyxel 2601 heb je geen extra router nodig voor een thuisnetwerk... in de 2601 zit al een router ingebouwd.
Bedankt voor je reactie.
Helaas krijg ik de Zyxel niet werkend als router voor een thuisnetwerk. Is bekend of en hoe de Zyxel ingesteld moet worden om als router te functioneren? Ik ben er alsnog vanuit gegaan dat dit zonder verdere aanpassingen zou moeten werken, maar dat werkt bij ons niet. De openbare mappen op de pc zijn niet zichtbaar op de tv of via ps3.
Groeten, D

Reageer