beantwoord

Modem / Wifi is zeer instabiel / onbeschofte helpdesker

• 12 februari 2015
  • 14 reacties
  • 831 keer bekeken

Om de zoveel tijd valt het wifi signaal gewoon weg (na jaren van geen problemen).
===> WIFI signaal, niet INTERNET signaal.

Geen enkel apparaat kan dan het netwerk meer vinden.
Soms helpt een modem reset, soms niet.
Af en toe moet ook de blauwe Wifi knop gebruikt worden na een reset.
Een 1x was er zelfs een Factory reset nodig.
Het ingestelde kanaal is een vrij kanaal (gevonden dmv wifi analyzer)

Eind vorige jaar heb ik gebeld, het probleem uitgelegd, de boel gereset en afgesproken dat het modem vervangen zou worden als het probleem zich weer zou voordoen.

Afgelopen week; weer problemen.
Mijn vriendin belt de helpdesk; daar zien ze in de modem geen problemen en ze moet een tooltje installeren om het te verbeteren --> netstumbler.
Goed, dat tooltje doet hetzelfde als WifiAnalyzer.. En het kanaal is nog prima in orde.

Dan ik, als ITer, maar even bellen met de helpdesk.
Krijg ik iemand aan de telefoon die er a) geen verstand van heeft en b) niet behulpzaam was.
Zo was volgens de helpdesker de iets brakke telefoonlijn de boosdoener (haal maar iets van 7mbit), daardoor was het signaal slecht.
Ik vond het een leuk verhaal, maar dat klopt natuurlijk voor geen meter! Het inkomende signaal heeft geen invloed op het wifi signaal en het wegvallen hiervan.
Nou, het was toch echt zo; ik moest het maar gaan googlen.

Een nieuwe modem sturen wou de helpdesker niet, ondanks de afspraak die ik vorig jaar gemaakt heb.
Hij moest eerst weer het modem uitlezen om te kijken of daar iets mis mee was.
Toen ik zei dat een andere collega dat eerder op de dag al had gedaan (aldus de vriendin) had ie daar geen boodschap aan.

Ik was inmiddels al niet echt niet vrolijk meer en heb zelfs gezegd dat ik dan maar het contract op moest zetten.
Had ik misschien niet moeten doen, maar vooruit..
Het antwoord van de helpdesker? Dat ik dat dan maar moest doen.

Mijn vriendin is iets vergevensgezinder dan dat ik ben en wil Telfort nog een kans geven als ze een nieuw modem willen sturen.

Is er nog een manier om dit, zonder het hele helpdesk verhaal weer door te moeten, geregeld te krijgen?
Of toch maar meteen overstappen naar een andere provider?
icon

Beste antwoord door Lourenbo 18 februari 2015, 09:33

Gister avond laat nog de boel omgezet en na een paar minuten was de connectie up.
Het signaal op 1 van de kamers leek, zo op het 1e gezicht (wifi analyzer), beter/sterker te zijn dan die van de Zyxel.
So far so good dus 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Badge +1
Of het kanaal nog in orde is is nog maar de vraag.
Het kan best zijn dat je buurman hetzelfde kanaal gebruikt maar geen SSID uitzend.
Dan krijg je de klachten die je omschrijft.
Een ander kanaal proberen is het testen waard.
Thx voor het meedenken :)

Het kanaal is al eens eerder aangepast; hielp weinig.
Het lijkt mij ook stug dat een ander SSID op hetzelfde kanaal een andere SSID spoorloos kan laten verdwijnen en dat het rebooten een "hocus pocus" act bevat waardoor die weer zichtbaar word ;)

Dat wifi hardwarematig uit gaat zal vast ook geen gevolg zijn van een SSID op hetzelfde kanaal.

Met wat ge-google zie je dat er nogal wat issues zijn met instabiele wifi en zyxel modems.
Badge +1
Ik had eerder uit je verhaal niet begrepen dat het signaal echt weg was.
En dat het ook niet zichtbaar meer was met Netstumbler en wifi analyser.
Dat is idd niet goed.
De issues van Telfort modems waarop je doelt is dat het wifi signaal niet zo krachtig is.
Maar spontaan hardwarematig uitvallen hoort daar niet bij.
Dat klinkt als een kapot modem.

Telfort Webcare leest hier mee en zal wel inhaken.
Reputatie 8
Badge +16
@Laurenbo,

Welkom op het forum!

Allereerst excuses voor de negatieve ervaring met onze klantenservice.
Ik wil je graag bij ons als klant behouden. Van mij mag je een nieuw modem ontvangen. Je ontvangt dit keer dan het Arcadyan modem.
Indien je dit een goed plan vindt, stuur ik hem meteen naar je op zodra ik je akkoord heb ontvangen. :)

Stephen
Geweldig, thx!
Bij dezen akkoord dus :)

@Laurenbo,

Welkom op het forum!

Allereerst excuses voor de negatieve ervaring met onze klantenservice.
Ik wil je graag bij ons als klant behouden. Van mij mag je een nieuw modem ontvangen. Je ontvangt dit keer dan het Arcadyan modem.
Indien je dit een goed plan vindt, stuur ik hem meteen naar je op zodra ik je akkoord heb ontvangen. :)

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Lourenbo,

Nieuwe modem is onderweg en die ontvangen jullie na het weekend.
Laat je weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt aangesloten?
Fijn weekend! :)

Stephen
Awesome!
Als ie er dinsdag is, dan zal ik 'm 's avonds aansluiten.

Bedankt en ook een goed weekend!

@Lourenbo,

Nieuwe modem is onderweg en die ontvangen jullie na het weekend.
Laat je weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt aangesloten?
Fijn weekend! :)

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Lourenbo,

Het modem arriveert morgen, dinsdag 17 februari 2015 tussen 17.00 en 20.30 uur.
Ik kijk dus uit naar jouw reactie morgenavond. :)

Stephen
Ik zag het!
Hopelijk is er rond die tijd iemand thuis.

Als ik 'm morgen kan installeren, geef ik naderhand een gil!
Reputatie 8
Badge +16
@Louerenbo,

Doe maar rustig aan hoor. Zodra het je schikt. :)

Stephen
Gister avond laat nog de boel omgezet en na een paar minuten was de connectie up.
Het signaal op 1 van de kamers leek, zo op het 1e gezicht (wifi analyzer), beter/sterker te zijn dan die van de Zyxel.
So far so good dus 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@Lourenbo,

Ik hou het topic nog even een paar dagen open. Mochten zich bijzonderheden voordoen dan verneem ik dit graag van je.
Bedankt voor het melden. :)

Stephen
Alles nog prima in orde!

Nogmaals bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
@Lourenbo,

Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn om dit te lezen.
Hierbij sluit ik dit topic en mocht je weer ergens tegenaan lopen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic.
Fijn weekend! :D

Stephen