beantwoord

Modem vervangen

• 24 februari 2020
  • 10 reacties
  • 435 keer bekeken

Reputatie 1

Ik gebruik op dit moment het modem experia box versie 8. Binnenkort laat ik zonnepanelen plaatsen.

de leverancier geeft aan dat het modem dan minimaal een experia box v 10 moet zijn.

Hoe kan ik deze laten vervangen ?

icon

Beste antwoord door jimny 25 februari 2020, 17:58

Als de leverancier aangeeft dat de V 8 modems vaak storingen geven en een V10 adviseren dan vindt ik persoonlijk dat daar niet moeilijk over gedaan moet worden en een moderator uitsluitsel kan geven over welles nietes een V10 , echter of dat echt nodig is durf ik niet te zeggen, zie onderstaande

Na navraag over deze situatie bij een expert op dit gebied kreeg ik onderstaande te horen;

Omdat er toch een kabel vanaf de zonnepanelen naar de meterkast moet kan de installateur meteen een netwerkkabel aanleggen vanaf de zonnepanelen naar het modem in de meterkast en dan kan de V8 gewoon dienst blijven doen en heb je geen WiFi verbinding  nodig vanaf de zonnepanelen 

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @eckeveldj , als een modem niet defect is wordt deze niet door KPN vervangen.

Wat kan de V10 wat de V8 niet zou kunnen?

Welke technische eisen zijn er voor goede communicatie met de apparatuur van de zonnepanrlen?

Dat moet dan ook duidelijk xijn.

Reputatie 1

Dat de leverancier aangeeft dat zij regelmatig storing hebben als er gebruik gemaakt wordt van een experia box v8.

Hallo @eckeveldj , wat voor storing, kunnen ze niet bij de zonnepanelen komen? Draadoos of bekabeld?

Die storing kunnen ze dan ook definiëren.

Reputatie 8
Badge +18

Als de leverancier aangeeft dat de V 8 modems vaak storingen geven en een V10 adviseren dan vindt ik persoonlijk dat daar niet moeilijk over gedaan moet worden en een moderator uitsluitsel kan geven over welles nietes een V10 , echter of dat echt nodig is durf ik niet te zeggen, zie onderstaande

Na navraag over deze situatie bij een expert op dit gebied kreeg ik onderstaande te horen;

Omdat er toch een kabel vanaf de zonnepanelen naar de meterkast moet kan de installateur meteen een netwerkkabel aanleggen vanaf de zonnepanelen naar het modem in de meterkast en dan kan de V8 gewoon dienst blijven doen en heb je geen WiFi verbinding  nodig vanaf de zonnepanelen 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eckeveldj, als het niet goed werkt is dat vervelend natuurlijk! Zoals Jan al aangeeft ben ik ook erg benieuwd wat voor storing er dan precies is, wat er niet met de V8 mogelijk zou zijn. Is de optie die jimny noemt, met een netwerkkabel, niet mogelijk? 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eckeveldj, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het met bovenstaande reacties gelukt?

Reputatie 1

Nee nog niet.

De zonnepanelen moeten nog geïnstalleerd worden .

En verder ben ik nog bij de leverancier bezig om boven tafel te krijgen wat het probleem dan exact is.

Reputatie 1

Sinds gisteren liggen de panelen op het dak. Bij de installatie werd gelijk het modem gevonden door het systeem. 

Dus gelukkig geen probleem hiermee.

Reputatie 8
Badge +18

Fijn te lezen dat het goed werkt zonder verder gedoe, laat de zon maar komen 

Reputatie 8
Badge +11

Zo is het de prettigste oplossing natuurlijk, dat het zonder verdere aanpassingen werkt :slight_smile:  Nu moet alleen de zon nog even doorbreken zoals jimny al zegt!

Als we hier nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer