beantwoord

Modem soms verouderd?

• 27 november 2017
  • 25 reacties
  • 783 keer bekeken

Mijn echtgenote en ik hebben beide een Samsung Tab S2 ( SM-T813 ) tablet en op beide tabletten valt steeds de WIFI uit.
Ook heb ik nog een Samsung Tab S ( SM-T800 ) en die werkt gewoon goed op WIFI.
Vandaag naar de Samsung service winkel geweest en er nieuwe software op laten zetten maar helaas valt nog steeds de WIFI uit als je bezig ben.
Dat is erg irritant.
Kan het zijn dat mijn modem verouderd is?
Wij zitten 2 meter van de modem af zonder dat er iets tussen staat.
Wij hebben al enkele jaren een Experia Box V8

Graag een reactie van een Moderator als dat kan
icon

Beste antwoord door Theo60 1 maart 2018, 14:40

Beste Stephen.
Modem ontvangen en geïnstalleerd maar de WIFI fout blijft.
Wel is de TV op mijn PC stabiel dus helemaal vergeefs was het niet om de modem te vervangen. Geen bufferen meer gezien eerlijk gezegd.
WIFI laat ik nu maar op 802.11 g only staan en doet het op alle apparaten.
Toch ga ik nog eens contact opnemen met Samsung.

Dank jullie allemaal voor het meedenken
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens

https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808
Heb ik allemaal al gedaan. Heb zelf 40 jaar bij KPN gewerkt.
Het gaat zuiver over de 2 nieuwe tabletten Samsung Galaxy Tab S2.
De oudere versie Samsung Galaxy Tab S werkt goed.

Hoop dus op een reactie van een Moderator!!!
Snelheid is prima. Download 50,5 Mbps en Upload 8,0 Mbps
Reputatie 8
Badge +17
Heb je het modem al een harde reset gegeven door het resetgaatje aan de achterkant 10 seconden in te drukken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, wat vervelend dat je problemen ervaart met de WiFi. Ik zie dat je nog geen harde reset hebt uitgevoerd. Zou je dit alsnog kunnen uitvoeren? Had je ook een ander WiFi-kanaal uitgeprobeerd? In afwachting van jouw reactie.
Beste Stephen. Sorry voor de late reactie maar ik had geen bericht gehad dat er een nieuw antwoord was.
WIFI op beide Samsung Galaxy S7 Edge telefoons werkt prima.
WIFI op Galaxy Tab S type SM-T800 werkt prima.
Wifi op de desktop PC werkt prima alleen heb ik deze desktop is nu bekabeld.
Snelheid is prima. 05-12-2017 om 20:05uur Download 51,1 Mbps en Upload 7,9 Mbps
Samung Galaxy TAB S2 type SM-T813 van ons beide werken niet goed.
Die van mijn echtgenote is iets ouder dan die van mij want die is vorige week pas uit de doos gehaald.
Wat heb ik allemaal gedaan.
Soft reset
Hard reset.
Naar service punt van Samsung geweest en daar super harde reset ofwel nieuwe software op de tablets.
Op de Experia V8 diverse kanalen geprobeerd.
De Experia V8 gereset
Wij zitten 2 meter van de modem af zonder dat er iets tussen staat.
Tablet geeft aan dat de WIFI is verbonden maar GEEN internet.
Rechts boven staat er dan een WIFI symbool met een uitroepteken.
Dan ga ik kijken bij de instellingen en is die verbonden met de Experia Box.
Verbinding erg sterk!!
Even later doet hij het weer een poosje om dan weer internet af te sluiten.
Ik wordt er helemaal dol van eerlijk gezegd.

Het gaat dus louter om de Galaxy Tab S2 tablets en niet om die andere apparaten.

Het lijkt dat die nieuwe apparaten niet kunnen werken met de Experia Box V8 op de een of andere manier.
Het lijkt een probleem van dit type tablet
https://www.google.nl/search?ei=bvAmWtqHN8KtkwWe1a-IBA&q=samsung+galaxy+tab+s2+wifi+problems&oq=samsung+galaxy+tab+s2+wifi&gs_l=mobile-gws-serp.1.0.35i39k1j0j0i203k1l3.14000.18999.0.20962.12.12.0.0.0.0.683.2993.0j4j5j0j1j1.11.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-serp..2.10.2304...0i7i30k1.1320.1q-1LvPAgzw
Heb ik al naar gekeken en ben slecht met Engels.
Wacht op een reactie van Stephen de Moderator.
Dank u voor het meedenken
In het Nederlands dan. Staan allerlei suggesties in die je kan proberen.

http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/samsung-galaxy-s2-logt-niet-in-op-wifi-thuis
https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/30947-wifi-probleem-galaxy-s2.html
https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/53111-wifi-gaat-niet-meer-aan-help.html
https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/43387-wifi-valt-steeds-weg-galaxy-s2.html
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/ineens-geen-wifi-verbinding-meer-thuis-galaxy-s2
Beste Nelly

Zoals ik al eerder schreef, Heb ik 40 jaar bij KPN gewerkt dus weet wel het nodige dacht ik.
Dit is een raar probleem en voor ik hier wat neer pen, heb ik al veel geprobeerd om alles uit te sluiten.

Ik wacht nu echt op Stephen van Telfort
Reputatie 8
Badge +17
Het internet staat inderdaad vol met vragen/bevindingen van mensen die hetzelfde ervaren, kortom slechte Wifi zoals Nelly ook aangeeft en dat kun je met 40 jaar kpn ervaring echt niet oplossen en ik als oud collega met ook 40 dienstjaren weet ook waar ik het over heb.
Om je modem uit te sluiten dat dit de boosdoener is zou ik het zelf eens proberen via een ander modem van een van je buren, als het daar wel goed gaat dan wordt het tijd voor een nieuw modem.
Wat je ook kunt doen is om als je probeert in te loggen via je huidige modem eens op je netwerk vergeten te klikken en dan het inloggen opnieuw te proberen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, bedankt voor je reactie. Aan je reactie te lezen ligt het waarschijnlijk daadwerkelijk aan de Samsung Galaxy Tab. Zoals jimny heeft aangegeven graag ook je de Samsung Galaxy tab van jou en je vrouw testen via een ander modem/WiFi-netwerk. Laat je even weten zodra je de test hebt uitgevoerd?
Beste Stephen

Goede dag allemaal.
Ik heb mijn Samsung Galaxy TAB S2 Type SM-T813 2x opgestuurd naar Dynafix voor reparatie maar zij konden het niet vinden.
De eerste keer een onderdeel vervangen en de tweede keer een nieuw Display gekregen maar de storing bleef.
Na 2 maanden ben ik eruit wat de oorzaak is.
Na speuren op internet kwam ik zoveel dezelfde fouten tegen en dat is niet normaal.
OA bij Ziggo was er ook dit probleem en na de omwisseling van de modem is het probleem opgelost.
Verder gekeken op internet en kwam ik een Engels talig bericht tegen.

Just replaced my SM-T810 with a SM-T813, and ran in same wifi drop issue. My girlfriend and her SM-T813 ran in the same issue too. It happen randomly from 3-4 times per hour to one time in 2 hours. I foud it only occurs on 2.4ghz network connected in N. It happen to me on 3 differents routers, DIR-868L REV B 2.04, DIR-868L Advanded Tomato, DIR-628, and Asus RT-AC68U stock with latest firmware. If i configure the 2.4ghz band to G only, no issue, also, the 5ghz band got no issues at all

Dat heb ik dan ook gedaan en nu werkt mijn Samsung Galaxy TAB S2 type SM-T813 al 3 dagen zonder storing of verbreken van de WIFI
Log in in uw modem en verander het onderstaande.
Informatie vind u bij uw provinder en bij mij begint het met http://192.168.2.254/ ( Telfort )
Als u bent ingelogd, ga naar
Wlan en klik op
Settings
Stond bij mij op
Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Gewijzigd naar
802.11g only

Tijdelijke oplossing tot er een definitieve oplossing komt van Telfort misschien?
Nu denk ik dat het dus toch waarschijnlijk aan de oude modem ligt
Ik heb de Experia Box V8
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, bedankt voor je uitgebreide toelichting. Fijn dat je het probleem hebt kunnen verhelpen met een tijdelijke oplossing.
Indien je het wenst wil ik je wel een nieuw modem toesturen om alvast daarmee te testen. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
.....It happen to me on 3 differents routers, DIR-868L REV B 2.04, DIR-868L Advanded Tomato, DIR-628, and Asus RT-AC68U stock with latest firmware......

Tijdelijke oplossing tot er een definitieve oplossing komt van Telfort misschien?
Ik heb de Experia Box V8

Gezien het feit dat diverse andere routers in combinatie met zo'n zelfde model smartphone er ook last van hebben, lijkt me dus niet dat je nu dan alleen de Experia Box V8 daarvoor verantwoordelijk kunt stellen.

En als het met die aanpassing van de keuze in de beperking van het aantal protocollen nu wel werkt, heb je dan toch een oplossing?
Hoi Stephen.

Heerlijk vanaf vrijdag beide gewoon online op onze tabletten zonder wegvallen WIFI.

Een nieuwe modem zou ik altijd uit kunnen proberen maar als dat de Experia V10 wordt, daar zijn toch ook problemen mee?
Wat zeggen de Techneuten van Telfort hiervan?

Ik heb net de speedtest gedaan van Ziggo en ik heb 51,5 Mbps Download en Upload 18,6 Mbps maar mijn PC is bekabeld.
Via WIFI op de Samsung Galaxy Tab S2 type SM-T813 is het 21,3 Mbps download en 19,2 Upload
Via WIFI op de Samsung Galaxy Tab S type SM-T810 is het 18,9 Mbps download en 18,3 Upload

Ik hoor wel of er een nieuwe modem komt

Groetjes en een fijne avond
.....It happen to me on 3 differents routers, DIR-868L REV B 2.04, DIR-868L Advanded Tomato, DIR-628, and Asus RT-AC68U stock with latest firmware......

Ik heb de Experia Box V8

Gezien het feit dat diverse andere routers in combinatie met zo'n zelfde model smartphone er ook last van hebben, lijkt me dus niet dat je nu dan alleen de Experia Box V8 daarvoor verantwoordelijk kunt stellen.

En als het met die aanpassing van de keuze in de beperking van het aantal protocollen nu wel werkt, heb je dan toch een oplossing?

Ik heb ook op internet gezien dat sommige mensen wel waren geholpen met een nieuwe modem.
Ik heb net weer die speedtest gedaan en kwam ineens veel lager uit
Eerst Via WIFI op de Samsung Galaxy Tab S2 type SM-T813 is het 21,3 Mbps download en 19,2 Upload.
Na een 2e test 10 minuten later Via WIFI op de Samsung Galaxy Tab S2 type SM-T813 is het 10,7 Mbps download en 18,2 Upload
Ergens zit het niet goed en een tablet moet toch in de mixed modus kunnen en blijven werken lijkt mij.
Wat als mijn oplossing na een tijdje het ook niet doet, dan zit ik helemaal zonde:-(
Ook heb ik op internet gelezen dat het WIFI gedeelte na een aantal jaren minder zou worden in de modem.
Ik ga niet zeggen dat dit de modem is maar ik heb zelf al veel uitgesloten de afgelopen 2 maanden.
Tevens en dat had ik hier nog niet vermeld is de Tv online op mijn PC ook niet stabiel.
Staat vaak op bufferen of een foutmelding dat de service niet beschikbaar is en probeer het later nog eens.

Dank voor uw meedenken maar ik wacht nu op Stephen van Telfort:-)
Reputatie 8
Ik heb net weer die speedtest gedaan en kwam ineens veel lager uit
Eerst Via WIFI op de Samsung Galaxy Tab S2 type SM-T813 is het 21,3 Mbps download en 19,2 Upload.
Na een 2e test 10 minuten later Via WIFI op de Samsung Galaxy Tab S2 type SM-T813 is het 10,7 Mbps download en 18,2 Upload

WiFi is van zoveel factoren afhankelijk dat je daar niet echt een pijl op kunt trekken. Door simpelweg je smartphone 75-100 cm hoger in je hand te houden komen er weer heel andere waarden uit.

Verder heb ik nergens aangegeven dat de Experia Box V8 "zo'n geweldige router" zou zijn. Het V10 model heeft op dit moment problemen met de firmware, dus ook dat is niet een optie (op dit moment).

Over het algemeen is IMO elke router door een provider geleverd "verouderd" (ook de V10). In ieder geval doorgaans vanuit een stoïcijns eenzijdig gezien "provider" belang, met de uitgeklede en eigenzinnig aangepaste versies firmware die men doorgaans in die routers stopt.

Als het aankomt op goede prestaties van WiFi en andere "hedendaagse" ondersteuning van DLNA, Airplay e.d. of bijvoorbeeld ondersteuning van luidsprekersystemen (Sonos / Heos), ben je al snel aangewezen op minder spartaanse routers, die providers je doorgaans niet leveren. Dat past simpelweg niet in de strategie van ondersteuning van providers in de "standaard" diensten die ze leveren.

Ter info. Nog niet zolang geleden een testje gedaan met iemand die een nieuw model Samsung Smartphone had (weet zo niet het type), in samenwerking met een TP-Link EAP-330 Access Point en een KPN glasvezel abonnement 500/500 Mbps. Met WiFi werd een download van 350 Mbps bereikt, upload hoger. Terwijl we niet direct overzicht hadden wie mogelijk nog meer op het netwerk zat.
(Bovendien een ander type router in gebruik achter de Experia Box V10).
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, je zal weer een V8 modem ontvangen. Akkoord?
Curieus dat het instellen op het oudere 802.11 g only helpt. Terwijl n juist de beste keus zou moeten zijn. Dan zou het toch echt in de hard of software van dat model tablet moeten zitten zeker als er wereldwijd dezelfde problemen zijn en blijkbaar alleen via 2,4 ghz.
Uiteraard zal de technische staat van de modem/router zeker meespelen ben benieuwd of de wisseling gaat helpen.
Hallo Theo, je zal weer een V8 modem ontvangen. Akkoord?
Is goed Stephen.

Ik heb geen e-mail gehad dat u had geantwoord dus daarom mijn late reactie.
Ik hoop dat het hiermee is opgelost straks
Mijn gegevens heeft u?

groetjes
Theo
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, bedankt voor je reactie. Het nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Ik hoor dan graag van je of het probleem is opgelost.
Dank u wel en een fijn weekend

Uiteraard laat ik hier wat weten
Het zal mij ook benieuwen:-)

Vr Groeten

Theo
Beste Stephen.
Modem ontvangen en geïnstalleerd maar de WIFI fout blijft.
Wel is de TV op mijn PC stabiel dus helemaal vergeefs was het niet om de modem te vervangen. Geen bufferen meer gezien eerlijk gezegd.
WIFI laat ik nu maar op 802.11 g only staan en doet het op alle apparaten.
Toch ga ik nog eens contact opnemen met Samsung.

Dank jullie allemaal voor het meedenken
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden! Fijn dat het modem voor enige verbetering heeft gezorgd en dat je een workaround gebruikt voor het WiFI-probleem.

Reageer