Modem reset?

• 16 december 2012
  • 10 reacties
  • 2978 keer bekeken

Badge
Ik heb een P-2812HNU-F1 modem en die werkte prima. Plotseling kan ik niet meer in het modem (bedraad). Ik heb hem gereset zodat het wachtwoord weer standaard 1234 zou moeten zijn maar dit werkt niet. Ook is de SSID veranderd zodat ik er niet meer draadloos gebruik van kan maken. Hoe kom ik nu in het modem?

mvg Peter

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het modem resetten naar de fabrieksinstellingen door het resetknopje 30 seconden indrukken en één computer bedraad aansluiten.

Als dat niet helpt *kan* er iets mis zijn met het modem... welke lampjes branden er op het modem?
Badge
Harde reset werkt niet. Lampjes die branden: power, wlan, dsl, internet en phone.
Reputatie 8
Badge +16
Geen lampje bij de LAN-poort waar de pc aan hangt? Dan zou ik de netwerkkabel eens nalopen.
Badge
Ja bij de lan poorten branden 2 lampjes van de pc en de itv.
Reputatie 8
Badge +16
En je TV doet het wel?
Badge
Ja de tv en de vaste pc doen het alleen draadloos kan ik gebruiken omdat de ssid anders is als op het kaartje staat dus de wpa key is ook niet goed. Een harde reset heeft ook niet geholpen dus ik kom niet in het modem want admin en 1234 werkt ook niet.
Reputatie 8
Badge +16
Kom je ook niet in het modem via de netwerkkabel? Dan lijkt het alsof de reset niet goed is gelukt....
Badge
Nee dat lukt ook niet. Ik heb het modem al diverse malen gereset maar niets helpt.
Reputatie 8
Badge +17
modem uitzetten
Alle kabels loskoppelen, behalve de poweradapter
reset knopje indrukken en ingedrukt houden
modem aanzetten en reset knopje pas na 50 seconden loslaten
5 minuten wachten
modem uitzetten
kabels weer aansluiten
modem aanzetten

kijken of je nu in kan loggen in de modem
Badge
@MagicPc

Is het inloggen in het modem gelukt nadat je de stappen die Kees-Jan heeft beschreven bent doorlopen?

Jelmer

Reageer