Modem installeren

• 15 januari 2013
  • 5 reacties
  • 2143 keer bekeken

Badge
Hallo,

Vanaf vandaag kon ik mijn internet en interactieve tv gaan installeren.
Nu zit ik met een vraag, welke waarschijnlijk heel logisch opgelost kan worden, maar waar ik niet op kom...
Ik heb in mijn slaapkamer nog een ouderwets stopcontact  voor een telefoontoestel waar ik het modem kan aansluiten en van daar uit werkt mijn draadloos internet ook perfect.
Nu wil de ik tv gaan installeren, maar nu moet ik het modem voor de tv aansluiten op het 'hoofdmodem'.
Hoe ga ik dit doen? want deze staat in de woonkamer.
Ik heb ook de meterkast geprobeert, maar ik snap niet hoe ik dan in de woonkamer uit moet komen.
Kan iemand mij helpen?
Vraag gerust meer, want waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg.

Alvast bedankt!

groetjes,

5 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Hallo marleen2511 
Het is toch het beste het modem zo dicht als mogelijk bij het ISRA punt te installeren en het mooiste zou zijn om je modem via een kabel te verbinden met de tv ontvanger.
Indien dit niet lukt kun je de tv ontvanger met je modem verbinden via 2 draadloze adapters, volgens mij staat e.e.a. ook beschreven in de handleiding, heb je die adaptors ook meebesteld.
Reputatie 8
Badge +16
Het witte Zyxel-modem kun je het beste op de hoofdaansluiting (isra-punt) aansluiten. In moderne huizen vind je dat inderdaad in de meterkast.
Ook mogen er geen aftakkingen meer zijn vanaf het isra-punt naar eventuele andere telefoon-aansluitingen in huis... dit kan namelijk storingen veroorzaken.

Vervolgens kun je de TV-decoder met een netwerkkabel aansluiten op het modem. Het kan zijn dat je wat gaatjes moet boren om de kabel naar de woonkamer te leggen, maar een kabel is wel de beste oplossing.

Een andere mogelijkheid (in plaats van een netwerkkabel)  is een "draadloze verbindingsset", het TV-signaal wordt dan via het lichtnet vanaf het modem naar de TV-decoder gestuurd.
Badge
Helemaal helder en duidelijk! Maar die gele kabel is dan toch altijd te kort?
Het witte Zyxel-modem kun je het beste op de hoofdaansluiting (isra-punt) aansluiten. In moderne huizen vind je dat inderdaad in de meterkast.
Ook mogen er geen aftakkingen meer zijn vanaf het isra-punt naar eventuele andere telefoon-aansluitingen in huis... dit kan namelijk storingen veroorzaken.

Vervolgens kun je de TV-decoder met een netwerkkabel aansluiten op het modem. Het kan zijn dat je wat gaatjes moet boren om de kabel naar de woonkamer te leggen, maar een kabel is wel de beste oplossing.

Een andere mogelijkheid (in plaats van een netwerkkabel) is een "draadloze verbindingsset", het TV-signaal wordt dan via het lichtnet vanaf het modem naar de TV-decoder gestuurd.

franzki krijg mijn draadloos internet niet meer aan de praat klanteservice zat me  van alles voor te kauwen ma kwam alles niks van terecht had draadloos ma na het belle na klanterservice niet meer en ook na de 2de keer niet meer baal er behoorlijk van  ......
Reputatie 8
Badge +16
Helemaal helder en duidelijk! Maar die gele kabel is dan toch altijd te kort?

Netwerkkabels kun je ook in andere lengtes (en kleuren) kopen.

Als je een installatiemonteur laat komen, dan heeft hij ook genoeg kabel bij zich. Alleen zal de gratis monteur geen gaten gaan boren en kabels wegwerken.

Reageer