beantwoord

Modem heeft een Wifi-storing

• 21 juni 2018
  • 13 reacties
  • 246 keer bekeken

Sinds verleden week viel mij op dat de wifi-verbinding regelmatig weg viel. Omdat dit eerder ook al was gebeurd heb ik in de modem instellingen het kanaal van het wifi-signaal veranderd (werd bij vorige wifi storing geadviseerd). Maar dat heeft het niet opgelost. Daar komt nu bij dat sinds gisteren de wifi-verbinding helemaal is weggevallen. Geen enkele device van mij kan nu via wifi verbinding maken. Alleen wifi, want bedraad blijkt dus wel gewoon te werken. Stappenplan "Wifi-storing" online volledig doorgelopen, maar ook dit heeft het niet opgelost. Alle lampjes op de modem die zouden moeten branden, branden gewoon groen. Kan het zijn dat de modem gewoon stuk is?
Ik snap het i.i.g. niet meer. Wie weet wel wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 juni 2018, 10:04

De WiFi werkt dus wel, maar er komt geen internet over. Dat is niet fijn. Het lijkt er op dat de WiFi module stuk is gegaan, aangezien de rest van de diensten wel werken. Zou je jouw profiel zoveel mogelijk willen invullen? Wil je mij een seintje geven via deze weg als je dat gedaan hebt? Dan ga ik vanuit hier nog eens naar jouw verbinding kijken om te bepalen of er meer aan de hand is, of dat een nieuw modem volstaat.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Om goed mee te denken is iets meer info nodig.

Zien je apparaten je wifi-netwerkwerk en kun je niet connecten of is het netwerk helemaal niet zichtbaar?
Om welk type modem gaat het?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi JoshuaS, de WiFi-verbinding werkt niet meer. Dat is niet fijn. Nu stelt GJC ook wel hele goede vragen waar ik heel benieuwd naar ben. En geeft het wellicht verbetering als je het modem een stroomloos hebt gemaakt voor 2 minuten?
Hallo Bart/GJC,
Het gaat om een Experia Box V8. Het vreemde is dus dat mijn apparaten het wifi-netwerk wel zien, maar geen verbinding kunnen maken. Dit gebeurde van de ene op de andere dag, dus zonder enige wijziging in de instellingen van de modem. Modem meerdere keren opnieuw opgestart en gereset (terugebracht naar fabrieksinstellingen). Maar ook met de standaard instellingen werkt het niet.
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt er rekening mee gehouden dat bij een reset van het modem ook het wifi-wachtwoord wordt gereset?
Dank je wel voor je reactie GJC. Na de reset is het wachtwoord toch het wachtwoord aan de achterkant van de modem? Als dat zo is, dan heb ik ook dat al geprobeerd. Ook dan werkt het niet.
Reputatie 8
Badge +11
De WiFi werkt dus wel, maar er komt geen internet over. Dat is niet fijn. Het lijkt er op dat de WiFi module stuk is gegaan, aangezien de rest van de diensten wel werken. Zou je jouw profiel zoveel mogelijk willen invullen? Wil je mij een seintje geven via deze weg als je dat gedaan hebt? Dan ga ik vanuit hier nog eens naar jouw verbinding kijken om te bepalen of er meer aan de hand is, of dat een nieuw modem volstaat.
Goedemorgen Bart,
Ik heb mjn profiel bijgewerkt. Bedankt alvast.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het JoshuaS. Bedankt. Ik heb dan ook meteen een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze zul je binnen twee werkdagen via de post thuisbezorgd krijgen. Wil je mij het laten weten of deze zijn werk doet?
Top Bart!
Zodra ik de nieuwe modem ontvangen heb en uitgetest heb, laat ik je weten of het daarmee opgelost is of niet. Bedankt tot zover!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan hoor. Ik ben heel erg benieuwd of het nieuwe modem werkt. Ik hoor dan ook graag jouw bevindingen.
Hallo Bart,
De nieuwe modem werkt! Ik kan weer gebruik maken van Wifi.
Bedankt voor de goede service!
Nog een vraagje: wat doe ik met het oude modem?
Die mag, gratis, terug naar Telfort.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen JoshusS. Dat is fijn. Geniet van de diensten en mocht ik nog iets kunnen doen, dan hoor ik dat graag. Het modem mag inderdaad graag terug zoals nelly jacoba aangeeft. 🙂

Reageer