vraag

Modem aan vervanging toe?

• 15 november 2019
  • 7 reacties
  • 124 keer bekeken

Reputatie 1

De laatste tijd heb ik steeds vaker dat de verbinding van de wifi en tv wegvalt. Kan dit met m’n zyxel modem te maken hebben? 

7 reacties

Reputatie 8

Vul alvast je forum profielgegevens verder aan in de afgeschermde velden met:
Postcode + huisnr.    -    Klant.nr.    -    Tenaamstelling wie het internetcontract heeft afgesloten.
Kan Telfort je het snelste verder helpen, omdat ze dan weten op welke connectie het betrekking heeft.
Zullen dan wellicht een nieuwe modem/router toesturen. (ZyXEL's hebben hun langste tijd gehad).

Je kunt ook de klantenservice bellen voor mogelijk een snellere respons.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @reijnen76, welkom op het forum. Ik denk net als Babylonia dat het vervangen van de Zyxel de beste optie is. Ik heb dat meteen voor je in gang gezet, deze zal binnen enkele werkdagen bij je worden bezorgd. Laat je weten hoe het daarmee gaat?

Reputatie 1

Dank @Babylonia en  @Jasper - Telfort voor de snelle reactie! Ik wacht de nieuwe modem af en laat weten of het probleem is opgelost!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @reijnen76, ik zie dat het nieuwe modem afgelopen zaterdag is bezorgd, maar nog niet is aangesloten. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat nadat je deze hebt aangesloten :slight_smile:

Reputatie 1

Hoi @Jasper - Telfort 

Ik heb ‘m inderdaad ontvangen en inmiddels wel aangesloten. Het grootste gedeelte werkt, maar zit nog even te stoeien, want de draadloze communicatie van m’n sony bravia tv valt regelmatig weg...

Ik heb nu mn TP Deco M5 als accesspoint aangesloten op de experiabox en aan die Deco via een bridge m’n Sonossysteem gehangen (ipv rechtstreeks); helaas biedt dit ook nog niet de gewenste oplossing.

Reputatie 8
Badge +11

Dat het grootste gedeelte werkt is fijn om te lezen @reijnen76, maar we zijn er nog niet helemaal dus. Van de TP Deco en de Sonos heb ik weinig kaas gegeten moet ik zeggen, heel specifieke informatie heb ik daar ook niet over. Heb je het tv toestel ook geprobeerd te verbinden met de Experia Box, of alleen met de TP Deco? Ik kan me ook voorstellen dat je het WiFi signaal van de Experia Box uitzet, zodat de netwerken elkaar niet in de weg zitten. 

Als de WiFi verbreekt op de tv, wat gebeurt er dan precies? Krijg je daar een melding of is de verbinding zomaar weg? Speelt dat zowel als je met de TP Deco bent verbonden als met de Experia Box?

Reputatie 1

ja de tv is met de experia verbonden, maar ik heb nog een oude tv zonder wifi :-P

Toen heel modern: geen kabel van stopcontact/tv-ontvanger naar toestel, maar naar apart kastje…

Ik puzzel ff verder!

Reageer