beantwoord

Mijn WiFi werkt niet

• 27 november 2018
  • 18 reacties
  • 550 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar maanden werkt mijn wifi van Telfort niet meer (naar behoren). Volgens de icoontjes op mijn apparaten is mijn signaal sterk, maar ik kan geen pagina's laden, mailtjes versturen, muziek of tv-programma's streamen. 'Geen verbinding'. Tot voor een paar maanden geleden ging het prima, nu is het iedere dag hommeles.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, ze zouden me een mail sturen met tips (andere dan op de website), maar die heb ik nooit ontvangen. Vervolgens contact opgenomen via chat, van hen wel een mail met tips gekregen, maar die verwezen naar de website en al die tips had ik al geprobeerd.

Van kanaal wisselen, modem (Experia box V10) resetten... niets werkt. Is er nog iets wat ik kan doen buiten overstappen naar een andere aanbieder? Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Wifi valt weg 2 januari 2019, 20:45

27 december is inderdaad de monteur van Guidion geweest. Deze constateerde dat wederom het verkeerde ticket was aangemaakt (...) maar kon me wel helpen door zelf direct de technische afdeling van Telfort te bellen en het juiste ticket te regelen voor een nieuwe glasvezelmonteur. Deze is vandaag geweest en vertelde dat er in de centrale iets niet klopte en dat hebben ze vandaag gefikst. Sindsdien werkt de verbinding goed. Waarschijnlijk (hopelijk) is het probleem nu, na 2 maanden, opgelost.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Welkom op ons forum Wifi valt weg, als je WiFi verbinding niet goed werkt is dat lastig inderdaad. Er staan een aantal tips op onze website, waarmee het merendeel van de WiFi problemen kan worden opgelost. Heb je al deze stappen al gedaan?
Doordat het WiFi signaal door de lucht gaat is het gevoelig voor omgevingsfactoren, als er bijvoorbeeld iets is gewijzigd bij buren kan dat invloed hebben op jouw WiFi netwerk. Bij WiFi wordt gebruik gemaakt van een internationale standaard, waardoor de kans groot is dat het bij een andere provider net zo is. Het signaal moet dan door dezelfde lucht heen namelijk.
Ik hoor graag van je of je alle stappen op de website hebt gedaan, mogelijk kan je de Experia Box ook wat verplaatsen om het signaal daarmee te beïnvloeden.
Reputatie 1
Beste Jasper,

Ik heb alle stappen op de website doorlopen. Daarnaast heb ik gisteren een nieuw modem ontvangen en vandaag geïnstalleerd. Helaas valt het wifi-signaal nog steeds weg. Kan het aan de glasvezelaansluiting liggen?

Vriendelijke groet
Reputatie 2
Dat zou kunnen heeft u het glasvezelkastje al wel eens geprobeerd te resetten?

Dit kunt u doen door het bovenste kabeltje (de zwarte adapter) er voor om en nabij 20 seconden eruit te halen en er weer in te doen.

Tevens terwijl het glasvezelkastje opstart is het altijd handig om ook het experiabox heel eventjes voor 15 seconden stroomloos te make.

Ik hoop dat dit helpt!
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie inderdaad ook dat er een nieuw modem is verzonden en dat deze is aangesloten, maar daarmee is het nog niet beter geworden dus. De verbinding tot en met de Experia Box heeft incidentele korte verbrekingen maar is overwegend stabiel. Je kunt de tip van Laws21 toepassen om te kijken of het daarmee beter wordt. Ik hoor het resultaat daarvan graag van je.
Reputatie 1
Bedankt voor jullie tips. Het resetten van het glasvezelkastje hielp niet, helaas. Gisteren heb ik ook de snelheid van het bedraad internet kunnen meten. De behaalde downloadsnelheid ligt rond 2 Mbps en de uploadsnelheid rond 40 Mbps, terwijl ik op mijn adres maximaal 50 mbps downloadsnelheid en 5 Mbps uploadsnelheid zou moeten kunnen halen. Regelmatig vallen beide weg. Ik begrijp nu ook waarom ik geen mails kan versturen, internetpagina's kan openen of uitzending gemist kan kijken. De snelheden van de WiFi zijn overigens hetzelfde.

Gisteren heb ik ook weer twee keer contact gehad met de klantenservice. De eerste mevrouw kon me niet helpen, volgens haar lag het aan de straat waar ik woonde, en ze hing ook per ongeluk op terwijl ik in de wacht stond. Nog een keer gebeld en uiteindelijk een mevrouw aan de lijn gekregen die denkt dat het glasvezelkastje vervangen moet worden. Donderdag komt een monteur. Ik ben benieuwd.
Reputatie 8
Badge +10
Als de snelheid via de kabel ook zo is, dan ligt het inderdaad niet specifiek aan de WiFi verbinding. Ik zie dat de achterliggende afdeling er gisteren mee bezig is geweest en een sms heeft gestuurd dat er wel verbinding is. Dat klopt natuurlijk ook wel, maar de snelheid is er nog niet. In die sms staat ook een telefoonnummer waarmee je contact kunt opnemen als het nog niet is verholpen, heb je daar al contact mee gehad? Als dat niet lukte zal ik zelf direct een monteur aanvragen om de verbinding daar volledig na te laten kijken.
Reputatie 1
Gisteren is een monteur van Guidion geweest, deze heeft het glasvezelkastje vervangen. Bij het monteren bleek echter dat het kastje niet goed op de plaat klikte en dat is tevens de oorzaak van het wegvallen van de verbinding. De plaat moet ook worden vervangen. De monteur heeft contact gehad met KPN en KPN gaat mij bellen voor een afspraak.

Ik heb geen sms van Telfort ontvangen en ik ben helaas ook niet tevreden over de afhandeling van mijn vraag. Ik had het fijn gevonden als iemand eerder in dit proces met mij had meegedacht waar de oorzaak zou kunnen liggen, in plaats van als oorzaak opgeven 'dat het aan mijn straat ligt' of iets dergelijks.
Reputatie 8
Badge +10
Goed om te lezen dat de monteur dat geconstateerd heeft en de vervolgstappen heeft uitgezet! Daarmee zal het vermoedelijk verholpen kunnen worden.
Ik snap dat je graag snel een antwoord wilt als het niet goed werkt, maar doordat we op afstand niet alles kunnen zien moeten er altijd eerst een aantal dingen worden uitgesloten voordat we een volgende stap nemen. Daarom is er eerder ook het nieuwe modem gestuurd, maar dat had niet het gewenste effect. Als de afspraak met KPN is gemaakt, laat je dan weten hoe dat verloopt?
Reputatie 1
Natuurlijk begrijp ik dat je vanaf afstand niet alles kunt zien, en dat je eerst een aantal zaken moet uitsluiten. Echter, voor het modem heb ik wel zelf twee keer moeten bellen voordat ik een nieuwe kreeg. Toen dit ook niet het probleem bleek te zijn, werd ik in eerste instantie weer afgescheept met dat het ''aan de omstandigheden buiten mijn huis'' lag.

Ik vind dat je vrij volhardend moet zijn om de hulp te krijgen die je nodig hebt (aangezien dit probleem al drie maanden speelt). Daarnaast heb ik een aantal berichten die jullie zouden sturen, niet gekregen. Alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik me niet goed geholpen voel.
Reputatie 8
Badge +10
Het wordt daarmee inderdaad een optelsom, ik kan me dat voorstellen. Als het alleen aan de WiFi verbinding zou liggen is het een lastig iets doordat dat gevoelig is voor externe factoren buiten onze invloed. Nu weten we dat de gehele verbinding het probleem vertoont waardoor de vervolgstappen ook anders werden, met de monteur als gevolg. Nadat de KPN monteur is geweest voor de plaat kunnen we kijken naar de periode dat het niet goed gewerkt heeft en een vergoeding voor die periode. Ik hoor daarom graag van je hoe het met de KPN monteur gaat.
Reputatie 1
Er is een monteur van Reggefiber, de glasvezelbeheerder, geweest. Deze heeft de connector vervangen. Daarna was internet nog steeds labiel. Het probleem was dus nog steeds niet opgelost. Voor een vervolgstap (nieuwe monteur of nader onderzoek glasvezel) was er een nieuw ticket nodig dat ik via Telfort moest regelen. Dus weer Telfort gebeld. Helaas moest ik ook weer alle stappen van de probleemoplosser doorlopen voordat ik een monteur kon krijgen. In eerste instantie lukte dat niet, ik kon op dat moment namelijk niet mijn internetsnelheid met een kabel testen, en toen kon de medewerker mij niet verder helpen. Blijkbaar is ook een wifisnelheid van 1,9 Mbps (download) of een wegvallend signaal niet voldoende voor een vervolgonderzoek.

Later op de dag getest, weer Telfort gebeld. Telfort heeft een ticket aangemaakt voor een monteur. Zelf naar Guidiun gebeld, toen bleek dat het verkeerde ticket was aangemaakt. Omdat we niet zelf weer Telfort wilden bellen, heeft Guidiun contact opgenomen met Telfort. Nu wachten we op een telefoontje van Guidiun met een beschikbare monteur.

Gelukkig heb ik veel geduld. De medewerker van de klantenservice die ik dinsdag aan de lijn had, helaas niet.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie het nieuwe ticket voor de monteur staan inderdaad, dat er eerst een verkeerd soort ticket was aangemaakt was niet handig!
Ik ben het met je eens dat je veel geduld hebt, hopelijk hoef je daar na de volgende monteur geen gebruik meer van te maken. Ik zie dat die gepland is voor de 27e. Ik wacht je bevindingen af.
Reputatie 1
27 december is inderdaad de monteur van Guidion geweest. Deze constateerde dat wederom het verkeerde ticket was aangemaakt (...) maar kon me wel helpen door zelf direct de technische afdeling van Telfort te bellen en het juiste ticket te regelen voor een nieuwe glasvezelmonteur. Deze is vandaag geweest en vertelde dat er in de centrale iets niet klopte en dat hebben ze vandaag gefikst. Sindsdien werkt de verbinding goed. Waarschijnlijk (hopelijk) is het probleem nu, na 2 maanden, opgelost.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi, ik neem je topic even van mijn collega over. Dankjewel voor de update! Niet fijn dat blijkbaar weer niet het juiste ticket aangemaakt was, wel zo fijn dat de monteur dat ter plekke voor je recht gezet heeft.

Super dat je verbinding na het laatste bezoek het goed doet 🙂 Zo hoort het. Je weet ons te vinden mocht je nog wel iets merken, of als je vragen hebt.
Reputatie 1
Hoi Alexandra,

Ja, mijn internetverbinding werkt weer. Feit is wel dat ik meer dan twee maanden zonder werkend internet heb gezeten, terwijl ik hiervoor wel heb betaald. Is het mogelijk om een vergoeding te krijgen, zoals Jasper op 19 december 2018 opperde?
Reputatie 8
Badge +10
Daar heb ik het inderdaad over gehad, en dat gaan we samen nog regelen. Ik heb je daarvoor een voorstel gestuurd in een privébericht, ik hoor daar graag van je wat je er van vindt.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb je privébericht ontvangen, de vergoeding die we afgesproken hebben heb ik verwerkt en zal je binnen 7 dagen op je rekening zien.
Als we nog iets anders voor je kunnen betekenen weet je ons te vinden 🙂
Reputatie 1
Bedankt voor je hulp en fijn dat het zo wordt geregeld.

Reageer