beantwoord

Mijn wifi gegevens kloppen niet

• 28 november 2018
  • 10 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben een nieuwe klant en morgen word mijn lijn actief. Nu dacht ik mooi zet ik vast alles klaar en stel ik de wifi wst in. En prompt het signaal wat uitgezonden word scheelt wel geteld 1 letter die anders is. De gegevens op de router matchen dus niet met het signaal wat uit gezonder word. Laten we beginnen bij de naam die in pri cipe volledig klopt alleen de laatste letter is anders. En dat maakt dat het wachtwoord dus ook niet matcht

Help!
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 28 november 2018, 11:06

Hoi Mirjan, hartelijk welkom bij ons en sorry voor dit hobbelige begin dat we met elkaar hebben. Dat is zeker niet de bedoeling geweest.
Wil je inloggen op het modem zelf? Hierin kun je je wachtwoord wijzigen, wil je dat eens proberen? Je kunt inloggen via: http://192.168.2.254. Hiermee log in je in op je modem. Wil je laten weten of dat lukt?
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Ik ben een nieuwe klant en morgen word mijn lijn actief. Nu dacht ik mooi zet ik vast alles klaar en stel ik de wifi wst in. En prompt het signaal wat uitgezonden word scheelt wel geteld 1 letter die anders is. De gegevens op de router matchen dus niet met het signaal wat uit gezonder word. Laten we beginnen bij de naam die in pri cipe volledig klopt alleen de laatste letter is anders. En dat maakt dat het wachtwoord dus ook niet matcht

Help!

Hallo @Mirjam1407 ,
omdat je modem nog niet geactiveerd is heeft deze nog niet de juiste instellingen.
Wacht nog even tot morgen tot alles werkt en de modem up-to-date is en probeer het dan opnieuw.
Reputatie 8
Badge +11
Of je al een verbinding naar buiten hebt moet voor het inloggen via wifi niet uitmaken.
Dat er een afwijking zit tussen de daadwerkelijke SSID (netwerknaam) en het wachtwoord doet me vermoeden dat je een V10a als modem/router hebt gekregen. Ik ben dit vaker (ook bij mezelf) tegengekomen.
Als je een laptop of pc bekabeld aansluit kun je op die manier in je modem komen via het adres 192.168.2.254. Je kunt dan de juiste gegevens uitlezen en indien gewenst veranderen.
Reputatie 1
Ik doe alles via smartphone en tablet. Daar heb ik dus ook echt de wifi voor nodig het modem verhaal klopt het is inderdaad een v10.

Ik begrijp dat ik moet wachten tot hij actief is maar daarmee gaat de ssid niet veranderen. Dus hoe ga ik achter het wachtwoord komen zonder hem aan kabel te hoeven aansluiten?
Reputatie 8
Badge +11
Dat gaat bij mijn weten niet. Kun je niet even een laptop lenen?
Reputatie 1
Vind ik te bizar voor woorden dat ik dat moet gaan regelen.

Ik vraag een internet verbinding aan met naar mijn Inziens gegevens die moeten kloppen ik verwacht dan ook zeker als nieuwe klant dat telfort dit probleem gaat verhelpen en er voor gaat zorgen dat er een modem komt met daadwerkelijk kloppende gegevens.

We zullen het morgen zien als de verbinding actief word en of er überhaupt een verbinding mogelijk is via WiFi direct
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Mirjan, hartelijk welkom bij ons en sorry voor dit hobbelige begin dat we met elkaar hebben. Dat is zeker niet de bedoeling geweest.
Wil je inloggen op het modem zelf? Hierin kun je je wachtwoord wijzigen, wil je dat eens proberen? Je kunt inloggen via: http://192.168.2.254. Hiermee log in je in op je modem. Wil je laten weten of dat lukt?
Reputatie 1
Maar ik kan geen verbinding maken met mijn modem dus hoe kom ik dan in mijn modem
Badge +18
@Mirjam1407

Vraag of Telfort je een V10 (geen V10a) stuurt, daar speelt dit probleem niet mee. Als die vandaag verstuurd wordt kan deze morgen bij je zijn.
En dan kan Telfort eerst het al langer bekende probleem met de verkeerde kaartjes bij de V10a verhelpen.
Badge +18
@Mirjam1407
Telfort heeft een topic gestart over dit issue.
Wellicht kan je daar bij aansluiten? Of ben je al geholpen?
https://forum.telfort.nl/wifi-269/experiabox-v10a-met-verkeerde-wifi-gegevens-op-de-sticker-79323
Reputatie 8
Badge +11
Excuses voor de latere reactie. Is het inmiddels gelukt om verbinding met de WiFi te krijgen? Heb je een computer die je kan aansluiten met een kabel op het modem? Dan kan je inloggen. Wanneer het niet gelukt is. Dan hoor ik dat, dan ruil ik het modem om.

Reageer