beantwoord

Melding uw aansluiting is momenteel niet bekend in de systemen

• 31 januari 2020
  • 17 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik krijg bovenstaande melding, mijn televisie doet het wel met uitzondering van terugkijken. De WiFi heeft het altijd gedaan dit is plotseling ontstaan. 

Router al opnieuw aan en uit gezet, werkt niet. 

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Michelle Bavelaar 31 januari 2020, 16:18

Beste Natasja, 

Inmiddels contact gehad met een medewerker van de klantenservice in eerste instantie slecht geholpen daarna nogmaals gebeld en toen wel goed geholpen er komt morgen een installateur langs. Zijn overgegaan op glasvezel en dat werkt niet. Dankjewel voor je snelle reactie 

Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +18

reset je modem eens door achterop het reset gaatje 5 sec in te drukken voor de Experia modems en voor een Zyxel modem 30 sec

Ik heb dat net gedaan, de tv werkt momenteel wel weer, hij vindt nu alleen mijn WiFi niet meer, hij wil nu verbinding maken met een ander wifi adres 

Haha zie dat ik weer het oude wifi netwerk moet pakken met het wachtwoord op het kastje dus dat heb ik inmiddels gedaan echter geeft hij weer dezelfde foutmelding 

Dat kan kloppen als ooit zelf het netwerknaam is veranderd is deze nu waarschijnlijk teruggezet naar het origineel.

Je was er al achter. Weer diezelfde fout melding dat is vreemd. Welke modem/router heb je?

Xperia  box v8

Grote kans dat deze vervangen moet worden als je indien mogelijk een laptop bedraad aan sluit werkt dat wel?

Helaas kan dat niet met mijn laptop, de tv wel en dat werkt ook niet 

Duidelijker kan het niet. Gewone live tv werkt wel wat niet werkt is terugkijken en noem maar op. Geen enkele on demand functie.

Er zijn maar twee oorzaken de v8 zelf of er gaat iets fout met het achterliggende systeem.

Het lijkt er bijna op dat Jouw Telfort verbinding is om gezet naar een KPN verbinding dat gaat niet werken.

Galdor wat is je advies nu, wachten tot er iemand van telfort hier reageert of maar gaan bellen? 

Reputatie 8
Badge +16

Denk dat hier spraken is van lijnkaping, wellicht dat webcare hier naar kan kijken. Vul alvast je profiel in met je postcode, huisnummer en evt je klantnummer

Tuut Tuut heb ik inderdaad al gedaan! 

Denk dat hier spraken is van lijnkaping, wellicht dat webcare hier naar kan kijken. Vul alvast je profiel in met je postcode, huisnummer en evt je klantnummer

Dan zou live tv het ook niet doen en naar wat ik lees werkt dat wel. Maar het is nu aan  Webcare.

Hoe lang duurt het meestal voordat de webcare reageert of kan ik beter gaan bellen? 

De beller is soms sneller, afhankelijk van hoe druk het is 1 tot 2 dagen alle vragen worden op volgorde bekeken en behandeld.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Michelle Bavelaar. Van harte welkom hier. Ik lees dat je de melding krijgt dat je aansluiting niet bekend is in onze systemen. Als ik je verbinding doormeet, dan zie ik ook dat deze offline is en ik kan geen data naar je modem pushen. Kun je mij laten weten welke lampjes er branden op je Experia Box en je glasvezelkastje en welke kleur deze hebben? Je mag hier ook foto's van doorsturen, mocht je dat makkelijker vinden.

Beste Natasja, 

Inmiddels contact gehad met een medewerker van de klantenservice in eerste instantie slecht geholpen daarna nogmaals gebeld en toen wel goed geholpen er komt morgen een installateur langs. Zijn overgegaan op glasvezel en dat werkt niet. Dankjewel voor je snelle reactie 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Michelle Bavelaar. Goed om te lezen dat je uiteindelijk goed bent geholpen. Ik zie in de notities dat de monteur het probleem heeft opgelost. Kun je dat bevestigen? :slight_smile: Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen. 

Reageer