[Melding] Experiabox V10a met verkeerde WiFi gegevens op de sticker

  • 28 november 2018
  • 55 reacties
  • 6978 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +12
Wat is er aan de hand?
Er zijn modems uitgeleverd (V10a) waarbij er een sticker met verkeerde WiFi gegevens zit. Dat is onhandig, sorry daarvoor!

Wat kun je doen?

1. Start een browser zoals Internet Explorer bekabeld op en ga naar http://192.168.2.254
2. De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN. Deze kun je niet veranderen
3. Op de achterkant van de Experia Box V10a vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code.


4. Klik in het linkermenu op WLAN
5. De code staat bij 'WPA Pre-shared Key'
6. Hierna kun je het WiFi wachtwoord zelf wijzigen en kun je gebruik maken van WiFi.

Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.

Heb je vragen? Laat het hier weten en dan helpen we je verder.

55 reacties

En hoe log je in op je modem als je geen mogelijkheid tot een bedraade verbinding?
Telefoon, tablet, laptop zonder netwerkaansluiting.
Als de zover ik weet unieke (mits ongewijzigd) ssid en wpa key niet kloppen hoe kan het dan dat de unieke admin password op hetzelfde stickertje wel klopt?
Dat is fraai. Jullie fout en ik mag het oplossen. Ik kan geen kabelverbinding maken want mijn laptop heeft geen ingang voor een kabel. Wat dan?!
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Serafina ,
Bij een computerwinkel of onderdelenshop kun je een verloop lan-usb kopen zodat je wel een bekabelde verbinding kunt opbouwen.
Reputatie 8
Badge +7
Als de zover ik weet unieke (mits ongewijzigd) ssid en wpa key niet kloppen hoe kan het dan dat de unieke admin password op hetzelfde stickertje wel klopt?
Hallo @Galdor68 ,
Een inlog tot het modem is wezenlijk iets anders dan toegang tot de wifi.
Reputatie 8
Badge +19
Hallo @Galdor68 ,
Een inlog tot het modem is wezenlijk iets anders dan toegang tot de wifi.

Klopt, maar deze combinatie van gegevens (inlog, SSID en WPA-key) zijn naar ik mag aannemen toch uniek voor iedere modem..?
Als het modemwachtwoord wél correct is en de overige gegevens niet dan is er blijkbaar iets misgegaan (een mismatch) bij de verwerking in de fabriek...
Hallo @Serafina ,
Bij een computerwinkel of onderdelenshop kun je een verloop lan-usb kopen zodat je wel een bekabelde verbinding kunt opbouwen.

Ja precies. Dat is toch idioot dat ik daar geld aan uit moet geven terwijl het de fout van telfort is.


Hallo @Galdor68 ,
Een inlog tot het modem is wezenlijk iets anders dan toegang tot de wifi.
Klopt, maar deze combinatie van gegevens (inlog, SSID en WPA-key) zijn naar ik mag aannemen toch uniek voor iedere modem..?
Als het modemwachtwoord wél correct is en de overige gegevens niet dan is er blijkbaar iets misgegaan (een mismatch) bij de verwerking in de fabriek...

Dat dus dan niet zozeer in de fabriek tenzij ze daar deze kaartjes zelf printen. Wel met het invoeren van dus het is heel vreemd.

Hallo @Galdor68 ,
Een inlog tot het modem is wezenlijk iets anders dan toegang tot de wifi.
Klopt, maar deze combinatie van gegevens (inlog, SSID en WPA-key) zijn naar ik mag aannemen toch uniek voor iedere modem..?
Als het modemwachtwoord wél correct is en de overige gegevens niet dan is er blijkbaar iets misgegaan (een mismatch) bij de verwerking in de fabriek...

Dat dus dan niet zozeer in de fabriek tenzij ze daar deze kaartjes zelf printen. Wel met het invoeren van die gegevens dus het is heel vreemd.
Ipv te gissen naar de oorzaak lijkt het me beter als Telfort een oplossing biedt. Bv voor degenen die dat willen de V10a omruilen voor een V10.
Kan Telfort ook de geretourneerde modems herstellen.
Reputatie 1
Idd de fout is gemaakt door Telfort . Lekker makkelijk om klanten zelf naar een oplossing te laten zoeken. Heb net weer op mijn rekening gekeken. Ze schrijven gewoon het bedrag voor een alles in 1 pakket af terwijl WiFi het niet doet.
Ik heb het zelfde probleem is het bij u al opgelost als wel hoe heeft u het gedaan
@Cindy - Telfort @Jasper - Telfort @Jurgen - Telfort
Kan 1 van jullie follow-up geven?
Heeft iemand al geprobeerd om via de chat of via de telefoon ter vervanging van de V10a een V10 toegezonden te krijgen?
Reputatie 8
Badge +9
Hi allemaal! Het is onze fout dat dit verkeerd is gegaan en ook wij balen ervan. De reden dat we eerst de instructie geven om in te loggen op het modem, is omdat dat de snelste oplossing is. Ook ik snap dat dat best wel technisch is en dat het voor sommige klanten te technisch is. In dat geval kijken en denken we bij iedere klant graag mee naar een passende oplossing. Dat kan een nieuw modem zijn.
Het is zeker niet de bedoeling geweest om niet in dit topic te reageren, sorry als dat zo is overgekomen.

Lukt het bij jou niet om in te loggen in je modem? Laat hier een bericht achter en we helpen je verder.
@Alexandra - Telfort

Een aantal heeft dat hierboven al aangegeven!
@Ramona1988
@Tines
@Serafina
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Nelly, bij Tines werkt het inmiddels gelukkig 🙂. Om Serafina en Ramona1988 verder te kunnen helpen, wachten we op gegevens. Zodra we die hebben, dan kunnen we aan de slag.
Hoe het bij Tines aan de gang is gekregen:
https://forum.telfort.nl/internet-267/vervangend-modem-experia-box-79096#post658903
Als ik in die draad lees dat bij test apparaten een en ander al niet overal klopte waarom worden ze dan wel uitgeleverd? Dat moet je toch niet willen zonder zeker te weten dat alles klopt.

Ps dit zal in een ander topic thuishoren ik lees bij de specificaties maar 3 lan aansluitingen dat lijkt me toch zuinig hoewel deze draad laat al zien dat we steeds meer via wifi en minder bedraad doen.
Reputatie 8
Badge +11
Het klopt dat de V10a maar drie lan aansluitingen heeft. Dit heeft er zeker mee te maken dat er steeds meer gebruik gemaakt wordt van WiFi. Wanneer je toch poorten tekort komt, dan is er de mogelijkheid om er een switch achter te hangen. Zo kun je toch iedereen zijn apparaten via een kabel aansluiten.
het admin password wat achter op de box staat word niet geaccepteerd.ik heb 3 keer gekeken of ik het goede password heeft ingetoetst. mijn dochter heeft het password opgescreven en ingetoest zonder resultaat
Ik zit met hetzelfde probleem als dappiec50. Is bekend bij de klantenservice/Telfort. Er is dus nu met geen mogelijkheid in te loggen omdat al doe je de moeite bekabelt in te loggen, lukt dat nu dus ook niet. M.a.w. er is geen optie om het WiFi werkend te krijgen en ik kon ook geen nieuwe opgestuurd krijgen?! Ik vind dat jammer.
Het is gisteren toch nog gelukt. alles werkt weer.
gewoon via het progamma wat telfort geeft en met hulp van ronald via de chat.
het lijkt moeilijker dan het is maar achteraf viel het mee.
😉
Werkte het wachtwoord toch wel? Of heb je een andere manier van inloggen ?
Reputatie 8
Badge +17
Gewoon wachtwoord gebruiken wat onderop het modem staat
Reputatie 8
Badge +11
@dappiec50 Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is. 🙂

@E.Gotje Ik lees dat het jou nog niet is gelukt om in te loggen op het modem, dat klopt toch? Je gebruikt de juiste gegevens voor het inloggen? Want het zou moeten werken met het wachtwoord wat op het modem staat. Lukt het niet, dan hoor ik dat graag, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Reageer