MacBook kan het draadloze netwerk niet vinden

• 19 januari 2013
  • 0 reacties
  • 1925 keer bekeken

Beste Forumleden,
Ik heb gezien dat er meer discussies zijn met problemen met het WiFi netwerk, maar ze lijken toch allemaal net iets anders dan mijn probleem. Vandaar dat ik een nieuw topic start.
Het probleem is dat mijn MacBook het wifi netwerk niet kan 'zien'. De MacBook kan echter wel 15 andere draadloze netwerken zien. Het gekke is dat wij ook een laptop, twee Iphones en een Ipad hebben die allemaal wel het netwerk zien en zonder problemen verbonden zijn met het internet.
Als ik de MacBook aansluit via een kabel met de router werkt alles wel en kan ik met de MacBook gewoon het internet op.

Bijzonderheden:
- In een wanhopige poging het probleem op te lossen heb ik de MacBook geformatteerd en alleen het besturingssysteem erop gezet (Lion OS). Maar helaas heeft dit niet geholpen.
- De laptop heeft het afgelopen jaar zonder problemen verbinding gemaakt met de router zonder problemen.
- Er hebben zich geen veranderingen aan ons thuisnetwerk voorgedaan voor zover ik mij kan bedenken.
- Het gaat om een MacBook uit 2008 met Lion OS geïnstalleerd.
- Het draadloze netwerk is WPA2 beveiligd.
- De laptop kan wel verbinding maken met de router via een kabel.
- We hebben een Zyxel P-2812HNU-F1.
- Ik heb geprobeerd de router uit en aan te zetten en ik heb een reset gedaan.
- De macbook is helemaal opnieuw geïnstalleerd.
- Heel af en toe is het netwerk even zichtbaar, als ik dan probeer in te loggen geeft de MacBook een Timeout error.
- Na de herinstallatie heb ik geen oude profielen teruggezet op de MacBook.
- Ik heb de instellingen van de router bekeken en de SSID is niet verborgen (andere apparaten kunnen hem ook gewoon zien).

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Michel

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer