beantwoord

locatiebepaling apps klopt niet op wifi

• 15 mei 2017
  • 21 reacties
  • 1613 keer bekeken

Zodra wij thuis op wifi gaan met onze smartphones en tablets geven de weer apps en google maps een locatie aan die hier 1,5 uur vandaan is. Schakelen we over op 3g/4g is het wel goed.
Wifi modem is al gereset. Hij blijft een huisadres aangeven ergens in Roelofarendsveen terwijl wij in het hoge noorden wonen.
icon

Beste antwoord door Regan 20 mei 2017, 16:17

Iedereen bedankt voor de reacties.
Het probleem is spontaan opgelost. Niks meer gehoord van Telfort, wellicht hebben zij het op afstand hersteld.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dat klopt. de IPadressen van KPN/Telfort zijn niet geografisch gebonden.
Bedankt voor je reactie.
Maar hoe krijg ik het goede adres? het ip adres geeft wel het goede adres aan. Alleen de wifi-box denkt dat wij hier 1,5 uur vandaan wonen.
Reputatie 4
Badge +6
Hey Regan, 1,5 uur is niet echt in de buurt nee :S. Welke smartphones hebben jullie? Staat de locatievoorzieningen aan op de smartphones en ook specifiek aan voor de apps Google Maps en de weer apps?
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor je reactie.
Maar hoe krijg ik het goede adres? het ip adres geeft wel het goede adres aan.

En waarom zou je dat willen..?
Zoals Kees-Jan hierboven al zegt, de IP-adressen zijn niet gebonden aan jouw locatie maar aan de plek waar de Telfort-server staat die de adressen uitgeeft.
En die kan evengoed in een andere plaats in Nederland staan...
Je mobiele 3G/4G verbinding heeft een ander IP-adres van het mobiele netwerk dan je IP-adres thuis.
Hey Regan, 1,5 uur is niet echt in de buurt nee :S. Welke smartphones hebben jullie? Staat de locatievoorzieningen aan op de smartphones en ook specifiek aan voor de apps Google Maps en de weer apps?
Samsung note en samsung 6. Het punt is dat als we over gaan op 3G het wel goed is.
Ik heb al gebeld met jullie en ik verwacht binnenkort een telefoontje van jullie 2e lijn.
Bedankt voor je reactie.
Maar hoe krijg ik het goede adres? het ip adres geeft wel het goede adres aan.

En waarom zou je dat willen..?
Zoals Kees-Jan hierboven al zegt, de IP-adressen zijn niet gebonden aan jouw locatie maar aan de plek waar de Telfort-server staat die de adressen uitgeeft.
En die kan evengoed in een andere plaats in Nederland staan...
Je mobiele 3G/4G verbinding heeft een ander IP-adres van het mobiele netwerk dan je IP-adres thuis.

Ik wil het omdat ik vanuit huis kan navigeren met google maps. Hoever is het rijden en zijn er nog files op de wegen waar ik altijd rij. Ik krijg nu melding dat er een file is bij Roelofarendsveen ipv in mijn woonplaats. Dit is alleen op wifi. Als ik wifi uitzet werkt het wel.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je de locatiebepaling op je phone wel aanstaan zoals Deborah al eerder vroeg..?
Als deze niet geactiveerd is dan zal je je huislocatie niet kunnen vastleggen.
Als je deze activeert dan zal de phone via wifi en GPS je locatie exact kunnen vasstellen.
Heb je de locatiebepaling op je phone wel aanstaan zoals Deborah al eerder vroeg..?
Als je deze activeert dan zal de phone via wifi en GPS je locatie exact kunnen vasstellen.

Jazeker. Heb alles gecontroleerd. Bij andere mensen thuis op de wifi pakt ie t ook meteen goed op. Het is echt sinds we deze nieuwe box hebben.

Bedankt voor het meedenken trouwens

Jazeker. Heb alles gecontroleerd. Bij andere mensen thuis op de wifi pakt ie t ook meteen goed op. Het is echt sinds we deze nieuwe box hebben.
Reputatie 8
Badge +10
Graag gedaan, en hier is inderdaad iets vreemds aan de hand en zal Telfort je hiermee verder moeten helpen.
Reputatie 8
Badge +17
https://www.iplocation.net/

Open deze website eens op je mobiel met en zonder WiFi (oftewel zonder en met 3G)

en een keer op een laptop of PC

bij mij:

en daar woon ik ook niet...
Reputatie 8
Samsung note en samsung 6. Het punt is dat als we over gaan op 3G het wel goed is.
Weet niet welk type samsung note, maar er zijn kennelijk nogal wat problemen met de GPS van een samsung Note, zie o.a.:
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-note-3/509849-why-my-note-3-constantly-searching-gps-after-lollipop-upgrade.html

https://www.youtube.com/watch?v=hC8jNb38gaY
https://www.youtube.com/watch?v=8idK5qxCdnw
https://www.youtube.com/results?search_query=samsung+gps+problems
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij kijkt Google Maps niet naar de IP-adressen van de Wifi. Google Maps kijkt naar Wifi-netwerken in de buurt op basis van de netwerknamen (en misschien de MAC-adressen van van Wifi) om zo een nauwkeuriger positie te bepalen.

Autootjes van Google Maps scannen bijvoorbeeld continu naar draadloze netwerken en koppelen deze gegevens aan de locatie.

Blijkbaar zit er iets mis in deze database en dat zal Google moeten oplossen. òf misschien kun je zelf op de kaart een wijziging of fout doorgeven?

Dit zegt Google er zelf over:

Google maakt gebruik van wifi-gegevens van draadloze toegangspunten, en van gps-, zendmast- en sensorgegevens om de locatieservices te verbeteren. Alleen openbaar uitgezonden wifi-gegevens worden gebruikt om de locatie van een apparaat te schatten.
Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij kijkt Google Maps niet naar de IP-adressen van de Wifi. Google Maps kijkt naar Wifi-netwerken in de buurt op basis van de netwerknamen (en misschien de MAC-adressen van van Wifi) om zo een nauwkeuriger positie te bepalen.Naar de gegevens van GPS module in de telefoon zelf.

Autootjes van Google Maps scannen bijvoorbeeld continu naar draadloze netwerken en koppelen deze gegevens aan de locatie.Dát mag dus niet meer, daar hebben ze een waarschuwing (of een boete zelfs) voor gehad
Iedereen bedankt voor de reacties.
Het probleem is spontaan opgelost. Niks meer gehoord van Telfort, wellicht hebben zij het op afstand hersteld.
Reputatie 8
Badge +17
Goed hè, van WebCare?
en van ons... 🆒
@Deborah - Telfort@Enterprise@Franzki@Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Regan,

Goed om te lezen dat het spontaan is opgelost! Ik heb zelf op afstand niets aangepast, dus wellicht heeft je modem zichzelf hersteld :8.

@Kees-Jan,

De credits gaan vooral naar @Enterprise@Franzki@Kees-Jan@Babylonia. Het meedenken heeft vast geholpen 🆒.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben onlangs verhuisd en mijn Telfort netwerk heb ik meegenomen. Zodra ik nu op mijn nieuwe adres op WiFi zit, denkt mijn locatiebepaling dat ik nog op mijn oude adres ben.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben onlangs verhuisd en mijn Telfort netwerk heb ik meegenomen. Zodra ik nu op mijn nieuwe adres op WiFi zit, denkt mijn locatiebepaling dat ik nog op mijn oude adres ben.
Lees dit topic nog eens door...
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gert-Jaap, dit heb ik na mijn verhuizing ook gehad. Is inderdaad lastig. Vaak komt dit doordat je eerder een thuislocatie ingesteld hebt. Dit onthoudt Google voor je. Dit kan je veelal bijwerken via deze tips.
Het thuis adres in Google heb ik vorige week gewijzigd. Toch geeft die op een of andere manier nog steeds aan dat mijn wifi netwerk blijkbaar op mijn oude adres gelocaliseerd is.

Reageer