vraag

LG Smart TV en Experiabox v8

• 7 november 2014
  • 8 reacties
  • 1774 keer bekeken

Hallo Forumleden,

Ik heb het forum al door gespit, wat instellingen uitgeprobeerd, maar niks helpt. Ik heb het volgende:

- LG Smart TV
- Experiabox v8

De LG Smart TV heb ik via WIFI verbonden en als volgt ingesteld:

IP Adres:192.168.2.250 (ook al eens op 192.168.2.254 gehad maar werkt niet)
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.254
DNS: 192.168.2.254

Bij DNS geeft de Smart TV een foutmelding. Ik kan invullen wat ik wil, heb al IP's van openDNS en van Google ingesteld, maar kom niet verder dan de DNS check. Gateway maakt die wel verbinding mee.

Wie kan mij helpen.

Groetjes,
Tom

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi tommaq, welkom op het forum.

Je instellingen lijken goed, het zou moeten werken.
Je kan hooguit proberen om een lager IP-adres uit de lokale pool te gebruiken, dat heb ik ook gedaan op mijn ZyXEL en dat werkt prima.
Veel routers hebben een kleinere lokale IP-pool dan de Experiabox, die geeft ze allemaal uit (0 t/m 255) dus wellicht heeft de LG hier wat moeite mee.
Dus eentje tussen pak 'm beet 192.168.2.32 en 192.168.2.66 (poolreeks van de ZyXEL) en geef deze daarna dan ook een static lease.

N.B. het is maar een gok hè... 😉
Hallo,

Helaas kom ik nogsteeds niet voorbij DNS, nog suggesties?

PS. Heb al een hard reset uitgevoerd op de v8.

EDIT: Heb een static ip toegewezen, 2.33 - Geen resultaten, kom niet voorbij dns.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je het al eens met een ethernetkabel geprobeerd ipv wifi..?
Als je dan wel verbinding krijgt dan zal je het in de wifi-instellingen moeten zoeken...
Wel even het lokale IP-adres checken die hij dan geeft en eventueel wijzigen op de TV.
Reputatie 8
Badge +16
Welk Type LG televisie betreft dit? Heb je al eens geprobeerd om de instellingen automatisch te laten bepalen door de TV?
Met UTP kabel werkt het wel.. 😠
Reputatie 8
Badge +10
Met UTP kabel werkt het wel.. :@

Met boze gezichtjes schiet je weinig op... :D
Is de wifi van de TV ingebouwd of werk je met een wifi USB-dongle..?
En zoals al gevraagd door Tuut-Tuut, welk type TV van LG betreft het?
Badge
Is de "adres pool" in orde ? De een na laatste diend wel hetzelfde te zijn, > hetzelfde subnet dus...
Reputatie 8
Badge +2
@tommaq,

Is het probleem reeds verholpen? Ik verneem graag wat de oplossing is geweest voor dit euvel.

Michael

Reageer