beantwoord

Kosten opzeggen voor einde contract

Wat kost het om halverwege de contractperiode op te zeggen? (glasvezel en itv)

Alleen maar gedoe met m.n. WiFi. Antwoord is steeds dat we modem en/of router maar moeten resetten. Na ontvangst nieuwe (maar verouderde versie) router nog steeds dezelfde problemen. Nieuwste model wordt niet geleverd, want ivm verspilling willen ze eerst de oude versie 'opmaken'. Oftewel: als klant betaal je je scheel aan een service die niet geleverd wordt. Daarom willen we graag zsm overstappen naar een club die de boel wel voor elkaar heeft.
icon

Beste antwoord door Franzki 10 december 2018, 23:59

Het resetten van een modem is geen oplossing voor Wifi problemen. Er zijn betere oplossingen... soms helpt het bijvoorbeeld om een ander kanaal te kiezen.

Bekijk reactie

9 reacties

Het is daarmee niet zeker dat je wifi probleem is opgelost. Of hoeveel je dat gaat kosten aan extra hardware.
In principe zou je het resterende bedrag moeten afrekenen. Op basis van halverwege dus een half jaar.
Reputatie 8
Badge +16
Het resetten van een modem is geen oplossing voor Wifi problemen. Er zijn betere oplossingen... soms helpt het bijvoorbeeld om een ander kanaal te kiezen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Geheim123, welkom op het Forum. Je geeft aan te willen opzeggen vanwege de aanhoudende WiFi problemen. Dat zou ik toch erg jammer vinden. Ik wil toch graag met je kijken of we tot een oplossing kunnen komen. Vaak kunnen we dat zeker wel verbeteren namelijk. Ik ben nu heel benieuwd of je de tips op de website al eens hebt doorlopen. Ik hoor heel graag je bevindingen.
We hebben alle stappen op de website meermaals doorlopen, andere kanalen gekozen en ik heb zelfs een nieuwe telefoon gekocht, omdat ik dacht dat mijn superoude smartphone het allemaal niet aankon. Volgens Telfort zou het namelijk allemaal gewoon moeten werken... Heb ik nu dezelfde problemen met mijn nieuwe telefoon.
Dat er betere oplossingen zijn dan resetten, dat hadden we zelf ook bedacht, maar goed, als Telfort (de 'expert') het steeds zegt, dan hebben we niet zo heel veel keus.
Dat er bij een andere club meer kosten zijn qua hardware e.d. is voor ons geen probleem, want we willen gewoon spul dat werkt. Telfort kan het blijkbaar niet leveren. Vorige bewoners hebben nooit last gehad met wifi e.d. dus onwaarschijnlijk dat het aan zaken als binnenkomende kabels, stoorzenders of bouw van het huis ligt.
Reputatie 8
Badge +17
In de link die Bart je geeft kun je ook kiezen om een wifi versterker te kopen kan je uit eigen ervaring vertellen dat de versterker die hier in gebruik is prima werkt
Oh ja, dat heb ik niet genoemd inderdaad! We hebben ook al enige tijd een versterker.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de versterker bekabeld aangesloten en om welke versterker gaat het precies en zijn die van Telfort
Reputatie 7
Badge +9
Dus de stappen hebben niet geholpen en je hebt zelfs een versterker aangeschaft. Ook deze geeft dus nog geen verbetering. Nu ben ik net als jimny wel heel benieuwd welk type versterker je hebt en hoe deze is aangesloten? In ieder geval wil ik je aanraden om deze bekabeld aan te sluiten. Want sluit je deze via WiFi aan en krijgt de versterker een slecht signaal binnen, dan zal deze ook een slecht signaal uitzenden.
Voor de goede orde het gaat dus om de v8 begrijp ik uit de starpost en een glasvezelverbinding?
Worden bedraad wel de getallen gehaald die je zou verwachten bij je abonnement?
Welke Bandwith en Modus staan ingesteld?

Reageer