beantwoord

Kan niet meer internetten via WiFi

• 3 november 2014
  • 7 reacties
  • 1351 keer bekeken

Badge
Hi Telfort,

Ik kan niet meer internetten via WiFI

- probleem bestaat sinds dit weekend, op PC / Tablet / Smartphone
- via LAN kabel is het geen probleem
- harde reset (paperclip in gaatje achterop gedurende 30 seconden) maakt geen verschil
- snelheid wisselt sterk; tussen 1 en 140 Mbps
- firmware: V3.11TUE6.b6

WiFi gedeelte van het modem stuk? Graag jullie advies

gr

Arie
icon

Beste antwoord door arie_va 11 november 2014, 22:15

@arie_va,

Excuses voor de late reactie. Ik ging er vanuit dat je gebruik maakte van een Arcaydan modem ipv een ZyXel. Ik zie dat er een nieuw modem (Arcadyan) naar jou onderweg is. Laat je weten hoe dit modem functioneert wanneer je het hebt ontvangen?

Stephen

Hi Stephen,

Het Arcaydan modem is nu een paar dagen in gebruik, tot nu toe gaat alles goed. Later deze week werk ik ook nog een dagje thuis, hopelijk gaan Lync calls en meetings dan ook probleemloos.

Gr.

Arie
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Deze eerdere reactie uit ditzelfde topic al gelezen..?
Wellicht kan dit je probleem oplossen, het kan echter ook een wifi-probleem van de nieuwe firmware zijn, hierover staan op het forum al meer klachten.

https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/problemen-wifi-op-zyxel-p-2812hnu-f1-43131/index1.html#post394325
Reputatie 8
Badge +16
@arie_va,

Aan de linker zijkant van het modem zitten er 3 knopjes. Met het middelste knopje schakel je WiFi aan en uit. Als je het knopje indrukt kun je kijken of de WiFi geactiveerd is? Ik lees dit graag van je.

Stephen
Badge
@arie_va,

Aan de linker zijkant van het modem zitten er 3 knopjes. Met het middelste knopje schakel je WiFi aan en uit. Als je het knopje indrukt kun je kijken of de WiFi geactiveerd is? Ik lees dit graag van je.

Stephen

Hallo Stephen,

Ik heb alleen een aan/uit knopje aan de linkerkant zitten. Rechtsboven zit wel een mooi blauw knopje, maar indrukken maakt geen verschil ...

gr

Arie
Badge

Deze eerdere reactie uit ditzelfde topic al gelezen..?
Wellicht kan dit je probleem oplossen, het kan echter ook een wifi-probleem van de nieuwe firmware zijn, hierover staan op het forum al meer klachten.

Hallo Enterprise,

Dank voor je reactie. Ik had het stukje inderdaad al gevonden en gelezen, maar dit lost het probleem niet op.

Mijns inziens ligt het echt bij het WiFi deel van de router (HW of SW kan ik niet zeggen). Reden hiervoor is dat van de ene op de andere dag draadloos internetten niet meer mogelijk is op meerdere apparaten. Dat wijst dus naar de router en niet naar bijvoorbeeld het wireless deel van een PC.

gr

Arie

https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/problemen-wifi-op-zyxel-p-2812hnu-f1-43131/index1.html#post394325
Reputatie 8
Badge +16
@arie_va,

Excuses voor de late reactie. Ik ging er vanuit dat je gebruik maakte van een Arcaydan modem ipv een ZyXel. Ik zie dat er een nieuw modem (Arcadyan) naar jou onderweg is. Laat je weten hoe dit modem functioneert wanneer je het hebt ontvangen?

Stephen
Badge
@arie_va,

Stephen

Hi Stephen,

Het Arcaydan modem is nu een paar dagen in gebruik, tot nu toe gaat alles goed. Later deze week werk ik ook nog een dagje thuis, hopelijk gaan Lync calls en meetings dan ook probleemloos.

Gr.

Arie
Reputatie 8
Badge +16
@arie_va,

Bedankt voor de terugkoppeling. Hopelijk blijft alles goed. Zo niet, dan verneem ik dit natuurlijk graag van je.

Stephen

Reageer