beantwoord

Kan ik het WiFi-wachtwoord van "Guest" uitschakelen?

• 10 februari 2018
  • 4 reacties
  • 265 keer bekeken

Badge
hallo,

ik wil voor mijn vrienden een gast wifi aanbieden, dus een free wifi verbinding zonder een wachtwoord!

dus hoe schakel ik het wachtwoord uit op de "guest" wifi

groeten,..
icon

Beste antwoord door Wieger DB 15 februari 2018, 09:45

Hoi GerhardR, de gastwifi aanbieden zonder wachtwoord is niet mogelijk. De door Babylonia en nelly jacoba omschreven veiligheidsproblemen zijn hier de reden voor. Je kan wel zelf een wachtwoord kiezen voor dit netwerk en je gasten dit laten invullen. Via deze weg zitten je vrienden op een afzonderlijke wifi - je gast wifi en ben je beter beschermd voor gebruikers die je niet op je netwerk wilt.
Bekijk reactie

4 reacties

Weet je zeker dat je dat wilt?
Dat betekent dat iedereen die langs je woning loopt daar ook op in kan loggen.
En gebruik kan maken van je verbinding.
Waarom niet een simpel wachtwoord?
Badge
Hallo,
Ja dat weet ik zeker, omdat het gezin gebruik maakt van de "normale" WiFi, wil ik vrienden een gratis WiFi aanbieden, ik wil ook niet iedereen het wachtwoord geven!

ik kan hier de snelheid en mogelijkheden wel van beperken maar ik kan er niet een free WiFi punt van maken!
Reputatie 8
...wil ik vrienden een gratis WiFi aanbieden
En zijn die vrienden alle buren uit je buurt, en toevallig langslopende personen met een smartphone "niet uit je buurt" ook??

Als vrienden gewoon bij je thuis komen en je hebt bijv."familie-xxx" als wachtwoord opgegeven, dat vertel je hen, kan iedereen dan toch alsnog "gratis" van je WiFi gebruik maken?

Als zelfs die moeite teveel is, probeer het eens gewoon door als wachtwoord "niets" (het veld leeg te laten) in te vullen? Wat levert dat op?

Vanuit veiligheidsoverwegingen het laatste waar je eigenlijk voor zou moeten kiezen IMO. Ook gezien vanuit perspectief van die vrienden die bij je thuis zijn. Want je zult "als vriend" nota bene bij jou thuis maar gehackt worden, omdat een wildvreemde via datzelfde netwerk die vrienden heeft gelogd??
Reputatie 7
Badge +7
Hoi GerhardR, de gastwifi aanbieden zonder wachtwoord is niet mogelijk. De door Babylonia en nelly jacoba omschreven veiligheidsproblemen zijn hier de reden voor. Je kan wel zelf een wachtwoord kiezen voor dit netwerk en je gasten dit laten invullen. Via deze weg zitten je vrienden op een afzonderlijke wifi - je gast wifi en ben je beter beschermd voor gebruikers die je niet op je netwerk wilt.

Reageer