beantwoord

ip adres experiabox 8

• 25 mei 2013
  • 23 reacties
  • 31732 keer bekeken

Badge
hoi all

ik heb sinds een paar dagen een experiabox8 in huis liggen
uiteraard geprobeerd aan te sluiten maar er zit geen leven ik bedoel er branden wel lampjes op het modem maar heb geen internet  (wil er bij vermelden dat het hier alleen om internet gaat omdat ik geen tv en bellen van telfort heb )

lampje voor de power brand constand groen, lampje voor de wifi brand groen en knippert, lampje voor broadband brand constand groen en lampj voor internet brand ook constand groen.
oja dan heb ik nog een blauw lampje branden voor eco wat dit mag beteken weet ik niet.
ik probeer dus ook via een ipadres in het modem te komen het ip adres wat ik gebruik is 192.168.2.254 ook heb ik ipadres 192.168.1.254 geprobeerd maar in alle 2 de gevallen krijg ik geen verbinding.
 mijn vraag is het volgende wie weet het juiste ip adres van de experiabox 8 ??
zodat ik poorten open kan zetten voor mijn server

met vriendelijke groet sammy
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 27 mei 2013, 10:19

@sammy100,

Welkom op ons forum!

Ik zie dat er sinds 08.51 een verbinding is met het internet met het nieuwe modem. Kun je dit bevestigen?

De standaard gateway om in te loggen in het modem is, zoals Franzki al aangaf inderdaad 192.168.2.254, is het inmiddels ook mogelijk deze te bereiken? Zo niet, stuur ik een vervangend modem.

Henk
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Uit mijn hoofd zeg ik 192.168.2.254...

Staat het ip adres op je computer dynamisch ingesteld?
Is het een door Telfort verstrekt modem?
Anders een harde reset zodat het modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen.
Zou in ieder geval het modem weer toegankelijk moeten maken.
Badge
ik heb het modem gekregen van telfort ja en heb het ip adres 192.168.2.254 gebruikt maar krijg geen verbinding
dus ben weer terug gegaan naar de zyxel p-2601hn-f1( witte modem)
zoals ik al eerder zei ik sluit de experiabox aan maar geen contact ik sluit de zyxel weer aan en alles werkt weer snap er even niets van
een harde reset heb ik ook gedaan maar ook dat help niet ik krijg geen contact met het modem laat staan dat ik internet heb
Badge +1
maak je draadloos of via een netwerkkabel verbinding met de xperiabox?

Het beste is om een draad te gebruiken, als het goed is gaat dan ook het bijbehorende lampje (LAN 1-4) branden.

Vervolgens kun je in de netwerkinstellingen van de adapter kijken of je in een ip-adres hebt gekregen. Tevens staat daar de standaard gateway bij, en dat is het ip adres van je xperia box.
Reputatie 8
Badge +19
En ook niet onbelangrijk bij een draadloze verbinding, deze modem heeft uiteraard een andere SSID en WPA2-key dan de ZyXEL 2601.
Deze staan op de sticker die is bijgeleverd in de doos en in het modem.
Zoek bij de beschikbare netwerken dit nieuwe netwerk (iets met ARC dacht ik) en log in met de WPA2-key.
Badge
ik zit niet draadloos alles met kabels wil geen draadloos want dat vertrouw ik niet maar goed dat maakt ook niets uit ik zit dus met kabels maar krijg geen verbinding heb via dos scherm gekeken en kreeg ip adres 192.168.1.254 te zien dat in gevult in de brouwser en kreeg de volgende melding

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op 192.168.1.254 doet er te lang over om te antwoorden.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
    over enkele ogenblikken opnieuw.
  Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
  Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
    computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

voor we gaan vragen staat de firewall wel uit is het antwoord   JA
geen proxyserver hier aan wezig

zonet nog een hard reset gedaan maar ook niets
dus zeg het maar ik weet het intussen niet meer
Reputatie 8
Badge +19
Is die harde reset wel volledig uitgevoerd..?
Resetbutton ingedrukt houden (dit kan 20 tot 30 seconden duren) totdat alle lampjes uitgaan en dan loslaten, de modem start dan vanzelf opnieuw op.
Reputatie 2
Badge
Het ip adres van het modem is echt 192.168.2.254 en niet 1.254... Heb je daarnaast een statisch ipadres ingevuld op je PC? Dat moet dynamisch zijn. Door DHCP toegewezen.  Ga eens naar start-> cmd-> type daar: ipconfig /all en plaats eens wat je daar ziet. 🙂
Badge
de harde reset heb gedaan tot dat ik klik hoorde alle lichtjes gingen uit daarna is het modem idd vanzelf opgestart maar niets wat werkt
wat ik ook vreemd vind is dat het lichtje op de voorkant bij het woord internet niet knippert blijft nonstop groen branden dit terwijl ik heb gelezen dat deze onregelmatig zou moeten knipperen.
maar wat ik het meest rare vind is dat ik geen contact krijg met het modem
heb het modem 3 dagen terug gekregen van telfort heb het uitgepakt de instrukties gevolgd wat ze hebben beschreven in de handleiding voor zover het een handleiding te noemen is haha

ik denk dat ik maar tot na het weekend moet wachten en eens een belletje naar dat mooie dure nummer moet doen
anders zou ik het ook niet meer weten
Reputatie 8
Badge +19

[...] wat ik ook vreemd vind is dat het lichtje op de voorkant bij het woord internet niet knippert blijft nonstop groen branden dit terwijl ik heb gelezen dat deze onregelmatig zou moeten knipperen.

Dat lampje knippert normaalgesproken als er verkeer over de verbinding gaat.
Geen verkeer is niet knipperen...

@Henkie-Jan

Statische IP-adressen stel je op je PC volgens mij in voor lokale IP-adressen uit de pool (bijv. 192.168.1.33 aan een PC op LAN-poort1) en niet voor de gateway (192.168.2.254).
Badge
ok hier het volgende gezien kan namelijk niet copy doen omdat ik niet zogeleerd ben om dat te doen dus schrijf het zo wel ffe neer
broadcom nextreme ethernet
fysiek adres.....................................................00-30-05-enz enz
DHCP ingeschakeld......................................JA
autom. configuratie ingeschakeld...............JA
ip adres  .........................................................192.168.1.64
subnetmasker................................................255.255.255.0
standdaardgatway.........................................192.168.1.254
dhcp server ....................................................192.168.1.254
dns-servers....................................................192.168.1.254
                                                                          195.241.77.55
                                                                          195.241.77.58
lease verkregen............................................: zaterdag 25 mei 2013 8:10:44
lease verlopen..............................................: zondag 26 mei 2013 8:10:44

hoop dat dit genoeg info is???
Reputatie 8
Badge +19

standdaardgatway.........................................192.168.1.254

Telfort heeft dit dus blijkbaar gewijzigd in de firmware, voorheen (test-pilot) had de Experiabox IP-adres 192.168.2.254

Maar goed,met 192.168.1.254 kom je blijkbaar ook niet in de modem.
Badge
Dat lampje knippert normaalgesproken als er verkeer over de verbinding gaat.
Geen verkeer is niet knipperen...

vreemd want als ik het oude modem er op aan sluit heb ik wel internet dus een beetje raar
maar goed ik moet eerst maar eens wachten totdat ik maandag hopelijk wat meer krijg te horen van telfort
vind het trouwens een beetje raar dat ze zelf niet reageren had gedacht dat ze ook wel een beetje meegaand waren maar niet dus..

maar ok ik sta nog steeds open voor sugesties dus mochten jullie nog iets weten wat ik kan gaan doen hoor ik het graag
met vriendelijke groet sammy
Badge
Telfort heeft dit dus blijkbaar gewijzigd in de firmware, voorheen had de Experiabox IP-adres 192.168.2.254

Maar goed,met 192.168.1.254 kom je blijkbaar ook niet in de modem.

ik kom idd niet binnen met dat ip adres
dit is de melding

De server op 192.168.1.254 doet er te lang over om te antwoorden.Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

vind het trouwens een beetje raar dat ze zelf niet reageren had gedacht dat ze ook wel een beetje meegaand waren maar niet dus..

Het is zaterdag, en dan is Webcare niet aanwezig op het forum.
De mensen die je nu proberen te helpen zijn mede-Telfort gebruikers.
Badge
Het is zaterdag, en dan is Webcare niet aanwezig op het forum.
De mensen die je nu proberen te helpen zijn mede-Telfort gebruikers.

wat ik ook zeer op prijs stel en daarvoor dank
Reputatie 8
Badge +19
Sluit de ethernetkabel eens aan op één van de andere LAN-poorten.
Of pak even die nieuwe kabel die in de doos van de Experiabox zit.
Badge
ik heb alle poorten gebruikt heb ook alleen maar de nieuwe kabels er aan gedaan want de oude had een probleem met contact maken ik denk vuil oid
maar zoals ik al zei als ik de experia er tussen weg haal en het zyxel modem er tussen zet heb ik wel internet
ik kom alleen niet verder met de experiabox
Reputatie 8
Badge +19
Maandag maar even aan webcare hier vragen of ze de modem kunnen omruilen want deze lijkt defect...

Kijk ook nog even naar de vraag van Franzki en Henkie-Jan over het instellen van een dynamisch IP-adres op je PC.
Badge
Maandag maar even aan webcare hier vragen of ze de modem kunnen omruilen want deze lijkt defect...

ik denk het ook maar goed tot zo ver allemaal bedankt voor het mee denken
ik kom nog terug op deze zaak dan meld ik mij wel even weer op dit topic
voor nu nog een goed weekend

groet sammy
Gelukkig heb je de zyxel p-2601hn-f1 nog! :)

Ook goed weekend.
Reputatie 4
Badge +3
@sammy100,

Welkom op ons forum!

Ik zie dat er sinds 08.51 een verbinding is met het internet met het nieuwe modem. Kun je dit bevestigen?

De standaard gateway om in te loggen in het modem is, zoals Franzki al aangaf inderdaad 192.168.2.254, is het inmiddels ook mogelijk deze te bereiken? Zo niet, stuur ik een vervangend modem.

Henk
Badge
hoi henk

ja klopt ik had sinds vanmorgen omstreeks 9 uur weer internet nieuwe modum werkt nu goed
al was het wel zoeken om poorten open te zetten maar gevonden
ook is het modum te bereiken via ip 192.168.1.254
maar heb alsnog 1 vraag

is het mogelijk om DHCP uit te zetten in dat modem en ja waar moet ik dat dan vinden??
want ben het hele modem na gelopen maar of ik zie iets over het hoofd of het is niet mogelijk
ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen

met vriendelijke groet

Reageer