beantwoord

internetverbinding valt elke 5 minuten even weg.

• 20 januari 2018
  • 12 reacties
  • 1448 keer bekeken

Sinds een paar maanden zijn wij overgestapt van Ziggo naar Telfort. Helaas valt de internetverbinding elke 5 minuten even weg. We hebben hier al contact over gehad met de klantenservice, maar die geven aan dat het waarschijnlijk aan de laptop ligt, maar de verbinding valt weg op alle apparaten.

Soms blijft de verbinding wat langer stabiel, maar valt uiteindelijk toch weer weg (komt overigens vaak vanzelf weer terug).

Modem opnieuw opstarten heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar helaas.

Ook is mij na de installatie door de monteur opgevallen dat een verbinding tussen 2 kabels in de meterkast, niet echt netjes is gedaan.

Ik hoop voor deze problemen toch een oplossing te ontvangen van Telfort.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 22 januari 2018, 17:18

Hoi Ferry, welkom op het forum. Heeft het sprintje naar je modem nog wat duidelijkheid gegeven? Ik zie je modem al enige tijd online, het lijkt over de wifi te gaan. Klopt dit?

@Abdelmakr, je modem is inderdaad een oud beestje. Daarom heb ik een vervangend modem voor je besteld. Die wordt nu klaargemaakt om te verzenden.
@rhal, ik zie dat je verbinding inderdaad weer is weggevallen. Ik heb een monteur voor je aangevraagd, die kan je lijn nog controleren.

Wel wil ik jullie beiden vragen om voortaan een nieuw topic te openen. Dat maakt het makkelijker om te helpen, dan dat je in het topic van een andere klant reageert.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Je hebt het over het herstarten van het modem. Probeer eens een harde reset:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Het gaat dus alleen om de wifi verbinding die wegvalt. Niet de algehele verbinding dus bedraad?
Het gaat dus alleen om de wifi verbinding die wegvalt. Niet de algehele verbinding dus bedraad?

Ga ik controleren!
Zodra de verbinding wegvalt, een sprintje trekken richting de meterkast 😃.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de modem ligt, want die is verouderd. Zou graag willen dat klanten die al langer bij Telfort zitten, niet vergeten worden.

Hierbij wil ik Telfort een hint geven: graag een nieuwe modem a.u.b.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de modem ligt, want die is verouderd. Zou graag willen dat klanten die al langer bij Telfort zitten, niet vergeten worden.

Hierbij wil ik Telfort een hint geven: graag een nieuwe modem a.u.b.

Als je een nieuw topic aanmaakt en er reden is je modem te vervangen zal dit geen probleem zijn.
Vooral de zyxel modems zijn aan algehele vervanging toe.
bij mij valt de hele verbinding weg modem blijft resetten oplossing van telfort is je telefoon kabel vervangen 6 kabels verder nog steeds zelfde probleem.. tijd om weer over te stappen
bij mij valt de hele verbinding weg modem blijft resetten oplossing van telfort is je telefoon kabel vervangen 6 kabels verder nog steeds zelfde probleem.. tijd om weer over te stappen

Als je een nieuw topic aanmaakt en er reden is je modem te vervangen zal dit geen probleem zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ferry, welkom op het forum. Heeft het sprintje naar je modem nog wat duidelijkheid gegeven? Ik zie je modem al enige tijd online, het lijkt over de wifi te gaan. Klopt dit?

@Abdelmakr, je modem is inderdaad een oud beestje. Daarom heb ik een vervangend modem voor je besteld. Die wordt nu klaargemaakt om te verzenden.
@rhal, ik zie dat je verbinding inderdaad weer is weggevallen. Ik heb een monteur voor je aangevraagd, die kan je lijn nog controleren.

Wel wil ik jullie beiden vragen om voortaan een nieuw topic te openen. Dat maakt het makkelijker om te helpen, dan dat je in het topic van een andere klant reageert.
Hoi Wieger,
modem blijft inderdaad online, echter zodra er een ander apparaat wordt aangezet of er komt een appje binnen op een telefoon, valt de verbinding op de computer even weg. Vaak voor een periode van 10 tot 60 seconden.

Ik heb ondertussen een harde reset gegeven, maar het probleem blijft zich voordoen.
Reputatie 7
Badge +7
Dat geeft me een duidelijk beeld; dit is een probleem in je modem. Daarom heb ik een vervangend modem voor je besteld. Hopelijk biedt dat de gewenste verbetering.
Ik ben erg tevreden over de afhandeling van de klacht.
Door het gesprek op het forum is mij door Wieger een nieuwe router/modem opgestuurd (binnen 1 dag binnen).
Ik heb deze inmiddels geïnstalleerd en alles lijkt te werken zonder haperingen!
Bedankt voor de goede service!🆒🆒

Wel blijf ik helaas zitten met de kabels in de meterkast, die mijn inziens niet erg netjes aan elkaar bevestigd zijn... (zie foto).
Reputatie 7
Badge +7
Top dat je met je modem weer een stabiele verbinding hebt. Dit lijkt op het binnenwerk van een oud model IS/RA punt. Ik heb een monteur aangevraagd om dit te herstellen en om ook je lijn voor de zekerheid nog even door te meten.

Reageer