beantwoord

Internetverbinding valt continu weg.

• 9 september 2015
  • 2 reacties
  • 440 keer bekeken

Hallo,

De laatste weken heb ik continu last dat ik geen internet verbinding kan maken zonder hiervoor minimaal 1x per dag de router opnieuw op te starten. Tv heeft nergens last van. Verder is het al een jaar bijna onmogelijk om via rtlxl (via de smart tv) uitzendingen terug te kijken zonder dat deze haperen.

wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- sterk wachtwoord zodat er niet iemand stiekem mee lift
- wifi channel gewijzigd naar een rustig kanaal.
- apparaten gecheckt of zij overmatig gebruik maken van het internet.
- gecheckt of er geen onbekende apparaten op het netwerk zitten.

ik heb de volgende router: Zyxel P-2812HNU-F1

ik heb een aantal maanden geleden al contact gehad met de helpdesk deze heeft een update uitgevoerd hierna waren de meeste problemen verholpen, behalve dat het streamen naar de tv nog steeds traag ging (zowel bedraad als wifi)

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen om te voorkomen dat de router telkens vast loopt?

icon

Beste antwoord door Stephen 21 september 2015, 19:21

Beste Cor, wat jammer dat een reactie is uitgebleven. Ik ga ervan uit dat je geen wegvallende verbinding meer ervaart. Zo niet, dan verneem ik dit graag van jou in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Beste Cor, welkom op het forum! Vervelend dat jij deze problemen ervaart. Ik wil je vriendelijk verzoeken om een harde reset uit te voeren. Dit doe je door het resetgaatje op de achterkant van het modem 30 seconden lang ingedrukt te houden totdat het powerlampje begint te branden. Ik verneem graag van je of deze handeling een verbeterd resultaat heeft opgeleverd.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Cor, wat jammer dat een reactie is uitgebleven. Ik ga ervan uit dat je geen wegvallende verbinding meer ervaart. Zo niet, dan verneem ik dit graag van jou in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.