beantwoord

Internetverbinding niet volle snelheid

• 10 januari 2019
  • 11 reacties
  • 255 keer bekeken

Mijn bekabelde verbinding de download te langzaam en het WiFi van de sitecom haalt maar 30 mbs

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 januari 2019, 18:06

Dit jaar worden mensen inderdaad overgezet naar een andere glasvezelaansluiting, als je wilt kan je dat al eerder laten gebeuren. In dit topic wordt beschreven wat er precies gaat wijzigen en hoe je de overstap al in gang kunt zetten.
Als je dat toch nog niet wilt, wil ik je huidige verbinding ook nog verder met je nakijken. Ik hoor je voorkeur graag van je.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dit jaar worden mensen inderdaad overgezet naar een andere glasvezelaansluiting, als je wilt kan je dat al eerder laten gebeuren. In dit topic wordt beschreven wat er precies gaat wijzigen en hoe je de overstap al in gang kunt zetten.
Als je dat toch nog niet wilt, wil ik je huidige verbinding ook nog verder met je nakijken. Ik hoor je voorkeur graag van je.
Maakt geen verschil igt aan de glasvezel kasje heb laptop aan gesloten zonder iets er tussen download veel langzamer dan uploud maar je krijgt nieuwe apratuur heb ik gelezen dus daar wacht ik wel op
Reputatie 8
Badge +10
Heb je de nieuwe Sitecom al ontvangen @Bouwmeester1965? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat als je deze hebt aangesloten.
Reputatie 8
Badge +10
De volledige snelheid lijkt wel aan te komen op het modem, maar het wordt dan niet volledig en stabiel doorgegeven. Ik heb je een nieuwe Sitecom toegestuurd, zodat we kunnen kijken hoe het daarmee gaat. Ik hoor je bevindingen daarmee graag van je.
Bekabeld is de up stabiel de down wissel erg soms 85 en de andere keer 62 heel onstabiel op de router heb ik alleen 2.4 ghz waar door ik de snelheid bij langenaar niet haal met een redelijke nieuwe laptop en mijn desktop zit een 1000 up en 1000 down en is ac
Mischien ook iets specifieker aangeven welke Sitecom de door Telfort uitgeleverde modellen hebben enkel 2,4 ghz daarmee kan je theoretisch niet boven de 72Mbps uitkomen.
Als je er dan verder vanaf staat meer dan 5 of 6 meter dan kloppen deze getallen wel een beetje. Zeker als er meerdere apparaten op dat moment actief zijn. Bedraad zou je hoger moeten halen
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Bouwmeester1965, welkom op ons forum! Ik begrijp dat je internetsnelheid niet de volledige snelheid haalt. Wat me niet helemaal duidelijk is, is of dat alleen via de WiFi is of ook via de kabel. Je stuurt ook screenshots mee maar daarmee is het ook nog niet helemaal duidelijk.
Heb je de reset die Galdor voorstelt ook al kunnen doen? Als je daarna nog eens zowel bekabeld als draadloos een speedtest kunt uitvoeren en van beide het resultaat kunt plaatsen kunnen we samen kijken wat er aan de hand is.

100 100 bekabeld down 64 mb up 97 mb via sitecom verbinding van 68 mb haal dus de helft zenden ontvangen verder alles gedaan
Dit lijkt om een glasvezel verbinding te gaan. Heb je het glasvezel kastje al eens stroomloos gemaakt en de Sitecom een reset gegeven? Om wat voor verbinding gaat het 50/50 of 100/100?
Bedoel je echt mbs of mischien Mbps die notering is bepalend bij een goede interpretatie.

Reageer