beantwoord

Internetsnelheid via WiFi is laag

• 6 april 2020
  • 23 reacties
  • 329 keer bekeken

hoi, ik ben al 3 jaar lid met jullie met een abonnement 80 mb maar gisteren zag ik de snelheid van downloaden was erg slecht en hierbij zien jullie hoeveel was het op de foto. dus weet ik niet als er probleem is of is gewoon slecht verbinding. ik wil er graag een oplossing kunnen vinden. ik zie jullie antwoord met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet,m.moulayes

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door jimny 9 april 2020, 10:21

Ik weet niet wat de oplossing is

Ik verwacht onderhoud of een nieuwe modem

Als ik de oplossing niet kan vinden, kan ik van bedrijf veranderen

Zolang je niet doet wat er gevraagd wordt dus bekabeld meten etc dan kan echt niemand constateren wat er aan de hand is met je Wifi.

En als je van provider wilt veranderen hou er dan rekening mee dat als je contract nog niet is afgelopen je de resterende maanden van je abo moet betalen, omdat je niet bereid bent om mee te werken en een meting bekabeld uit te voeren 

Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en ik zie dat je de snelheid via WIFI hebt gemeten, wat is je snelheid als je bekabeld meet via speedtest.net of de speedtest van KPN

Ik heb erg slecht en traag internet

Reputatie 8
Badge +16

Ik heb erg slecht en traag internet

De belangrijkste vraag heb je echter nog niet beantwoord, wat is de snelheid gemeten met een PC/Laptop aan een netwerkkabel via Speedtest.net of via de KPN Speedtest.

Als daar een duidelijk antwoord op is kan er bekeken worden of je verbinding werkelijk zo slecht is.

Reputatie 8
Badge +18

Wil je nog een meting bekabeld  uitvoeren en zoals ik aangaf via  www.speedtest.net en de uitslag hiervan posten of via de kpn speedtest  zoals al eerder is gevraagddoor tuut-tuut en moi

En wat ook nog wel eens wil helpen is het aansluitkabeltje 50 cm  vanaf het modem naar het ISRA punt vernieuwen

Het gaat blijkbaar om een ouder abonnement van voor 2016/17 dan is het belangrijk om te weten dat het tot 80Mb is zeker met een koper DSL aansluiting.

Om het makkelijker te maken klik op een van de onderstaande snelkoppelingen.

https://www.speedtest.net/

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Nog een link wat kan er geleverd worden, hoe dicht zitten de cijfers daar bij de 80 Mb.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 8
Badge +18

Ik zie nog steeds dat de meting gedaan is via de Wifi zo komen we er niet verder mee, dus vraag het nog 1 keer graag bekabeld meten

Ik zie nog steeds dat de meting gedaan is via de Wifi zo komen we er niet verder mee, dus vraag het nog 1 keer graag bekabeld meten

Mee eens daar moet wel de mogelijkheid voor bestaan. Dat is niet altijd even makkelijk.

Reputatie 8
Badge +18

Als je alleen via de WiFi de  speedstest kunt uitvoeren ,  neem dan onderstaande link eens door en voer het inloggen uit , nadat je bent ingelogd op je modem dan kun je exact zien hoeveel download je modem binnenkrijgt ,weet zo even niet welk tabblad je dan moet kiezen ( denk LAN of Status  pagina) maar dat zie je vanzelf en wil je de snelheid  download gegevens hier posten

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v8-instellen.htm

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Me1001557165, we helpen je hier op ons forum graag om de internetsnelheid te verbeteren. Ik zie dat je al veel hulp gehad hebt, dat is fijn om te zien. 

Ik sluit me aan bij wat jimny en Galdor aangeven: Het is eerst belangrijk om jouw internetsnelheid te testen via een kabel. Doordat WiFi draadloos is, kan deze verbinding gemakkelijk verstoord worden door andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Daarom is het eerst belangrijk om het testen met een kabel, om te zien of de snelheid dan wel goed is. En daarna kunnen we verder kijken naar het verbeteren van jouw WiFi verbinding. 

Heb je de gegeven tips en gestelde vragen al kunnen bekijken en uitproberen? We horen het graag van je, zodat we vanaf daar verder kunnen kijken.

Het uploaden van een afbeelding duurt een halve minuut!!!!!

Reputatie 8
Badge +18

Zolang je niet doet wat er gevraagd wordt dus bekabeld meten etc dan kan echt niemand constateren wat er aan de hand is met je Wifi.

En als je van provider wilt veranderen hou er dan rekening mee dat als je contract nog niet is afgelopen je de resterende maanden van je abo moet betalen, omdat je niet bereid bent om mee te werken en een meting bekabeld uit te voeren 

Reputatie 8
Badge +11

@Me1001557165 Ik ben het helemaal eens met wat jimny aangeeft. We helpen je heel graag, maar als je de aangedragen vragen en tips niet kan of wilt beantwoorden en/of proberen, dan kunnen we je niet helpen om het op te lossen.

Snelheid is reëel met de draad!!!

95 .0Downloaden

26.1upload

Dat zijn prima cijfers, met een v8 die beperkt is tot 2,4 GHz kan je de wifi instellingen nog bekijken, als nu enkel 20 wordt gebruikt dit naar 20/40 aanpassen dan kan de doorvoer snelheid via wifi ook hoger worden.

Verder is wifi van meerdere factoren afhankelijk ook hoe wifi toegangspunten bij de buren zijn ingesteld.

Een nieuwe modem/ router kan de oplossing zijn, voor een betere verspreiding in de hele woning zijn twee extra wifi toegangspunten met 5 GHz wifi ondersteuning mogelijk een betere oplossing.

Waar de nieuwe modem te krijgen?

Is het gratis van telfort of ik moet andere kopen?

Ik heb echt oude modem!

De v8 kan door Telfort worden vervangen als daar noodzaak voor is, in dit geval ben ik daar niet zeker van, de snelheid die je bedraad haalt is goed of de wifi resultaten reden genoeg is voor een andere Experiabox is aan de Telfort Moderatoren. 

Heb je de stappen hier al doorgelopen.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm

Extra Wifi toegangspunten kan en zal je zelf moeten aanschaffen.

Reputatie 8
Badge +11

@Me1001557165 Ik heb jouw verbinding voor de zekerheid nagekeken. De verbinding tussen het netwerk en jouw Experia Box ziet er heel goed uit, dat betekent ook dat de Experia Box goed werkt. Daarom kan ik deze niet zomaar vervangen. Ik raad je aan om de tips van Galdor hierboven te doorlopen, en eerst onze handige WiFi check de doorlopen. Deze helpt om de WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen.

Als dat toch niet voldoende helpt, dan is het een goed idee om naar een WiFi versterker te kijken.

Reageer