beantwoord

Internet valt steeds weg

• 11 september 2013
  • 27 reacties
  • 2857 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo allen,

ik heb internet televisie via telfort maar toch een aantal weken(maanden) valt me internetverbinding 
inneens weg. Dan moet ik op me laptop de verbinding herstellen of even uitzetten en weer aan dan doet ie het weer.
mijn vraag is hoe kan dit elke keer? 
Ligt het aan me wifi op me telefoon is het ook zo.
alles wat draadloos is verbonden heeft dit probleem bedraad geen probleem.

als ik zo nadenk is het sinds dat ik ben overgestapt naar een ander Abbo van telfort instap denk.
nieuwe modem en toen kwamen de problemen.

hoop dat iemand me kan helpen.
groet angela
icon

Beste antwoord door angela 2 juni 2015, 18:57

Nou van het weekend alles getest en gedaan, zelfs op zolder internet buiten in de voor en achtertuin internet! Dank u voor alles
Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik denk ik heb me topic in een verkeerde groep gezet.
het gaat namelijk om me internetverbinding.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo allen,

ik heb internet televisie via telfort maar toch een aantal weken(maanden) valt me internetverbinding 
inneens weg. Dan moet ik op me laptop de verbinding herstellen of even uitzetten en weer aan dan doet ie het weer.
mijn vraag is hoe kan dit elke keer? 
Ligt het aan me wifi op me telefoon is het ook zo.
alles wat draadloos is verbonden heeft dit probleem bedraad geen probleem.

als ik zo nadenk is het sinds dat ik ben overgestapt naar een ander Abbo van telfort instap denk.
nieuwe modem en toen kwamen de problemen.

hoop dat iemand me kan helpen.
groet angela

Heeft het modem al eens een complete reset gehad? Achterop het modem zit het reset gat. Kan ingepikt worden met een paperclip voor 20 seconden.

Henk
Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

ik na het berichtje mijn modem reset het is een paar dagen goed gegaan.
maar gister en vandaag is het internet weer uitgevallen.

Graag  advies mocht iemand is weten of een tip heeft.

gr.
Reputatie 1
Badge +1
nou nog steeds valt dagelijks me internet weg gewoon continue wordt er een beetje moe van
Reputatie 8
Badge +10
nou nog steeds valt dagelijks me internet weg gewoon continue wordt er een beetje moe van

Je internet valt niet weg maar je wifi-verbinding werkt niet goed.
Dit kan komen omdat het kanaal waarop je zit ook wordt gebruikt door andere netwerken in de buurt en/of door storingsbronnen zoals babyfoons, led-verlichting, lampem met dimmers etc.

Je kan met een (draadloze) windows laptop het programma inSSIDer downloaden en installeren.
Deze laat alle netwerken in de omgeving zien (ook jouw netwerk) en je kan dan bepalen welk kanaal het meest rustig en geschikt is om in te stellen.
Je kan dit ook met een iPhone, een Android phone of tablet doen, hieronder staan wat links met verwijzingen naar progjes hiervoor.

Voor Windows: http://www.metageek.net/support/downloads/
Voor iPhone: https://www.google.com/search?q=wifi+analyzer+voor+iphone
Voor Android phone en tablet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Als je hebt bepaald welk kanaal het meest geschikt is dan ga je naar de modeminterface http://192.168.1.254 (voor de ZyXEL modem) of naar http://192.168.2.254 (voor de Experiabox) (beide hebben wachtwoord 1234) en dan naar 'Networksetting/Wireless' (of WLAN/Settings voor de Experiabox).
Hier stel je bij 'Channel Selection' het gewenste kanaal in en klik je op 'Apply'.
Reputatie 1
Badge +1
Halllo zit nog steeds met die kut internet van telfort, zitten we op youtube 1 liedje 15 min laden ben al een jaar bezig met die router maar we moeten andere kanaal of bla bla. Betaal 100€ per maand tv en Mobiel kan beter overstappen kutzooi
Reputatie 1
Badge +1
Gekkenhuis
Reputatie 1
Badge +1
WiFi gewoon dood
Reputatie 1
Badge +1
Gewoon op 3G een bericht sturen haha grappenmakers die telfort rotzoor
Reputatie 1
Badge +1
Zit je met familie kan je niet eens op youtube via WiFi
Reputatie 8
Badge +10
@angela

Je kan die 9 berichtjes in 13 minuten ook gewoon in één bericht zetten hoor... 😉
Reputatie 1
Badge +1
100€ per maand voor niks geen internet idioten als mijn man dit hoort hij eet jullie van telfort op, hij komt het halen bij uw huis
Reputatie 1
Badge +1
Is hatelijk zou kunnen maar we zijn nu best pissed
Reputatie 1
Badge +1
Ben al aantal jaren klant telfort nooit klachten nu een jaar ben ik aan het bedelen voor een nieuwe router
Reputatie 1
Badge +1
WiFi gewoon niks
Reputatie 1
Badge +1
Sorry voor mijn botte reacties maar ik ben heel erg pissed vanwege de slechte WiFi . Mijn man heeft de router verplaatst en andere kanalen geprobeerd. We zijn gewoon elke maand door onze mobiele data heen, dit omdat er thuis geen WiFi is. We zijn nu ten einde raad....!
Reputatie 8
Badge +10
Sorry voor mijn botte reacties maar ik ben heel erg pissed vanwege de slechte WiFi . Mijn man heeft de router verplaatst en andere kanalen geprobeerd. We zijn gewoon elke maand door onze mobiele data heen, dit omdat er thuis geen WiFi is. We zijn nu ten einde raad....!

Het lijkt me het verstandigste om aan Telfort webcare (hier op het forum aanwezig) morgen te vragen of ze een nieuwe modem willen sturen.
Via de helpdesk is dit het afgelopen jaar blijkbaar niet gelukt.
Reputatie 1
Badge +1
Het rare is bekabeld hapert deze ook..
Reputatie 1
Badge +1
Nu live, ps3 bekabeld en we hebben geen internet. Mag ik alstublieft een nieuwe router?
Reputatie 8
Badge +16
@angela,

Wat vervelend dat je al zo lang problemen ervaart met je WiFi-verbinding. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je graag verder van dienst. :)

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@angela,

Bedankt voor jouw gegevens. Een nieuw modem is onderweg. :)
Laat je mij weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?

Stephen
Reputatie 1
Badge +1
Alvast bedankt voor de snelle aktie op mijn vraag, bedankt rn we wachten het even af. Groet
Reputatie 8
Badge +16
@angela,

Ik zie dat het modem morgen (vrijdag 29 mei) wordt bezorgd tussen 14.00 en 16.00 uur. Laat je mij weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt aangesloten?

Stephen
Reputatie 1
Badge +1
Nou vandaag is de modem binnengekomen. Hij is net aangesloten en ja we hebben internet haha. We gaan het van het weekend grondig testen, en de tv hapert niet meer! Net een speeltest gedaan en download 20,19 ipv 16,78 upload 18,53 ipv 0,01 en Ping 18 ipv 15 nu. Dus ziet er goed uit hopen we. Bij voorbaat dank en na het weekend laat ik even weten hoe het verlopen is. Dank u
Reputatie 8
Badge +16
@angela,

Bedankt voor het melden. :)
Ik zie je update graag tegemoet.

Stephen

Reageer