beantwoord

Internet valt om het halfuur 1 minuut weg...?

• 2 december 2012
  • 23 reacties
  • 6195 keer bekeken

Ben pas verhuis heb nu denk sinds 3 weken het internet hier.
Alleen om het halfuur of uur valt me draadiloze netwerk een halve minuut tot een minuut weg..? Erg vervelend als ik dan bezig ben online met facebook of een spelletje.

Is er iets wat ik hier tegen kan doen?

Ik weet wel hoe ik in me router moet komen enzo, maar voor de rest weet ik echt niet wat alles betekent... Bijv img snooping ofzo xD!

Heb laatst wel de naam van me SSID veranderd, weet niet of het daaraan kan liggen.?
icon

Beste antwoord door Jelmer 5 december 2012, 11:15

@Superjaimy

Omdat je hetzelfde probleem op meerdere apparaten ervaart heb ik je een nieuw modem toegestuurd. Dit zal binnen 5 werkdagen bezorgd worden. Graag lees ik in dit topic terug of het probleem met het nieuwe modem is opgelost.

Jelmer
Bekijk reactie

23 reacties

Badge
@Superjaimy

Welkom op het forum! Jammer dat je problemen met de draadloze verbinding ervaart. Ik help je graag verder. Ik zie in de metingen dat de verbinding een goede snelheid heeft en stabiel is. De verbrekingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Graag lees ik of je het probleem op meerdere apparaten ervaart en welke apparaten je gebruikt.

Jelmer
Me iPhone gebruikt ook de wifi en me Blackberry, had modem heel ff uitgedaan en weer aangedaan en toen bleef de wifi met me laptop wel goed maar toen viel die bij me iPhone om het halfuur ff een minuut uit, maar zogauw ik me laptop aan en uitdoe gebeurd het weer bij me laptop
Nu weer net thuis klap me laptop open na paar minuten valt me verbinding weer weg op me laptop voor een minuut.. daarna weer halfuur goed daarna weer minuut weg. 

Nu weer MOdem geresetted.. heel irritant als ik dit iedere dag moet doen :S 😞
Heb ook van kanaal veranderd waar niemand op zit, met dat programma, zodat ik kan zien welke ze gebruiken
Badge
@Superjaimy

Omdat je hetzelfde probleem op meerdere apparaten ervaart heb ik je een nieuw modem toegestuurd. Dit zal binnen 5 werkdagen bezorgd worden. Graag lees ik in dit topic terug of het probleem met het nieuwe modem is opgelost.

Jelmer
oke bedankt! heb hem nog niet ontvangen!
Badge
@Superjaimy

Mijn excuses voor de vertraagde levering van het modem. Ik heb nogmaals het verzoek gedaan zo snel mogelijk een modem te leveren.

Jelmer
Bedankt het het nieuwe modem nu net ontvangen, wat moet ik met het oude modem doen? gewoon bewaren tot ik ze weer moet inleveren als ik ooit ga overstappen?? alvast bedankt ik ga hem zo aansluiten
Reputatie 8
Badge +16
Pssst...Marktplaats.... O nee Hugo leest mee:p, gewoon netjes bewaren, kan zijn dat je terug moet naar je oude modem ivm problemen.
Het is altijd makkelijk bij uitval van je modem een reserve te hebben. En ik denk bij overstap naar een andere provider je wellicht het modem in moet leveren.
Reputatie 8
Badge +16
Als het oude modem een 2812 of 2601 is, moet deze gewoon retour hoor...
Badge
@Superjaimy

Je kunt het modem terugsturen naar:
BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Jelmer
Ja heb sticker om het moden en de adapter terug te sturen gekregen, maar ik heb nog steeds het probleem ook met het nieuwe modem...
Is er misschien iets dat ik in moet stellen? dat die telkens wegvalt groet jaimy!
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem, en dit is zeker niet de eerste keer met Telfort. Jullie willen altijd een smoesje zoeken bij iemand anders maar nooit geven jullie jezelf de schuld. Zulke storingen komen door jullie, dat weten jullie best maar dat geven jullie nooit toe. Hoe wil ik online gamen als mijn internet het begeeft elke half uur? Doe er eens iets aan!! Jullie geven ook erg traag antwoord op mails ( of helemaal niet) 
Ik heb het ook met gamen en met Facebook Skype en voor me werk, erg vervelend ligt je server in 1 keer uit hoop dat ze er iets aan kunnen doen
Badge
@Superjaimy

De firmware van het nieuwe modem is in de nacht van zaterdag op zondag geupgrade. Ik zie dat de verbinding daarna niet meer is weggevallen en ik vermoed dat de verbinding nu stabiel zal blijven.

@EmircanY

Welkom op het forum! Jammer dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik zie inderdaad dat de verbinding af en toe wegvalt en het modem zich automatisch herstart. Ik heb je een nieuw modem verstuurd en dit zal de problemen verhelpen.

Jelmer
De verbinding was volgens mij een dag stabiel, maar op maandag (vandaag dus) viel die weer paar x weg in 2uur......
het spijt me dat ik zo zeur jelmer maar het is gewoon vreselijk irritant, want op me oude adres had ik het echt NOOIT!
Nu zit je in gesprek op skype oid valt ineens je verbinding weg vreselijk irritant ook met andere dingen.
Ik heb ook alles doorgelezen wat kanalen betreft en hij zit niet met andere in de weg. 😞
Intra-BSS Traffic Blocking : Dit staat uit.
Enable Igmp Snooping    <- dit staat aangevinkd bij wireless (misschien dat dat het is)
verbinding viel weer weg 20:13 
viel weer weg 20:39
viel weer weg 21:06

ZUCHT.... 
heb je al eens 1 apparaat bedraad aangesloten, en een paar dagen geprobeerd hoe dat gaat?
Nee ik heb nooit bedraad gezeten, aangezien ik dan de hele tijd bij de kast moet gaan staan met me laptop en ik altijd gewoon meestal aan de eettafel zit. Daarentegen heb k nooit problemen gehad met wifi totdat ik verhuisde...
Het ligt ook niet aan me laptop want als ik bij andere mensen op wifi zit gebeurd het niet.
Badge
@Superjaimy

Ik heb net een meting gedaan en de verbinding is inmiddels 2,7 dagen stabiel. Dit betekent dat de instabiliteit die je ervaart ontstaat tussen het modem en de laptop of pc. Ervaar je de problemen op meerdere apparaten?

Jelmer
Ja soms valt de verbinding ook weg op me iPhone.
Dan zie ik gewoon weer 3G staan en later is me internet weer aan met het wifi teken die streepjes.
Dat vind ik niet zo,n probleem maar het is hatelijk op me laptop.

Ja hij viel dus net weer weg, keek op me iphone en wifi was daar ook weg.

Reageer