Internet Telfort valt regelmatig weg

• 28 april 2018
  • 7 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb internet via Telfort. ten eerste is de internetsnelheid in deze wijk helaas belabberd langzaam. Download max 10 Mb. Maar wat ik nog vervelender vindt is dat Wifi internet regelmatig wegvalt. met name Spotify via de (audio) Chromecast. We zijn aan het luisteren en dan horen we ineens niets meer. Later start hij dan weer op. Ook komt het regelmatig voor dat verbinden met een apparaat gewoon niet mogelijk is omdat hij er niet bij staat. Dan kun je alleen via je telefoon luisteren. Noodgedwongen moet ik weer terug naar ouderwets CD's draaien...

Zou het mogelijk zijndat de modem die ik heb het niet meer aankan? Het is een Zyxel type P2620HHW-D1A

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Zou het mogelijk zijndat de modem die ik heb het niet meer aankan? Het is een Zyxel type P2620HHW-D1A

Dat lijkt me een understatement... deze modem is al bijna een museumstuk en die zal Telfort graag voor je willen vervangen voor een Experiabox V8.
De snelheid wordt er niet hoger door maar het wifiprobleem zal hiermee hopelijk verholpen zijn.

NB: Zet je klantnummer in je forumprofiel zodat Telfort weet waar ze de modem heen moeten sturen.
Het wifi gedeelte van de Zyxels loopt bij veel van deze modems op zijn end.
Webcare zal je toch vragen het modem eerst te resetten
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Mogelijk biedt dit soelaas:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm

En als laatste: staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Reputatie 8
Badge +19
@nelly jacoba
Het gaat hier om de P2602HW en ik denk dat Telfort deze wel snel uit de roulatie zal willen halen... :)

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-zyxel-p2602hw.htm
@Enterprise
Zo'n zilveren toren. :)
Dat die nog in omloop zijn!
Waren toch prima modems, die Zyxels!
Reputatie 8
Badge +19
@Enterprise
Dat die nog in omloop zijn!
Waren toch prima modems, die Zyxels!

Ze worden blijkbaar inderdaad nog gebruikt maar alleen nog op ADSL-verbindingen, deze is niet geschikt voor VDSL-verbindingen.. :D
Dat blijkt ook wel uit de startpost.
Het zijn uitstekende modems, en ik heb de ZyXEL P2812 jarenlang tot grote tevredenheid gebruikt.
Gebruikersvriendelijk, veel instellingsmogelijkhden en makkelijk en uitgebreid te configureren.
En dus onnoemelijk veel beter dan de Experiaboxen... :8
Reputatie 6
Badge +7
[quote=Enterprise]@Enterprise

Het zijn uitstekende modems, en ik heb de ZyXEL P2812 jarenlang tot grote tevredenheid gebruikt.
Gebruikersvriendelijk, veel instellingsmogelijkhden en makkelijk en uitgebreid te configureren.
En dus onnoemelijk veel beter dan de Experiaboxen... :8

Helemaal mee eens daar kon je nog wat mee.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Verhulst, het zyxel modem waarvan je gebruikt maakt is inderdaad een hele oude. Ik zie dat je in september vorig jaar een Arcadyan modem van ons hebt ontvangen. Kun je mij aangeven wat de status hiervan is?
In afwachting van jouw reactie.

Reageer