beantwoord

Internet klachten: Fijne sinterkerst ?

  • 23 december 2013
  • 8 reacties
  • 2081 keer bekeken

Aan:    Telfort klantenservice
Betreft:  Internet klachten (mobiel internet en thuis)

Al jaren ben ik trouwe klant bij Telfort. Zowel qua mobiel als qua privé internet. Onlangs kreeg ik n kaartje van Telfort in de bus, fijne sinterkerst gewenst en bedankt voor het vertrouwen. Vertrouwen, een groot woord, wat jullie niet kunnen waarmaken want helaas ben ik dit jaar het vertrouwen in Telfort totaal verloren.
Een korte uitleg: in maart 2013 wordt ik gebeld of ik gebruik wil maken van een aanbieding op mijn mobiele internet. Prima denk ik, aardig, dat ik als trouwe klant wordt beloond. Later blijkt dat mijn onbeperkt mobiel bundel omgezet is in n beperkte bundel. Lekker is dat, hadden ze er ook wel even bij kunnen vertellen dat ik daarom 5euro korting per maand krijg....
Ik maak me nog geen zorgen want ik zit toch veel op wifi dus het zal wel goed komen.
Drie maanden geleden merk ik dat ik opeens traag internet heb op mijn iPhone, heel vervelend als je een adres opzoekt op Google Maps en de server zegt dat dat niet gaat lukken omdat ik 80% reeds verbruikt heb. Sta je daar, zonder idee wat ik heen moet fietsen...Maar goed, thuis aangekomen krijg ik dezelfde melding als ik iets online wil opzoeken.
Gek denk ik, thuis zit ik toch op het wifi netwerk? Maar wat blijkt nu, mijn wifi thuis (die alleen ik gebruik) gooit me er continu uit. Bij wat nader onderzoek blijkt dat ik boven in mijn slaapkamer überhaupt geen wifi meer heb en dat mijn telefoon daar dus automatisch overgaat op 3G. Dan begrijp ik wel dat mijn bundel op is, aangezien ik vaak voor het slapengaan nog ff filmpjes kijk op YouTube op mijn telefoon.
Ik wacht de maand af, de dagen tellende tot de 18e,dan krijg ik weer een nieuwe bundel. Helaas gebeurd de maand erna precies hetzelfde, ondanks dat ik nu in mijn slaapkamer niet meer internet is mijn bundel binnen no time op 80% verbruikt.
Ik betaal ongeveer €50 euro per maand om internet te krijgen maar zowel qua wifi als 3G laat Telfort me in de steek...
Ik tweet daarom naar Telfort over dit probleem, maar krijg geen reactie. Tweet nog een keer. Of ik een DM wil sturen. Probeer tot 3x toe een DM te sturen maar helaas, slechte verbinding dus geen optie. Tweeten is een internetactiviteit die volgens mij niet heel veel MB hoeft te kosten maar helaas met mijn internet van Telfort wel...

Dan krijg ik ineens een sms waarin staat: Let op: U heeft nu 80 % van uw Mobiel Internet bundel verbruikt. Als u de volledige bundel hebt verbruikt is het niet meer mogelijk om te internetten voor deze faktuurperiode (tot 18-01-2014). Bekijk uw gebruik op telfort.nl/belstatus. En ja is een beetje lastig naar de website te gaan zonder mobiel internet...dus pak ik mijn computer erbij. Echter blijkt dat wifi het nu ook niet meer doet! De maat is vol dus bel ik de klantenservice.
Het meisje van mobiel internet zegt door de telefoon dat ik volgens het systeem helemaal geen problemen zou moeten hebben...dat kan jou systeem wel zeggen maar ik heb geen internet! Dus resetten we alles samen, dan moet het lukken. Weer geen internet...nu wordt ik serieus genomen en maakt ze n klacht aan die maandag zal worden opgepakt. Tot die tijd blijf ik zitten met een nieuwe sms: Let op: u heeft uw 1000 MB verbruikt. Het is nu niet meer mogelijk om te internetten voor deze faktuurperiode (tot 18-01-2014).
Fijn denk ik, heel weekend geen internet op mijn mobiel. Geen whatsapp, geen Facebook, geen toegang tot mijn receptenapp in de supermarkt...handig! En dan moet ik nog maar zien dat ze maandag ook echt contact gaan opnemen...

Dus ga ik probleem 2 maar aanpakken, de wifi verbinding. De veroorzaker van het hele probleem dat mijn 3G continu op is. De man van internet thuisgebruik (is weer een andere afdeling, dus weer opnieuw het hele bandje afluisteren a €0,10/minuut) ziet dat mijn modus verouderd is. ‘Vervelend mevrouw, u krijgt een nieuw modem, hij doet het inderdaad niet goed. Zal binnen 5 dagen bezorgd worden, maar met kerst en zo kan het zo iets langer duren.’
Lekker, zit je dan mooi met je kerstkaartje van Telfort in je hand de hele kerstvakantie zonder internet. Geen series kijken, geen blogs lezen, geen Skype met mijn zusje in Amerika. Hele fijne Sinterkerst!
Bedankt voor het vertrouwen lees ik weer op de kerstkaart...vertrouwen denk ik?
Dat dit zo maar kan vind ik onacceptabel, ik ben trouwe klant, betaal netjes mijn rekeningen elke maand en kan niet vertrouwen op jullie diensten. Ik eis dan ook dat hier per direct iets aan gedaan wordt.
• Ik wil allereerst per direct mijn oude mobiele internetbundel terug (ik had onbeperkt en dat hebben jullie me met n verkoopverhaal afgenomen zonder me daarover volledig te informeren) zodat ik weer 3G heb op mijn mobiel.
• Daarnaast wil ik per direct een wifi verbinding waar ik op kan vertrouwen, gewoon zoals het hoort! Snel internet, zodat ik mijn Netflix abbonement ook kan gebruiken die ik net had aangeschaft!

Tot slot wil ik jullie benadrukken dat ik me niet laat afwimpelen door opmerkingen als,  ‘onbeperkt internet bestaat niet bij Telfort mevrouw’(hoezo had ik dat dan jaren wel???) of andere smoesjes. Ik weet dondersgoed dat jullie van het grote KPN onderdeel zijn dus daar kunnen jullie je niet achter verschuilen.

Rest mij jullie een fijne sinterkerst te wensen, hopelijk hoor ik vandaag of morgen iets van jullie zodat ik mijn kerstvakantie kan genieten van het internet waar ik voor betaald heb.

Tot slot wil ik jullie alvast vertellen dat Youp zal smullen om mijn column te plaatsen, dus het zou onverstandig zijn dit te laten liggen tot na kerst...

Vriendelijke groet,

Karlijn van Ruiten
icon

Beste antwoord door Sebastiaan 24 december 2013, 12:59

@Karlijn van Ruiten,

Laat ik vooropstellen dat ik begrijp dat je niet blij bent met deze situatie.
In de bevestiging van de verlenging staat welke bundels er bij jouw abonnement horen. Je hebt daarna nog 7 dagen de tijd om een verlenging eventueel te annuleren.
Alsnog kijk ik graag voor je na wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer een privébericht.

Voor wat betreft WiFi is het lastig om aan te geven wat de desbetreffende storingsbron in jouw woning is. Mocht het een defect modem zijn dan is de vervanger al onderweg en moet het daar mee opgelost zijn. Mocht het niet opgelost zijn met het nieuwe modem is er dus in jouw woning te veel storing, demping of drukte om jouw slaapkamer van goed WiFi signaal te voorzien. Dit valt helaas niet te garanderen en ik zou je willen aanraden om een Accesspoint of versterker aan te sluiten zoals Franzki hierboven al aanraadde. De indicatie van 5 (werk)dagen is ruim maar door drukte met de post nemen we hier een marge.

Sebastiaan
Bekijk reactie

8 reacties

Aan:    Telfort klantenservice
Betreft:  Internet klachten (mobiel internet en thuis)

Al jaren ben ik trouwe klant bij Telfort. Zowel qua mobiel als qua privé internet. Onlangs kreeg ik n kaartje van Telfort in de bus, fijne sinterkerst gewenst en bedankt voor het vertrouwen. Vertrouwen, een groot woord, wat jullie niet kunnen waarmaken want helaas ben ik dit jaar het vertrouwen in Telfort totaal verloren.
Een korte uitleg: in maart 2013 wordt ik gebeld of ik gebruik wil maken van een aanbieding op mijn mobiele internet. Prima denk ik, aardig, dat ik als trouwe klant wordt beloond. Later blijkt dat mijn onbeperkt mobiel bundel omgezet is in n beperkte bundel. Lekker is dat, hadden ze er ook wel even bij kunnen vertellen dat ik daarom 5euro korting per maand krijg....
Ik maak me nog geen zorgen want ik zit toch veel op wifi dus het zal wel goed komen.
Drie maanden geleden merk ik dat ik opeens traag internet heb op mijn iPhone, heel vervelend als je een adres opzoekt op Google Maps en de server zegt dat dat niet gaat lukken omdat ik 80% reeds verbruikt heb. Sta je daar, zonder idee wat ik heen moet fietsen...Maar goed, thuis aangekomen krijg ik dezelfde melding als ik iets online wil opzoeken.
Gek denk ik, thuis zit ik toch op het wifi netwerk? Maar wat blijkt nu, mijn wifi thuis (die alleen ik gebruik) gooit me er continu uit. Bij wat nader onderzoek blijkt dat ik boven in mijn slaapkamer überhaupt geen wifi meer heb en dat mijn telefoon daar dus automatisch overgaat op 3G. Dan begrijp ik wel dat mijn bundel op is, aangezien ik vaak voor het slapengaan nog ff filmpjes kijk op YouTube op mijn telefoon.
Ik wacht de maand af, de dagen tellende tot de 18e,dan krijg ik weer een nieuwe bundel. Helaas gebeurd de maand erna precies hetzelfde, ondanks dat ik nu in mijn slaapkamer niet meer internet is mijn bundel binnen no time op 80% verbruikt.
Ik betaal ongeveer €50 euro per maand om internet te krijgen maar zowel qua wifi als 3G laat Telfort me in de steek...
Ik tweet daarom naar Telfort over dit probleem, maar krijg geen reactie. Tweet nog een keer. Of ik een DM wil sturen. Probeer tot 3x toe een DM te sturen maar helaas, slechte verbinding dus geen optie. Tweeten is een internetactiviteit die volgens mij niet heel veel MB hoeft te kosten maar helaas met mijn internet van Telfort wel...

Dan krijg ik ineens een sms waarin staat: Let op: U heeft nu 80 % van uw Mobiel Internet bundel verbruikt. Als u de volledige bundel hebt verbruikt is het niet meer mogelijk om te internetten voor deze faktuurperiode (tot 18-01-2014). Bekijk uw gebruik op telfort.nl/belstatus. En ja is een beetje lastig naar de website te gaan zonder mobiel internet...dus pak ik mijn computer erbij. Echter blijkt dat wifi het nu ook niet meer doet! De maat is vol dus bel ik de klantenservice.
Het meisje van mobiel internet zegt door de telefoon dat ik volgens het systeem helemaal geen problemen zou moeten hebben...dat kan jou systeem wel zeggen maar ik heb geen internet! Dus resetten we alles samen, dan moet het lukken. Weer geen internet...nu wordt ik serieus genomen en maakt ze n klacht aan die maandag zal worden opgepakt. Tot die tijd blijf ik zitten met een nieuwe sms: Let op: u heeft uw 1000 MB verbruikt. Het is nu niet meer mogelijk om te internetten voor deze faktuurperiode (tot 18-01-2014).
Fijn denk ik, heel weekend geen internet op mijn mobiel. Geen whatsapp, geen Facebook, geen toegang tot mijn receptenapp in de supermarkt...handig! En dan moet ik nog maar zien dat ze maandag ook echt contact gaan opnemen...

Dus ga ik probleem 2 maar aanpakken, de wifi verbinding. De veroorzaker van het hele probleem dat mijn 3G continu op is. De man van internet thuisgebruik (is weer een andere afdeling, dus weer opnieuw het hele bandje afluisteren a €0,10/minuut) ziet dat mijn modus verouderd is. ‘Vervelend mevrouw, u krijgt een nieuw modem, hij doet het inderdaad niet goed. Zal binnen 5 dagen bezorgd worden, maar met kerst en zo kan het zo iets langer duren.’
Lekker, zit je dan mooi met je kerstkaartje van Telfort in je hand de hele kerstvakantie zonder internet. Geen series kijken, geen blogs lezen, geen Skype met mijn zusje in Amerika. Hele fijne Sinterkerst!
Bedankt voor het vertrouwen lees ik weer op de kerstkaart...vertrouwen denk ik?
Dat dit zo maar kan vind ik onacceptabel, ik ben trouwe klant, betaal netjes mijn rekeningen elke maand en kan niet vertrouwen op jullie diensten. Ik eis dan ook dat hier per direct iets aan gedaan wordt.
• Ik wil allereerst per direct mijn oude mobiele internetbundel terug (ik had onbeperkt en dat hebben jullie me met n verkoopverhaal afgenomen zonder me daarover volledig te informeren) zodat ik weer 3G heb op mijn mobiel.
• Daarnaast wil ik per direct een wifi verbinding waar ik op kan vertrouwen, gewoon zoals het hoort! Snel internet, zodat ik mijn Netflix abbonement ook kan gebruiken die ik net had aangeschaft!

Tot slot wil ik jullie benadrukken dat ik me niet laat afwimpelen door opmerkingen als,  ‘onbeperkt internet bestaat niet bij Telfort mevrouw’(hoezo had ik dat dan jaren wel???) of andere smoesjes. Ik weet dondersgoed dat jullie van het grote KPN onderdeel zijn dus daar kunnen jullie je niet achter verschuilen.

Rest mij jullie een fijne sinterkerst te wensen, hopelijk hoor ik vandaag of morgen iets van jullie zodat ik mijn kerstvakantie kan genieten van het internet waar ik voor betaald heb.

Tot slot wil ik jullie alvast vertellen dat Youp zal smullen om mijn column te plaatsen, dus het zou onverstandig zijn dit te laten liggen tot na kerst...

Vriendelijke groet,

Karlijn van Ruiten
Reputatie 8
Badge +16
Gek denk ik, thuis zit ik toch op het wifi netwerk? Maar wat blijkt nu, mijn wifi thuis (die alleen ik gebruik) gooit me er continu uit. Bij wat nader onderzoek blijkt dat ik boven in mijn slaapkamer überhaupt geen wifi meer heb en dat mijn telefoon daar dus automatisch overgaat op 3G.

[knip]

• Daarnaast wil ik per direct een wifi verbinding waar ik op kan vertrouwen, gewoon zoals het hoort! Snel internet, zodat ik mijn Netflix abbonement ook kan gebruiken die ik net had aangeschaft!


Resultaten met Wifi hangen af van het ingestelde kanaal, de afstand tot het modem en eventuele muren en plafonds waar het signaal doorheen moet. Ook storing van andere draadloze netwerken en apparatuur speelt een rol.

Als jij in je slaapkamer een slecht bereik hebt ondanks het optimaliseren van de instellingen, is het advies om een draadloos access point bij te plaatsen in je slaapkamer.

Daarnaast is het altijd handig om het mobiele internet thuis uit te zetten zodat je niet automatisch hoge kosten hebt als Wifi wegvalt..
Reputatie 8
Badge +16
dubbelpost is trouwens niet handig...

Hier verder gaan? https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/internet-klachten-fijne-sinterkerst-38994/#post371011
Badge
Zou ze niet te veel irriteren, voordat je het weet speel je in de hoofdrol in haar colum en hangt Youp je aan de schandpaal. :p
ik had vroeger wel altijd internet op mijn slaapkamer en aan mijn telfort verbinding is niks veranderd, dus dat het met muren en zo te maken heeft snap ik frank maar dat het ineens anders is dan dat het eerst was heeft toch echt met mijn internetverbinding te maken, want verder is er niks veranderd...
overigens ben ik benieuwd waarom ik nog geen reactie van telfort heb gehad op mijn brief... ik zou graag internet willen tijdens de kerstvakantie!
Reputatie 8
Badge +16
Er kunnen zomaar draadloze netwerken bijgekomen zijn (buren?).
Of andere storingsbronnen zoals draadloze babyfoons.

Heb je al eens gekeken met een programma als inSSIDer of met een app op je telefoon welke kanalen er vrij zijn en hoe het bereik is?
Reputatie 8
Badge +10
@Karlijn

Je kan met een (draadloze) windows laptop het programma inSSIDer downloaden en installeren.
Deze laat alle netwerken in de omgeving zien (ook jouw netwerk) en je kan dan bepalen welk kanaal het meest rustig en geschikt is om in te stellen.
Je kan dit ook met een iPhone, een Android phone of tablet doen, hieronder staan wat links met verwijzingen naar progjes hiervoor.

Voor Windows en Mac: http://www.metageek.net/support/downloads/
Voor iPhone: https://www.google.com/search?q=wifi+analyzer+voor+iphone
Voor Android phone en tablet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Als je hebt bepaald welk kanaal het meest geschikt is dan ga je naar de modeminterface http://192.168.1.254 (voor de ZyXEL modem) of naar http://192.168.2.254 (voor de Experiabox) (beide hebben wachtwoord 1234) en dan naar 'Networksetting/Wireless' (of WLAN voor de Experiabox).
Hier stel je bij 'Channel Selection' het gewenste kanaal in en klik je op 'Apply'.
Badge
@Karlijn van Ruiten,

Laat ik vooropstellen dat ik begrijp dat je niet blij bent met deze situatie.
In de bevestiging van de verlenging staat welke bundels er bij jouw abonnement horen. Je hebt daarna nog 7 dagen de tijd om een verlenging eventueel te annuleren.
Alsnog kijk ik graag voor je na wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer een privébericht.

Voor wat betreft WiFi is het lastig om aan te geven wat de desbetreffende storingsbron in jouw woning is. Mocht het een defect modem zijn dan is de vervanger al onderweg en moet het daar mee opgelost zijn. Mocht het niet opgelost zijn met het nieuwe modem is er dus in jouw woning te veel storing, demping of drukte om jouw slaapkamer van goed WiFi signaal te voorzien. Dit valt helaas niet te garanderen en ik zou je willen aanraden om een Accesspoint of versterker aan te sluiten zoals Franzki hierboven al aanraadde. De indicatie van 5 (werk)dagen is ruim maar door drukte met de post nemen we hier een marge.

Sebastiaan

Reageer