beantwoord

Internet heel traag via WiFi

• 1 juni 2020
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo

Sinds een maand of 3 heb ik regelmatig dat de internetsnelheid heel laag wordt vanaf de Experiabox V8, terwijl ik op onze slaapkamer ben. Ik dacht een tijd dat het aan mijn mobiel lag, omdat ik wel voldoende WiFi signaal heb. Nu ik dit nu ook steeds meer in de woonkamer ervaar en ook met de laptop ben ik van mening dat het iets anders is.  Ik heb de stappen al meermaals doorlopen zonder resultaat. Het modem staat vrij op een paar meter van andere apparatuur en andere draadloze apparatuur staat al een geruime tijd niet meer aan. Het is een wat oudere woning, dus heb niet met gewapend beton te maken. Ik heb 2 niet gebruikte kanalen vanuit mijn omgeving geprobeerd en mijn WiFi ontvangst is beneden volop en boven bijna vol, maar de internetsnelheid kan het ene moment 35 Mb zijn en het andere nauwelijks 1 Mb of zelfs geen verbinding. Dit terwijl het WiFI signaal goed blijft. Wat kan het zijn en kan dit opgelost worden? Ikzelf neig naar het modem.

Mvg,

Michael

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 9 juni 2020, 12:34

Dag @MichaelVisser. Van harte welkom hier. Het is zeker niet de bedoeling dat je internetsnelheid zo fluctueert. Ik zie dat je glasvezel hebt met een pakketsnelheid van 50Mbit/s. Een downloadsnelheid van 35Mbit/s via WiFi is dan niet zo gek, maar die zou niet met regelmaat naar 1Mbit/s mogen droppen. Wil je eens een speedtest doen om te checken of je bekabeld wel die 50Mbit/s (blijvend) haalt? Verder wil ik je vragen om je glasvezelkastje eens kort stroomloos te maken en je Experia Box te resetten. Ik lees graag of je verbetering merkt. 

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is, het kan best zo zijn dat de WiFi van je V8 aan het van het Latijn is dat lees ik hier de laatste tijd veel vaker

Reputatie 8
Badge +9

Dag @MichaelVisser. Van harte welkom hier. Het is zeker niet de bedoeling dat je internetsnelheid zo fluctueert. Ik zie dat je glasvezel hebt met een pakketsnelheid van 50Mbit/s. Een downloadsnelheid van 35Mbit/s via WiFi is dan niet zo gek, maar die zou niet met regelmaat naar 1Mbit/s mogen droppen. Wil je eens een speedtest doen om te checken of je bekabeld wel die 50Mbit/s (blijvend) haalt? Verder wil ik je vragen om je glasvezelkastje eens kort stroomloos te maken en je Experia Box te resetten. Ik lees graag of je verbetering merkt. 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @MichaelVisser. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom voorzichtig van uit dat het inmiddels (via een andere route) is opgelost. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer