Instellingen WiFi (alleen lokaal of geen vaste tel)

• 17 januari 2012
  • 1 reactie
  • 2052 keer bekeken

Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Bij het installeren van een router voor draadloos internet krijg ik ofwel alleen een lokale verbinding (draadloos netwerk gedetecteerd, maar geeft geen internet), ofwel wanneer die het wel doet, werkt de vaste telefoon lijn niet meer.

Ik heb een wat verouderde versie van het ZyXel modem en een ICIDU router. De hardware aansluitingen zijn in orde. Ik heb de helpdesk gebeld die mij doorverwees naar de helpdesk van ZyXel. Deze gaf aan dat ik in het modem (192.168.1.254) in moest loggen en deze als bridge in moest stellen. Hierna deed het draadloos internet het inderdaad, maar deed de telefoon het niet meer.

Vervolgens weer gebeld met Telfort. Die zeiden dat ik geen bridge in mag stellen want dat de tel het dan idd niet meer doet. Dus weer het modem terug ingesteld naar routen, waarna tel het weer doet en draadloos internet weer niet. De helpdesk bij Telfort mocht geen ondersteuning bieden hierbij en zei alleen dat het aan de DHCP kan liggen (gelijk IP adres modem/router ofzo). Ik kan de DCHP alleen nauwelijks wijzigen (accepteert geen alternatieve IPs) als ik ingelogd ben op de router (192.168.1.1). Ik heb ook met de helpdesk van ICIDU gebeld; dat is een afrader: na 10 minuten in de wacht voor 7 euro nog hetzelfde aantal wachtenden voor me....

Wie heeft een idee wat het kan zijn en wat ik moet doen? Bij voorbaat dank!
Roland

1 reactie

Badge
Heb voor de opstelling die jij nu hebt geen oplossing.
Maar als je je abbo met een jaar verlengd is het mogelijk dat je een nieuw draadloos modem krijgt.

Mischien is dat iest om te overwegen.

mvg Rob

Reageer