Instabiel WIFI met Experia V10a

• 26 november 2019
  • 17 reacties
  • 285 keer bekeken

Zaterdag de Experia V10A ontvangen ter verbetering volgens de brief van Telfort. Na een paar dagen ellende met constant wegvallen WIFI de oude modem maar weer terug geplaatst en probleem verholpen.

Ondanks verschillende pogingen is de WIFI via de Experia een grote teleurstelling. Resetten, 2.4 of 5G netwerk uitzetten geeft ook geen verbetering

Het forum geeft ook geen uitsluitsel, wel veel negatieve ervaringen

17 reacties

Wat een service, alles moet via forum maar reactie blijft uit, gelukkig oude modem nog beschikbaar en daarmee wel stabiel internet. Elke verandering is dus geen verbetering….

Reputatie 8
Badge +18

Het forum is geen chat en hier krijg je echt wel een reactie zodra je topic aan de beurt is, heb je het modem al eens een harde reset gegeven

Dit meerdere keren gedaan, geen verbetering. Op forum ook firmware versie gezocht en is voor deze modem de laatste

Reputatie 8
Badge +18

Naar ik aanneem is je oude modem een Zyxel en zolang die het blijft doen zou ik die houden en de V 10 A a retour sturen , omdat de Zyxel gewoon beter is v.w.b. de WIFI

Waarom wordt er dan wel een nieuwe geleverd?

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht omdat de Zyxels de laatste tijd het nogal vaak begeven maar of dit de reden is durf ik als mede klant niet te vertellen

Reputatie 8
Badge +11

Hi @pfswart, wat lastig dat je WiFi verbinding het niet goed meer doet sinds je het nieuwe modem aangesloten hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je het aankaart, zodat we je hiermee kunnen helpen.

We hebben hier op het forum erg handige en behulpzame forumgebruikers. Jimny is daar een van, hij heeft met je mee gedacht heeft zie ik, dat is fijn. Het resetten van het modem heb je al geprobeerd, maar heeft niet geholpen begrijp ik. Ik help graag mee bij het vinden van de oplossing.

Een nieuw modem staat op ‘standaard’ instellingen, ook voor WiFi. Een WiFi verbinding is draadloos en gaat door de lucht, daardoor is het gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Het kan daarom even zoeken zijn naar de beste oplossing, omdat de oplossing overal weer anders is. Ik raad je aan om onze handige WiFi check te doorlopen. Deze helpt om het modem op de, voor jouw omgeving, beste instellingen te zetten. Hierdoor zal de WiFi verbinding minder verstoord worden en beter werken.

Laat je weten of het is gelukt en wat het resultaat ervan is?

Ook dit heb ik al doorlopen en ook zonder succes, de reactie van Jimny is al heel duidelijk en geeft aan dat de Experia V10a gewoon geen goed modem is voor WIFI

Reputatie 8
Badge +11

@pfswart Dat is jammer, goed dat je het hebt geprobeerd. Ik heb op dit moment helaas geen andere oplossing, behalve dat ik je aanraadt om die instellingen nog een keer goed te doorlopen. Als de WiFi instellingen zo optimaal mogelijk voor jouw omgeving ingesteld zijn, doet de WiFi verbinding het gewoonlijk prima. Ik hoop dat je snel de beste instellingen gevonden hebt, zodat het beter gaat. 

Helaas heb ik dit enkele keren doorlopen en blijft de WIFI belabberd, het valt simpelweg met regelmatig weg (zeker 4 tot 5x per uur)

Hoi pfswart,

Wij ervaren hier hetzelfde probleem met de v10A. Meermaals een harde reset geprobeerd en geprobeerd zowel naam als kanaal te veranderen met niet tot nauwelijks verbetering.

Ik zit letterlijk een halve meter naast de v10a te werken met mijn laptop, en nog steeds ervaar ik 4 tot 5x  per uur een uitval van het internet, waarop het soms wel 5 tot 10 minuten duurt om weer terug verbinding te maken. Enorm vervelend.

Ik heb meerdere mensen gezien die voornamelijk allemaal problemen hebben met de V10a. Ik hoop dat Telfort voor ons in deze ook iets kan betekenen.

Mvg,

Carlos

Beste Telfort, het zou zeer goed zijn als jullie hier een structurele verbetering voor leveren, de kosten voor het abbonement rechtvaardigen dat zeker. Ik hoor het graag net als de vele klanten met de V10a

Reputatie 8
Badge +18

Het forum staat de laatste paar weken vol met klachten over de V10a  die klanten gekregen hebben ter vervanging van de Zyxels dus jullie hebben een terecht punt met jullie opmerkingen.

Reputatie 2

ik zou een v10 modem proberen te regelen?

S6

Groetjes Marco 

Reputatie 8
Badge +11

@pfswart  @cschyns Dank voor de signalen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie WiFi verbinding erop achteruit gaat. Een nieuw modem staat op standaard WiFi instellingen, maar deze zijn niet altijd de beste, omdat dat per omgeving verschilt. Daarom adviseer ik jullie om de WiFi check te doen, omdat deze helpt om de verbinding zo goed mogelijk in te stellen. Het kan ook helpen om een WiFi analyzer te gebruiken, om te achterhalen wat de beste instellingen in jouw omgeving zijn

Verder neem ik jullie signalen mee. Als er iets verandert aan onze kant of als ik hier nieuws over heb, dan laat ik het jullie weten.

Beste Alexandra,

Dank voor uw reactie, maar dit is niet de oplossing. De wifi valt gewoon zeker 4 tot 5x per uur weg. Zoals u kan lezen op het forum ben ik niet de enige klant. Tot nu toe is er geen adequate oplossing terwijl de kosten voor het abbonement toch behoorlijk zijn. Ik verwacht gewoon een goed functiorend modem zoals de "verouderde" Zyxcel.

Hoop dat Telfort snel met een oplossing komt want de wifi van de Experia V10a valt bij mij ook om de haverklap uit, terwijl de Zyxcel het altijd prima deed.

Reageer