Hulp nodig met het openen van firewall poorten Zyxell router

• 4 april 2012
  • 6 reacties
  • 6554 keer bekeken

Badge
Goedemiddag!

Ik ben al enige tijd bezig om een ip-camera werkend te krijgen op mijn draadloos router van Telfort, na meerdere malen met een computerexpert bezig geweest te zijn heb ik de vraag bij Telfort neergelegd.... onderstaande reactie gekregen en hiermee kom ik dus niet verder! Service tot de voordeur maar zeker niet verder!

Wat ik me afvraag is of er nog meer mensen zijn welke problemen ondervinden met zo'n router?

Ik zie reacties heel graag tegemoed!

Gr. Niels

Geachte heer Boeser,

Op 07-10-2011 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort begrijpt dat u poorten wilt configureren. Let wel op dat Telfort geen actieve ondersteuning hierin bied.

Bij het oudere type konden er problemen ontstaan maar uw modem is 1 van de nieuwste types en daar zou geen probleem mee mogen zijn.

Wij bieden geen ondersteuning voor port forwarding en/of firewall rules.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:
http://www.valadissupport.nl/index.php?submit=show&fn=z156.php
http://portforward.com/
http://zyxel.nl/
http://forum.telfort.nl/

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

----Origineel bericht------
ontvangen van: niels*****@hotmail.com

Beste,
Het volgende probleem doet zich voor:
Wanneer ik een extern apparaat op het draadloos modem aan wil sluiten (zoals bv een playstation, ip-camera, etc.) moet er een poort geopend worden, de reguliere instellingen in de router zelf (ZyXEL 2601HN-F1 (wit)) laten dit niet toe. De persoon welke dit voor mij heeft proberen te realiseren is computertechnisch zeer goed onderlegt en heeft bij tientallen mensen dit soort dingen geregeld maar ook hem is het niet gelukt. De poort (mbt firewall) wordt dus niet geopend voor het betreffende apparaat! Heeft u dit probleem vaker gehoord? Kan dit een technische fout van het modem zijn? kunt u mij vertellen waar het probleem kan zitten?
Alvast dank voor uw reactie!

Edit moderator: E-mailadres gemaskeerd

6 reacties

Badge +2
Welkom op het forum!
Ik heb uw topic verplaatst naar het Thuisnetwerk forum. Er zijn geen problemen met portforwarding bekend. Het kan geconfigureerd worden via het menu Networking Setting - NAT. U heeft hiervoor het IP-adres en poortnummer van de camera nodig.

http://home.telfort.nl/webcare/img/niels_pf.JPG

Hugo
Badge +2
En? Is het gelukt? :)

Hugo
Badge
Ik wil ook iets kwijt over dit onderwerp. Ik heb meerdere malen gemaild naar Telfort maar ze hebben alleen geantwoord op zaken die niet met NAT instellingen te maken hebben. Nu snap ik waarom, gezien ze geen suppoort leveren. Het had echter netter geweest mij eenmalig een mail te sturen dat ze er niets aan doen dan mij maar in het ongewissen te laten.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan mijn Web-IP-cam niet benaderen van buiten af, wel op het interne netwerk. En daarbij moet ik zeggen dat ik eerst geabonneerd op Allice was die geen draadloos modem heeft, dus moest ik dubbel NATten. Eerst de porten open zetten in het Alice modem en dan ook nog in mij eigen draadloos router. Ik kan je zeggen het werkte! En goed ook!

In het Telfort modem/router van ZyXEL heb ik wel porten voor Radmin kunnen instellen en laten werken, maar de instellingen die ik exact heb overgenomen van mijn Alice modem (die dus werkte) werken niet op deze modem. Ik heb ook MAC-filtering uitgezet want dat zou er ook mee te maken hebben. Niets werkt!!

De IP-cam heeft de volgende instellingen nodig:

1. internal IP address van de cam - UDP-protocol - ext. and int. port: 23,24

1. internal IP address van de cam - TCP&UDP-protocol - ext. and int. port: 4321,4322

Het wil maar niet lukken en ik zie door de bomen het bos niet meer! Het werkte eerder, alleen niet meer sinds die Telfort modem!!

a. via het intern netwerk werkt het wel

b. remote overnemen pc werkt ook wel via nat modem

Alleen de webcam wil niet van buiten af benadred worden!

Iemand??
Badge +2
Ik wil ook iets kwijt over dit onderwerp. Ik heb meerdere malen gemaild naar Telfort maar ze hebben alleen geantwoord op zaken die niet met NAT instellingen te maken hebben. Nu snap ik waarom, gezien ze geen suppoort leveren. Het had echter netter geweest mij eenmalig een mail te sturen dat ze er niets aan doen dan mij maar in het ongewissen te laten.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan mijn Web-IP-cam niet benaderen van buiten af, wel op het interne netwerk. En daarbij moet ik zeggen dat ik eerst geabonneerd op Allice was die geen draadloos modem heeft, dus moest ik dubbel NATten. Eerst de porten open zetten in het Alice modem en dan ook nog in mij eigen draadloos router. Ik kan je zeggen het werkte! En goed ook!

In het Telfort modem/router van ZyXEL heb ik wel porten voor Radmin kunnen instellen en laten werken, maar de instellingen die ik exact heb overgenomen van mijn Alice modem (die dus werkte) werken niet op deze modem. Ik heb ook MAC-filtering uitgezet want dat zou er ook mee te maken hebben. Niets werkt!!

De IP-cam heeft de volgende instellingen nodig:

1. internal IP address van de cam - UDP-protocol - ext. and int. port: 23,24

1. internal IP address van de cam - TCP&UDP-protocol - ext. and int. port: 4321,4322

Het wil maar niet lukken en ik zie door de bomen het bos niet meer! Het werkte eerder, alleen niet meer sinds die Telfort modem!!

a. via het intern netwerk werkt het wel

b. remote overnemen pc werkt ook wel via nat modem

Alleen de webcam wil niet van buiten af benadred worden!

Iemand??

Hoi a.bozzolini,

Aangezien het toch best wel een aardige tijd geleden is, dat jij je vraag heb gesteld aan onze mede-forumleden en niemand een antwoord geeft,
heb ik maar besloten om je te helpen. Wat betreft Mac-filtering, dit heeft er niet zoveel mee te maken, dit zorg namelijk alleen voor de verbinding tussen de modem en de IP-cam. De modem kijkt namelijk of de Mac-address erbij staat en zoja, dan verleent hij de verbinding aan de camera. Dit kunnen we dus uitsluiten. Om de camera van buiten af te laten werken, moeten we als eerst ervoor zorgen dat het intern ook werkt. Dit is dus wel het geval bij jou.
Kan je mij wat uitgebreider vertellen over wat voor instellen je bij wie of wat hebt gedaan. Heb je ook gedacht aan de firewall die zich in de modem bevind.
Je moet namelijk ook uitzonderingen maken in de firewall. Wat ik zelf vaak heb meegemaakt is dat ook al zet je de firewall uit dit geen enkel invloed heeft op de poorten.

Ik zou zeggen laat het me effe weten, zodat ik je hopelijk kan helpen met een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Brendon-Ryan
Badge
Hier zit ik ook mee, vandaag van de helpdesk begrepen dat er een oplossing hier op het forum te vinden moet zijn.

Heb windows firewall uitgeschakeld. Ook antivirus.
Andere router gekocht, Netgear 600, wifi in telfort modum uit maar nog steeds blijven de poorten dicht.

Iemand al een oplossing gevonden?

Alvast bedankt.

René
Badge +1
Hoewel relatief laat, misschien toch een idee tot oplossing.

Velen hebben een eigen router, de zyxel kan als het goed is in BRIDGE mode
gezet worden, daarmee wordt als ik het goed heb de router functie uitgeschakelt.

Nu zou je eigen router dus de zaak kunnen overnemen en kan je alles instellen
zoals je gewend ben of wil.

Zoals ik beneden las willen sommige porten zich niet laten instellen, en
**
Let wel op dat Telfort geen actieve ondersteuning hierin bied.

Wij bieden geen ondersteuning voor port forwarding en/of firewall rules

**
dat e.e.a door telfort wordt geblokkeerd om tevoorkomen dat de hellpdesk wordt
overbelast met vragen omtrent PFW.

Natuurlijk aan de ene kant tebegrijpen, aan de andere kant wordt je plat gegooid
met draadloos internet en gratis draadloos modem TWV blah blah...en...  maar
dan ook onderstreuning bieden doen ze niet.

Wel willen aansmeren maar ondersteunen ho maar, snappen ze het zelf wel
hoe dat moet, iig zeker niet die hellpdesk stumpers.

Bijlage toevoegen kan niet limit tot 1 MB????:mad:

Reageer