hoever wifi signaal vanaf modem.

• 2 juni 2013
  • 11 reacties
  • 4182 keer bekeken

Badge
Ik heb een modem van Telfort met het merk zyxel (witte) het modem staat centraal in mijn huis ,als ik tussen de 8 meter verwijderd banvan de modem is het signaal minum. Resetten hielp niet. Er zijn sommige bewoners die ook een soort gelijk modem hebben, maar die heben een sterk signaalwat zelfs tor ver te ontvangen is. Kan iemand mij adviseren?

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je zou eens kunnen kijken of je een beter kanaal kan vinden waarop het minder druk is.

Met het programma inSSIDer krijg je de nodige informatie over je draadloze netwerk en die in de omgeving.
Voor een Android tablet kan je de app 'Wifi Analyzer' downloaden, deze voldoet ook.
Reputatie 8
Badge +17
Je zou eens kunnen kijken of je een beter kanaal kan vinden waarop het minder druk is.

Met het programma inSSIDer krijg je de nodige informatie over je draadloze netwerk en die in de omgeving.
Voor een Android tablet kan je de app 'Wifi Analyzer' downloaden, deze voldoet ook.
En voor Android is er tegenwoordig óók inSSIDer....
Badge
Hoever moet het signaalongeveer bereikbaar zijn.??
Reputatie 8
Badge +10
Hoever moet het signaalongeveer bereikbaar zijn.??

Dat is afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden.
Obstakels (muren, plafonds) en eventuele storingsbronnen (lampen met dimmers, verlichting met led-lampen of andere electrische apparatuur) kunnen het wifisignaal verstoren en dus de afstand beperken.

Als je vergelijkende tests wil uitvoeren is het raadzaam om steeds dezelfde variabelen in acht te nemen zoals afstand tot de modem en een vrije 'line of sight' (dus geen obstakels tussen modem en wifi-device (phone, laptop).
Badge
Ik heb een vrije lijn tussen mijn telefoon en of PC ,afstand3.5 meter signaal net 2 streepjes op wifi . Kanaal gewissled naar 5 blijft hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb een vrije lijn tussen mijn telefoon en of PC ,afstand3.5 meter signaal net 2 streepjes op wifi . Kanaal gewissled naar 5 blijft hetzelfde.

Dat is niet zoals het hoort...
Kan je wellicht eens een modem lenen om te zien of dat verschil maakt, dan kan je wel concluderen dat de wifi van jouw modem lichtelijk defect is.
Badge
Bekabeld wel goed, dus ik werk het meest bekabeld.Als ik 1 meter vanaf de modem zit dan is hij vol signaal.
Reputatie 8
Badge +10
Bekabeld wel goed, dus ik werk het meest bekabeld.Als ik 1 meter vanaf de modem zit dan is hij vol signaal.

Ik heb mijn vorige antwoord gewijzigd omdat dit geen hout sneed.
Lees dit even als je wil... 😉
Badge
Ik heb nu alle kanalen geprobeerd van 1 t/m 13 om te kijken of het signaal veranderd. Uiteindelijk op op een kanaal gekomen waar hij nu vol signaal geeft.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb nu alle kanalen geprobeerd van 1 t/m 13 om te kijken of het signaal veranderd. Uiteindelijk op op een kanaal gekomen waar hij nu vol signaal geeft.

Oke.
Nou eens zien of dat zo blijft.
Reputatie 4
Badge +3
@Enterprise,

Bedankt voor je heldere uitleg! :)

@devriesleo,

Welkom op ons forum!

Fijn om te lezen dat je hiermee geholpen bent! Ik laat het topic nog even open staan voor het geval er nog veranderingen optreden.

Henk

Reageer