beantwoord

hoe verbind ik mijn modem via wifi met mijn iphone 4s?

• 23 november 2012
  • 26 reacties
  • 5538 keer bekeken

hallo Telfort.

welke van de 2 sleutels die op het kaartje staan   van modem ZyXel - ssid: zy_private_7NA9M9  OF  WPA2:  M9M34RU43UKYR moet ik gebruiken voor wfi verbinding met mijn iphone 4s thuis?
En wat moet ik bij de 4s in typen  bij de instellingen onder wifi - server, poort, gebruikersnaam, wachtwoord?
Wifi aan en uit knop! bij aan lampje dus niet knipperen?

Paul Janssen.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 24 november 2012, 17:18

@janssen1000

Als je onderstaande stappen doorloopt moet het lukken:
Inschakelen van de Wi-Fi-verbinding op je iPhone
Tik op Instellingen op je startscherm, tik op Wi-Fi en zet de schakelaar op ’1′ (aan).
Na enige seconden verschijnt een lijst met alle gevonden draadloze netwerken.
Hier moet dus de naam zy_private_7NA9M9 verschijnen als beschiikbaar netwerk
Is dit niet het geval dan moet je op de bovenkant van het modem de blauwe knop indrukken zodat je wireless netwerk beschikbaar komt.
Achtereenvolgens zie je steeds de naam van het Wi-Fi-netwerk, met een slotje bij beveiligde netwerken.
De signaalsterkte is ook meteen te zien.
Met het blauwe pijltje kun je nadere informatie over het draadloze netwerk kunt opvragen.
Tik op de naam van het gewenste netwerk in jouw geval dus zy_private_7NA9M9 om verbinding te maken en voer het wachtwoord M9N34RU43UKYR in als erom wordt gevraagd LET OP! Exact zo overnemen zoals op het kaartje bij je modem vermeld staat (hoofdletters/kleine letters)
Is de verbinding gelukt, dan verschijnt er een vinkje bij de netwerknaam.
In de statusbalk van je iPhone zal de signaalsterkte zichtbaar zijn in de vorm van een aantal golfjes.
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Ik zou die sleutel maar weghalen
Reputatie 8
Badge +17
hallo Telfort.

welke van de 2 sleutels die op het kaartje staan van modem ZyXel - ssid: zy_private_7NA9M9 OF WPA2: M9M34RU43UKYR moet ik gebruiken voor wfi verbinding met mijn iphone 4s thuis?
En wat moet ik bij de 4s in typen bij de instellingen onder wifi - server, poort, gebruikersnaam, wachtwoord?

Paul Janssen.

Je SSID naam of Netwerknaam is: zy_private_7NA9M9
de bijbehorende "pre shared key" oftewel wachtwoord is: M9M34RU43UKYR

de SSID naam zal je telefoon vanzelf wel zien, die kan je dan kiezen en dan wordt er wel gevraag om het wachtwoord in te vullen...

anders even de handleiding van die iPrut erbij pakken?! 😉
Reputatie 8
Badge +17

Waarom? weet  jij veel waar janssen1000 woont?

oh, ff opzoeken in de telefoongids, daar staat maar één janssen in!

LOL
hallo

het wachtwoord wat mijn iphopne 4s vraag voor de wifi verbinding welke is dat?

paul.
welke van die sleutel?
hallo Telfort.

welke van de 2 sleutels die op het kaartje staan van modem ZyXel - ssid: zy_private_7NA9M9 OF WPA2: M9M34RU43UKYR moet ik gebruiken voor wfi verbinding met mijn iphone 4s thuis?
En wat moet ik bij de 4s in typen bij de instellingen onder wifi - server, poort, gebruikersnaam, wachtwoord?

Paul Janssen.

de SSID naam zal je telefoon vanzelf wel zien, die kan je dan kiezen en dan wordt er wel gevraag om het wachtwoord in te vullen...

anders even de handleiding van die iPrut erbij pakken?! ;)
wachtwoord waar kan ik die vinden?
Reputatie 8
Badge +18

Waarom? weet  jij veel waar janssen1000 woont?

oh, ff opzoeken in de telefoongids, daar staat maar één janssen in!

LOL

ik kan wel  gaan uitleggen waarom, maar dat is verspilde moeite vrees ik dus waarom ?
Reputatie 8
Badge +17
hallo Telfort.

Paul Janssen.

anders even de handleiding van die iPrut erbij pakken?! ;)
wachtwoord waar kan ik die vinden?

OKé, even een héél simpel antwoord: je wachtwoord is: M9M34RU43UKYR
hallo

ik heb het wachtwoord( M9N34RU43UKYR) in mijn 4s iphone in getoets en krijg geen verbinding met modem ZyXEL modem!

Paul.
Reputatie 8
Badge +16
@janssen1000

Als je onderstaande stappen doorloopt moet het lukken:
Inschakelen van de Wi-Fi-verbinding op je iPhone
Tik op Instellingen op je startscherm, tik op Wi-Fi en zet de schakelaar op ’1′ (aan).
Na enige seconden verschijnt een lijst met alle gevonden draadloze netwerken.
Hier moet dus de naam zy_private_7NA9M9 verschijnen als beschiikbaar netwerk
Is dit niet het geval dan moet je op de bovenkant van het modem de blauwe knop indrukken zodat je wireless netwerk beschikbaar komt.
Achtereenvolgens zie je steeds de naam van het Wi-Fi-netwerk, met een slotje bij beveiligde netwerken.
De signaalsterkte is ook meteen te zien.
Met het blauwe pijltje kun je nadere informatie over het draadloze netwerk kunt opvragen.
Tik op de naam van het gewenste netwerk in jouw geval dus zy_private_7NA9M9 om verbinding te maken en voer het wachtwoord M9N34RU43UKYR in als erom wordt gevraagd LET OP! Exact zo overnemen zoals op het kaartje bij je modem vermeld staat (hoofdletters/kleine letters)
Is de verbinding gelukt, dan verschijnt er een vinkje bij de netwerknaam.
In de statusbalk van je iPhone zal de signaalsterkte zichtbaar zijn in de vorm van een aantal golfjes.
hallo

ik heb nog vragen over insteliingen wifi iphone 4s bij HTTP -proxy handmatig  staat 1 server 2 poort 3 inditeitscontrole 4 wachtwoord die staan nog leeg moet ik die invullen en wat moet er komen staan?
Reputatie 8
Badge +16
Hen je mijn stappen doorlopen of ben je nu handmatig andere dingen aan het instellen?

Edt:

HTTP-proxy moet gewoon op uit staan (schuifknopje in het scherm)
Zodra je het wachtwoord ingegeven heb moet er een vinkje voor de naam van het modem komen te staan, is dat het geval dan werkt je wifi.
hallo tuut

ik heb het gedaan zoals je het zeggde in de laatste bericht! ik heb wachtwoord ingevoert en nou is hij al een paar minnuten aan zoeken   naar verbinding! duurt dat zolang
Reputatie 8
Badge +16
Maar staat er nu wel een vinkje voor de naam van de verbinding?
Als dat het geval is dan werkt je Wifi.
hallo tuut tuut

ik zi bij insteliingen eerste pagina op 4s  bij wfi staat erachter dus wi-fi   zy_private_7na9m9 dus werkt het! en heb ik nou verbinding?
Reputatie 8
Badge +16
Simpel (Oh nee dat is een andere provider) te controleren ga op je COMPUTER naar http://www.watismijnip.nl/
Kijk welk IP adres hier staat.

Ga nu vanaf je Iphone naar ditzelfde adres, staat hier het zelfde ip adres dan werkt Wifi.
hallo tuut tuut.

ik heb gecontroleert op die pagina die ip adres en dan op  4s!

werkt perfekt!!

nog hartelijk bedankt er voor!!

groet Paul Janssen.
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan, kost soms wat moeite, maar het resultaat is er dan ook naar! 🆒
beste forum gebruiker

ik krijg geen  wfi verbinding! telefoon 4s met modem telfort!
ik heb het juiste  wachtwoord in getypt en modem  blauweknop staat ingedrukt  en lampje brand groen! maar bij telefoon 4s is al 4 min aan zoeken naar verbinding en geen vinkje!!!

kan iemand op forum mij daarin helpen?
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt al wel de WiFi gegevens in de telefoon gezet?
hallo  Kees Jan.

ik heb zeker al de gevens in mijn telefoon gezet voor de wfi:o
en staat geen vinkje ervoor en boven scherm van de 4s ook niet de golfjes teken van de wfi.

groet Paul.
Reputatie 8
Badge +17
Zie je in de iPhone wel de WiFi netwerknaam verschijnen?

Probeer eens een ander kanaal in te stellen in de modem!
hallo kees jan

ik zie geen wfi netwerknaam op scherm van mijn telefoon!
mijn modem ZYXEL  heeft toch maar een kanaal boven de blauwe knop voor de wifi in te schakelen en die brand continu zoals het moet!

groet Paul
Reputatie 8
Badge +17
Nou nee, de modem heeft 13 kanalen voor WiFi, en je iPhone zal éérst het WiFi netwerk van de modem (kijk voor de naam op het "Wireless Info" kaartje of op de sticker op de modem) moeten zien, bv "Zy_private_......" , daarna kan je pas de bijhorende WPA2 sleutel ingeven.

Als je die NIET ziet, druk dan met een paperclip het verzonken reset-knopje op de achterkant van de modem voor 30-50 seconden in; de modem wordt dan gereset.
hallo Kees Jan.

ik heb de de reset gaatje gevonden achterkan rechts onder!
wat gebeurt er als ik met paperclip in duw? en wat gaat het modem doen?
en hebt u dit ook al gedaan!

groet Paul.

Reageer