beantwoord

Hoe schakel ik wireless uit en wat is de ecofunctie?

• 23 september 2013
  • 12 reacties
  • 43395 keer bekeken

hallo,

nieuw modem gekregen, experia box v8.
wil overgaan op wireless.
paar vragen:

ECO, waar staat dit voor?
energiezuinig of stralingsarm?

is het wifi signaal ook actief wanneer de computer geheel uitgeschakeld is?
(of zelfs als ik voor bekabeld kies.. ik ben leek)
continu een wifi signaal terwijl ik het niet gebruik vind ik niet prettig

zo niet, is het wifi signaal apart uit te schakelen?
(heb ook telefonie via telfort en is wel fijn als dat blijft werken)

hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven.
icon

Beste antwoord door pruygje 23 september 2013, 13:18

Hoi Tara,

welkom op het forum.
In de handleiding van het modem kun je het volgende lezen:

De ECO functie van de Experia Box

De Experia Box v8 kun je zo instellen dat deze minder energie verbruikt. Door het inschakelen van
de ECO- functie schakel je de werking van de USB poort uit en wordt het draadloze internet signaal
uitgeschakeld om energie te besparen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om de Experia Box
’s nachts minder stroom te laten verbruiken.

Om van deze energiezuinige stand gebruik te maken, dien je eerst eenmalig een tijdschema in
te stellen. Als het tijdschema is ingesteld volgens eigen wensen, zal de ECO-functie automatisch
aan- en uitgaan. Wil je bijvoorbeeld de ECO-functie op een andere tijdstip inschakelen dan kan
dat simpel door het ECO-knopje in te drukken. Je kunt de ECO-functie ook altijd handmatig
uitschakelen door deze knop in te drukken.

Lees de instructies voor het eenmalig instellen van de ECO- functie in de bijlage Directe toegang
tot de Experia Box.

Als je de ECO modus gebruikt kun je dus een tijdschema opstellen waarin je vastlegt wanneer de WiFi wel, en wanneer de Wifi niet aan staat.

Daarnaast is het zo dat je de wifi handmatig kunt aan- en uitschakelen met het wifi knopje aan de zijkant van het modem in te drukken.