beantwoord

Hoe kan ik de wifi password veranderen?

• 10 november 2013
  • 12 reacties
  • 3333 keer bekeken

Hoi, ik wil het wifi password veranderen, lijkt mij a) niet veilig , dat het op de achterkant van de modem staat en b) wil een eigen password kiezen om makkeliker te delen met familie/ vrienden, hoe doe ik dat> Naam van de verbidning heb ik gevonden, maar password?
Alvast bedankt, 
Friday
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 10 november 2013, 22:36

En inloggen op het modem doe je door op deze link te klikken http://192.168.2.254
Links in het menu WLAN aanklikken en daar kan je de rest van de gegevens vinden en aanpassen.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Welk modem merk en model heb je en inloggen pasword is 1234
ik heb een kersverse experia box v8
Reputatie 8
Badge +18
Inloggen op het modem - wireless - enabled uitzetten - wpa key veranderen en bevestigen - enabled aanzetten en nieuwe ww onthouden 
Reputatie 8
Badge +16
En inloggen op het modem doe je door op deze link te klikken http://192.168.2.254
Links in het menu WLAN aanklikken en daar kan je de rest van de gegevens vinden en aanpassen.
 Hoi Tuut-tuut .Ik heb de link geklickt, maar mijn pasword is niet juist, zegt het, of is er en ander password voor de administartor?

Jimny ( I had a car with theis name once :-)) Inloggen op het modem, ik kom al niet bij stap 1?
Reputatie 8
Badge +16
Het enige wat je dan kan doen is het modem resetten.
op de achterzijde zit een klein gaatje naast de stroomaansluiting.
Met een paper-clip in het gaat drukken, je voelt dan een kleine weerstand, dit is het resetschakelaartje.
Deze vasthouden tot het modem reboot.
Na de reboot is het wachtwoord weer gewoon 1234, de user staat als het goed is al ingevuld.
Badge
Probeer anders het wachtwoord 12345, dat is het meest voorkomende wachtwoord na de verplichte wijziging die geinitialiseerd wordt bij de eerste keer inloggen.
Reputatie 8
Badge +18
@Kaminari het heeft niet zo veel zin om in een ouder topic een oplossing aan te dragen want waarschijnlijk is dat de topic starter geen problemen meer heeft, bovendien het wachtwoord is bij inloggen 1234
Nee, het is niet opgelost!!!
Ik zit nog steeds met het passwoord dat achter op de modem op de sticker saat, geen aanbevolen oplossing heeft tot nu kunnen aantonen hoe ik mijn eigen passwoord kan aan maken. Dus nog steeds als iemand het weet hulp graag?   🙂
@Kaminari het heeft niet zo veel zin om in een ouder topic een oplossing aan te dragen want waarschijnlijk is dat de topic starter geen problemen meer heeft, bovendien het wachtwoord is bij inloggen 1234

Het is nog niet opgelost. Ik, kon het passwoord nog niet veranderen in iets wat ik zelf wilen ook alle oplossingen die gepost zijn werken helaas niet!
Reputatie 8
Badge +16
Dan quote ik mezelf nog maar een keer

Inlogcode voor modem is admin met 1234 als wachtwoord.
Geeft hij hier een foutmelding op dan moet je het modem resetten met een paperclip in het gaatje aan de achterzijde.
Paperclip vasthouden to modem reboot.
Badge +1
/ DELETED

Doe wat tuut-tuut zegt 🙂

Reageer