Het Zyxel P-2812HNU-F1 modem in Bridge zetten

• 27 januari 2014
  • 7 reacties
  • 2390 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik zal maar met de deur in huis vallen; ik weet dat er al verschillende topics zijn aangemaakt over het bridgen van de P-2812HNU-F1. Maar het lukt me nog niet. Ik wil daarom nog één keer vragen of iemand het mij uit kan leggen (de klantenservice helpt je hier niet mee).

SItuatie:

Ik heb een P-2812HNU-F1 in de meterkast staan. Er gaat een ethernet kabel naar de tv receiver, de Motorola VIP 1963. Nu wil ik mijn eigen router, de ASUS      RT-AC68U gebruiken als router en de P-2812HNU-F1 dus slechts als modem. Op de router wil ik dan vervolgens de TV receiever, een NAS, een mediaplayer en een WIFI HIFI installatie aansluiten. 
Nu heb ik getracht de P-2812HNU-F1 te bridgen door in het settingsmenu, bij broadband, het ethernet en de VDSL op bridge te zetten. Voor de rest had ik de ethernetkabel in poort 3 en later poort 1 en poort WAN gestop. De ASUS router heb ik ook vrijwel alle ingangen dehad.... Toch lukte het me niet om verbinding te krijgen. Nu is het zelfs zo erg dat mijn TV receiver zo ontrgegeld is (ook na het terugbrengen van alle apparatuur in de fabrieksinstellingen) dat ik nog steeds een IP conflict heb en geen tv kan kijken.... Dit laatste is echter niet het probleem.

Kan iemand me stap voor stap en ect met prtscn's uitleggen hoe ik dit voor mekaar ga boxen. 

Bij voorbaat dank, Ronald 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/546/ixjq.jpg

7 reacties

Badge +1
Waarom wil je de ZyXel blijven gebruiken?
Reputatie 8
Badge +16
Als je het Zyxel-modem in bridge-mode zet, dan zal ITV vermoedelijk niet meer werken.

Of kan jouw ASUS router dit verkeer afhandelen?
Badge +1
Ja de Asus kan dat, vandaar mijn vraag:  waarom de ZyXel nog gebruiken?
Reputatie 8
Badge +16
De ASUS heeft geen modemfunctie (als ik heel snel Google).

Dan zul je de ASUS altijd in combinatie met een modem moeten gebruiken.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb even de specs opgezocht maar de Asus ondersteund geen VLAN tagging wat voor IPTV een voorwaarde is.
Concreet betekend dit dat je de Asus alleen als accespoint en swich voor je LAN kan gebruiken en dat je dus gebonden blijft aan de ZyXEL voor IPTV en VOIP.
De ZyXel in bridge zetten gaat je hierbij niet helpen
Badge +1
Tuut-tuut,

Kan je de Zyxell niet in bridge zetten als je voip gebruikt?

Ik wil ook een sterker wifi signaal en wou er een asus ac68 router aan koppelen.
Reputatie 8
Badge +16
De asus ac68 kan zelf geen voip afhandelen dus NEE dat gaat niet, alternatief is een voipadapter of ATA kastje in je netwerk voor de afhandeling van je voip.
Zodra je namelijk de ZyXEL in bridge zet is het een simpel dode switch zonder functionaliteit.

Reageer