beantwoord

Het wireless lampje knippert continu, internet lampje niet.

• 20 juli 2014
  • 9 reacties
  • 27000 keer bekeken

Is dit normaal?
Ik twijfel hierover omdat ook het draadloze netwerk op mijn telefoon, iPhone, ook regelmatig wegvalt.
Ik heb een Arcadyan VGV7519.
Op mijn laptop is dit niet duidelijk terug terug te vinden.
icon

Beste antwoord door Yanick 22 juli 2014, 12:14

@Paulies,

Welkom op het forum! Ja dit hoort zo 🙂 het Wireless lampje knippert om aan te geven dat er draadloze activiteit plaatsvind. Op het moment dat dit lampje niet brandt dan werkt je draadloos internet niet.
Internet hoort continu te branden omdat het "internet" dan aanwezig is. Dat lampje knippert alleen als de verbinding tot stand wordt gebracht.

Uitval van draadloos internet kan voorkomen omdat andere draadloze netwerken jou signaal verstoren omdat zij op hetzelfde kanaal als de jouwe WiFi data uitzenden. Het veranderen van het kanaal en het kiezen van een vrij draadloos signaal is de beste oplossing voor dit probleem.

Klik hier voor uitleg hoe je het kanaal op de arcadyan kan veranderen.

Wil je mij laten weten of het is gelukt?

Yanick
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi Paulies, welkom op het forum.

Als je wifiverbinding regelmatig wegvalt dan zou je onderstaand topic eens kunnen lezen en de daarin gegeven adviezen moeten opvolgen.

Oplossen wegvallende draadloze verbinding (WiFi)
Hoi Paulies, welkom op het forum.

Als je wifiverbinding regelmatig wegvalt dan zou je onderstaand topic eens kunnen lezen en de daarin gegeven adviezen moeten opvolgen.

Oplossen wegvallende draadloze verbinding (WiFi)

Bovengenoemde voorstellen had ik al nagekeken voor ik dit item heb geplaatst op dit forum maar alles was al goed ingesteld.
Met behulp van het programma inSSIDer gezocht naar een kanaal die niet of nauwelijks gebruikt wordt, kanaal 13 gekozen.
Alle settings staan goed.

Kan er iets met de firmware zijn, oude versie?
Of is het modem defect?
Beste Paulies,

Wat ik er van begrijp is dat je internet lampje helemaal niet brand, of alleen niet knippert ?

Als je namelijk wel internet hebt, maar alleen je WIFI weg valt kan het zijn dat je apparaten niet zo goed samen kunnen werken met het Europese kanaal 13. In Amerika mogen mensen tot en met kanaal 11 gebruiken, daardoor kunnen sommige Amerikaanse apparaten niet zo goed verbinding maken met kanaal 13.

Wat ik zou proberen is voor een paar dagen een ander kanaal te kiezen, uiteraard kunnen de andere dingen ook van toepassing zijn. Succes met het oplossen!

Groeten,

Timmerman

Edit: viel je WIFI al weg voor je naar kanaal 13 ging?? Want dan gaat het bovenstaande niet op natuurlijk, mits je daarvoor op een heel druk kanaal zat.
Beste Paulies,

Wat ik er van begrijp is dat je internet lampje helemaal niet brand, of alleen niet knippert ?

Als je namelijk wel internet hebt, maar alleen je WIFI weg valt kan het zijn dat je apparaten niet zo goed samen kunnen werken met het Europese kanaal 13. In Amerika mogen mensen tot en met kanaal 11 gebruiken, daardoor kunnen sommige Amerikaanse apparaten niet zo goed verbinding maken met kanaal 13.

Wat ik zou proberen is voor een paar dagen een ander kanaal te kiezen, uiteraard kunnen de andere dingen ook van toepassing zijn. Succes met het oplossen!

Groeten,

Timmerman

Edit: viel je WIFI al weg voor je naar kanaal 13 ging?? Want dan gaat het bovenstaande niet op natuurlijk, mits je daarvoor op een heel druk kanaal zat.

Het probleem bestond ook al voor ik veranderde van kanaal. Volgens mij op het standaard kanaal 7 waar het heel druk was.
Ik zal het proberen op een ander kanaal wat het rustigst is.
Het internet-lampje brandt continue en het wifi-lampje knippert. Sinds het begin van het jaar heb ik moeten overstappen. Daarvoor heb ik nooit geen problemen gehad, aanvankelijk had ik ook meer downloadsnelheid maar dat is ook alweer terug gezakt. Maar eerst wil ik graag een stabiel draadloos netwerk.

Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
@Paulies,

Welkom op het forum! Ja dit hoort zo 🙂 het Wireless lampje knippert om aan te geven dat er draadloze activiteit plaatsvind. Op het moment dat dit lampje niet brandt dan werkt je draadloos internet niet.
Internet hoort continu te branden omdat het "internet" dan aanwezig is. Dat lampje knippert alleen als de verbinding tot stand wordt gebracht.

Uitval van draadloos internet kan voorkomen omdat andere draadloze netwerken jou signaal verstoren omdat zij op hetzelfde kanaal als de jouwe WiFi data uitzenden. Het veranderen van het kanaal en het kiezen van een vrij draadloos signaal is de beste oplossing voor dit probleem.

Yanick
@Paulies,

Yanick

Vandaag het kanaal veranderd naar 3, na het bekijken van de info van inSSIDer. De andere kanalen zijn te veel bezet.
Nu zal ik de komende dagen er specifiek opletten wanneer, hoe lang het draadloze netwerk niet actief is.
In de omgeving van het modem staan geen dect-telefoons, alleen een pc + monitor, router.
Bedankt voor de uitleg over de werking van de lampjes, bij mijn vorige modem brandde de lampjes continue voor het draadloze netwerk. Hierdoor raakte ik in verwarring.
Reputatie 3
@Paulies,

Heel begrijpelijk dat er dan een verwarring kan ontstaan. Ik lees graag je bevindingen terug in een reactie. :)

Yanick
Dit bericht mag gesloten worden het lijkt er op dat het nu wel stabiel is.

@Paulies,

Heel begrijpelijk dat er dan een verwarring kan ontstaan. Ik lees graag je bevindingen terug in een reactie. :)

Yanick
Reputatie 3
@Paulies,

Goed om te vernemen dat het stabiel is! Ik sluit dit topic en nogmaals bedankt voor je reactie. :)

Yanick